Luxusbálnát fejlesztett Kínában a Mercedes és a BYD

Gigászi méretekkel jön a Denza Z9 GT, ami a Mercedes-Benz és a BYD közös fejlesztése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Európában is elérhető lesz az elektromos kombik eddigi legnagyobb és legerősebb darabja, a Denza Z9 GT.

Hatalmas shooting brake-et készített a kínai Denza, ami 90%-ban a BYD, 10%-ban pedig a Mercedes-Benz tulajdona. A modell a Pekingi Autókiállításon fog bemutatkozni, de a kínai iparminisztérium már közzétett néhány fotót és részletet. A Z9 GT egy merész villanyautó, hiszen a kupékombik eleve egy szűk vevői körnek szólnak, ezen belül pedig tovább korlátozódik a potenciális célközönség, ha figyelembe vesszük a teljesítményét is: három villanymotorja (elöl egy, hátul kettő) összesen 952 lóerőt állít csatasorba. Ekkora teljesítményt ma egyik elektromos kombi sem kínál, de ez bizonyára látszódni fog az árcéduláján is (még ha kínai autó lévén valószínűleg így is olcsóbb lesz egyes európai riválisaitól).
Hirdetés
A Denza Z9 GT-nek nem csak a teljesítményadatai nagyok, maga az autó is gigantikus. 5180 mm-es hosszával, 1990 mm-es szélességével és 1500 mm-es magasságával nagyobb, mint például a Porsche Panamera Sport Turismo (és ezáltal a Taycan Sport Turismónál is, ami egy hajszálnyival kisebb a Panameránál). A hatalmas külső komoly tömeget is jelent: 2875 kilogrammot nyom, tehát nehezebb egy Rolls-Royce Cullinannél vagy egy Mercedes-Benz EQS SUV-nál is. Ehhez persze hozzájárul az akkumulátor is, hiszen a 952 lóerőt csak egy jó nagy telepből lehet kisajtolni. Az energiatárolóról tudni lehet még, hogy az a BYD új "Blade" típusú kialakítását kapja. A Denza Z9 GT a kínai autókhoz képest még viszonylag Európa-barát stílussal érkezik, bár túl egyedinek nem mondhatnánk a megjelenését. A letisztult formavilágba az oldalsó, keréktől kerékig futó törésvonal visz egy kis izgalmat, hátul pedig a mára általánossá vált csíklámpa helyett két különálló világítótest kap helyet, ami prémium hatást kölcsönöz a shooting brake-nek. A tetőszpojlerbe integrálták a felső féklámpát, ami két függőleges vonal - ezt a Porsche 911 jelenlegi generációja tette népszerűvé, itt is mutatósra sikerült. Van egy további szárny is hátul, ami a szélvédő alatt helyezkedik el, és aktív, azaz csak bizonyos esetekben emelkedik ki a karosszériából. A Z9 GT alapáron hagyományos visszapillantó tükröket kínál, de felárért ezek kamerákkal is helyettesíthetők. A Denza világszerte szeretné árulni a luxuskombiját, még Európa is kaphat belőle, leghamarabb jövőre.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?