Luxus az alvégen – Maybach A-osztály?
Virtuális elképzelés a legkisebb Maybach típusról
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Habár névleg újjászületett a Maybach márka, valójában a Mercedes-Benz S-osztály alapjait felhasználva készülnek a luxus csúcsát képviselő autóik. De miért ne lehetne az alsóbb kategóriákban is jelen a márka?
Melyek lehetnek ezek a modellek? A szedán változatról már kémfotók is kiszivárogtak, illetve egy koncepció előrevetítette az érkezését. Mellette biztos, hogy a szabadidő-autó vonal sem marad ki, tehát várható majd az új GLA megjelenése is. Már fejlesztik a B-osztály utódját, tehát az egyterű változat is úton van már a tervezőasztalról. Továbbá a GLA-nál praktikusabb crossover, a GLB is megjelenik majd a kínálatban, valamikor 2019 vagy 2020 környékén. Pletyka szinten mozog egy shooting brake, esetleg egy kupé változat érkezése, de a hosszabb tengelytávú változat megjelenése sem elképzelhetetlen a kínai piacon. És ha már készítenek belőle hosszabb verziót, miért ne lehetne abból egy csúcsváltozat Maybach néven?
Persze, ha tovább követjük a logika ösvényét, akkor már nem tűnik annyira reálisnak egy Maybach A-osztály. Amennyiben lefelé bővítenék a kínálatot, valószínűleg nem egy ekkora ugrással kezdenék. A kompakt helyett a felsőbb kategóriákat vennék először célba, ám egy kis álmodozás gyanánt tökéletesek Aksyonov képei. A dizájner új első lökhárítót és hűtőrácsot rajzolt az A-osztály orrára. Hátul szintén megváltoztatta a lökhárító alsó részét. Diszkrét diffúzor fűszerezi némi sportos hangulattal a krómtól csillogó luxust. A küszöböket szintén nem hagyta eredeti állapotukban, illetve a könnyűfém keréktárcsákat is kölcsönvette a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet koncepcióautóról.
Erőforrásként az AMG műhelyéből vehetnének kölcsön egy nagyon erős kétliteres, turbófeltöltéses egységet, ám ahogy fentebb már említettem, a Maybach A-osztály megszületésének az esélye a nullához közelít.