Az I-Pace marad, de hosszabb távon minden más jelenlegi modell villanyosra cserélődik
Biztosan lesznek többen is, akik nem lepődnek meg azon, hogy a Jaguar Land Rover autói nem igazán tartoznak a legmegbízhatóbbak közé. Az angol autók általában is elmaradnak a japán vagy akár a német riválisoktól, ha az alkatrészek minőségéről és időtállóságáról van szó. Elismeri ezt a vállalat is, a
Carscoops szerint Thierry Bolloré, a nemrég kinevezett új vezérigazgató tavaly nyilvánosan ismerte el, hogy évente 100.000 eladott autóval egyenértékű az, amit az ügyfeleik kocsijainak meghibásodásaira költenek. Ez jelentős összeg egy olyan autógyártónak, ami egyébként sem áll túl jól, így nem meglepő, hogy Bolloré egyik első célkitűzése a "Reimagine" (újragondolás) átalakítási stratégiában az autóik megbízhatóságának és minőségének javítása.
Az utóbbi egy évben már harmadával csökkent a garanciális javításokra költött összeg, ami jó irányt jelez, de Bolloré szerint ez még mindig nem elég. Kérdéses, van-e még sok lehetőség javulni, a szigorú környezetvédelmi előírások miatt már így is olyan különleges és törékeny megoldásokra van szükség, hogy az egyre inkább bonyolult autóiparban egyre nehezebb megbízható kocsikat gyártani. Ettől függetlenül muszáj próbálkozni, az
Autocarnak adott interjújában Bolloré így nyilatkozott:
"Ez a Reimagine, az átalakulási stratégiánk első pillére. Az eredményeink elfogadhatatlanok voltak, de tudjuk, hogyan kell javítani rajtuk. Nem tudomány kell, csak kemény munka. Már a 2021-es eredmények is jobbak, de még többet kell elérnünk."
Szép az XJ, lehetne néma luxuslimuzin is, de mégsem lesz
Ha ez sikerül, utána jöhet a következő lépés: a Jaguart a luxusmárkák közé szeretnék pozicionálni. Az Audi, BMW, Mercedes-Benz helyett sokkal inkább a Bentley kategóriájában szeretnének versenyezni. Az angol autóipart elnézve ez nem biztos, hogy elég lesz - igazából szinte csak a két végleten működnek jól az angol autógyártók: a megfizethető modelleket kínáló MG az utóbbi években alaposan kezd felfutni, a luxusmárkák közül pedig a Rolls-Royce-nak és a McLarennek megy a legjobban. A TVR-től kezdve az Aston Martinon át a Lotusig többen is kerülgették már a csődöt, a Rover be is adta a kulcsot. Mondjuk úgy, idáig több esélye volt a brit márkák közül a túlélésre azoknak, amiket a németek felvásároltak. Ettől függetlenül persze szurkolunk az indai kézben lévő Jaguar Land Rovernek, hiszen minél nagyobb és változatosabb a verseny, annál jobb autókat kapunk mi, vásárlók. Hogy mindezek mellé miként fog beleférni a Jaguar 100%-ig elektromosra tervezett modellpalettája, az majd kiderül. Bár a kézenfekvőnek tűnő elektromos XJ luxuslimuzin fejlesztését leállították, sportautóval azért még mindig készülnek a jövőre, és az I-Pace is maradhat.
Ó, nincs itt kérem semmi tennivaló, megbízhatóság terén minden rendben. Grün megaszondta. Jobban tudja, mint maga a vezérigazgató 😀
Érdekes kiegészítés, hogy Bollorét pont azért menesztették villám sebességgel a Renaulttól, mert a tanácsadó cégétől hozott emberek épp ilyen semmitmondó és semmittevő vállalati lózungokért kértek el súlyos eurómilliókat amik a Ghosn-botrány után csak tetézték az ártalmas vállalati légkört.
Szóval ja – biztos tud jókat mondani az ürge, de jót alkotni eddig nem nagyon tudott.
Azért ahoz hogy a Rols-al vagy Bentley-vel konkuráljon még bele kell húzni rendessen.
Töle nagyobbaknak is beletört a bicskájuk.