Luxus a jövőből? Minden is van az új Audi A8-ban
Eldobod az agyad a legfrissebb Audi A8-tól!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Formavilágával nem domborított nagyot, ellenben számtalan fejlesztéssel és újító ötlettel debütált a negyedik generációs Audi A8.
Várva várt generációváltásához érkezett a német prémiummárka csúcsszedánja, persze az A8 nyugodtan nevezhető zászlóshajónak is mérete és karaktere alapján. Hét aktív év után váltja elődjét a formavilágában megdöbbentő fordulatok nélkül érkező, tehát a konzervatív Audi filozófiát továbbra is követő A8. A negyedik generáció 4,1 centivel hosszabb, 1,2 centivel magasabb, ám mindössze 3 mm-rel keskenyebb, a tengelytáv 4 mm-t gyarapodott. Az A8 L, azaz Lang változat is növekedni tudott, ő már 5302 mm-en nyújtózik. Az első hűtőrács markánsabb, mint valaha, a kabin hosszan nyúlik el egészen a hátsó kerékív fölé, az egészet pedig egy határozottan meghúzott övvonallal tökéletesítették. Az összhatás karcsúbb, sportosabb, a magabiztos kiállás ennek ellenére megmaradt. Újak a lézeres fényszórók és a HD Matrix LED távolsági fényszórók, amik állítólag megduplázzák a fényerőt 70 km/h felett. A legnagyobb külső változásnak az összekötött hátsó lámpa mondható.
Nem csak a négyküllős, még sosem látott volán újító, de a középkonzol duplaképernyője is, amiből a felső a 10,5 colos infotainment, míg az alsó a klímavezérlő. Így az elődökkel ellentétben alig maradt hagyományos kapcsoló, már mindent full HD képernyőkön, 1920x720-as felbontásban végezhetünk és élvezhetünk. Elmaradhatatlan az Audi virtual cockpitja, ismét vannak gesztusvezérlős gombok és finom rezgéssel jelző érintő felületű kapcsolók. A hosszított tengelytávú A8 L luxus utastere mostanra nagyon hasonlít a hasonló méretekkel rendelkező bajor csúcsmodelljéére, két nagy képernyőjével az első ülések hátulján és központi - az Audi esetében akár döntött talpazatú - kivehető tabletjével, amikről többek között az ülések hűtő-fűtő, masszírozó funkcióját kezelhetjük, valamint az új lábmasszírozót. Az MMI központi rendszert 400 funkciójával szabhatjuk magunkra, amiket 6 különböző, a szokásainkból tanuló profilban összesít.
Személyre szabható lesz a head-up display, az okostelefon-csatlakoztatás, az akár Bang & Olufsen hangrendszer, mostantól 3D hatással a hátul ülőknek is, valamint a kamerák és a szenzorok. Az ingolstadtiak 41 különböző vezetéstámogató rendszerről beszélnek, köztük a környezetet pásztázó új lézerszkennerrel, amit ők használnak először a világon. A lézeres rendszer 60 km/h alatt, lassú forgalomban, egyértelmű sávelosztás esetén engedi majd sofőrjének, hogy elvegye kezét a kormányról. Mostantól sofőr nélkül is leparkolja magát, akár bonyolultabb manőverekkel is, legyen az garázs vagy szabadtér.
Ami talán a legnagyobb hír az új A8-cal kapcsolatban, hogy mostantól mindenképp hibrid a csúcsszedán. A bevezető motorpalettát egy 3,0 literes, 340 lovas TFSI benzines és egy 3,0 literes, 286 lóerős TDI dízel adja majd. Mind a kettő a korábban részletezett enyhe hibrid rendszert kapja, fejlett vitorlázási képességgel. A 4,0 literes V8-asokat későbbre ígéri az Audi, de jön majd a W12 és az e-tron konnektoros hibrid is. Új fejlesztésű 8 sebességes tiptronic automatán keresztül küldi majd az erőt mind a négy kerékre, amiket nem csak összkerékkormányzás, de az új aktív felfüggesztés is támogathat majd. Az AI-nak nevezett futómű, állításuk szerint, egy luxusautó megjelenését egyesíti egy agilis sportautó úttartásával, hiszen képes lesz a kerekeket különállóan hangolni néhány elektromos motor segítségével. Az új A8 már ősszel betör a német piacra, ott a bevezető V6 modellek alapára 90 600 euró, azaz átszámítva kb. 28 000 000 Ft, míg az L változat 94 100 euró lesz arrafelé.
Gyere és nézd meg nem titok mit csinálok . Azt meg hogy mekkora mérnöki bravúr van ezeken a kocsikban hagyjuk .. legtöbb fejlesztést külsős cégek végzik az autógyártók meg leveszik a készet a polcról és hangolják a saját autóikhoz … Azt a félig önvezető funkciót amivel páváznak a Continental fejlesztette ki és még számos másik dolgot nem csak a Vw konszern autóihoz hanem a másik kettő Német prémium számára is .
És igen pofátlan vagyok ha hülyeséget vagy hiányosságot olvasok elvégre ez itt egy autókkal foglakozó szakportál és nem a Nők lapja autósrovata … azért ne keverjük össze a kettőt .
Hatalmas problémáid vannak, ha nem tetszik, akkor írj a gyártónak te gyökér 😀 Ha nem fikáznál le mindent, akkor az nem is te lennél. Bezzeg azt nem látod, hogy milyen újítások vannak az autóban és micsoda szintet képvisel. Fölényes prémium gép. Tudod micsoda mérnöki munka van ezekben az autókban? Szerintem te el sem tudod képzelni. Kíváncsi lennék a te munkáidra bármit is csinálsz…
De itt a benzines változatnak is lefelé lóg … 😀 . Jaguar , Merci ” legalább a benzineseké nem kamu náluk ” , BMW és még sorolhatnám miknek nincs a 4X milliós árban kamu kipufogóvége … Egyébként a Porsche Panamera motorikusan szinte ugyanezekkel a motorokkal elérhető ” v8 tdi , v8 biturbo , később érkező v6 tdi ” és ott sem egy vakdugós műanyagkupak a kipufogóvég …
Igen ezt jól látod . Miért is lennék kritikus magammal szemben mikor én tökéletes szent vagyok 😀
Valóban érdekes dolog azt feltételezni , hogy egy autószerető laikus aki csak spontán átfutja ezt a cikket fejből vágja az előz generáció méretadatait … :DDDDD
Nem értem az iskolai orvosi vizsgálatokban miért nem úgy szerepelnek a mért adatok hogy 4 cm el magasabb vagy mint 1 éve és 20 cm el magasabb vagy mint 6 éve . Vagy most 10 kg val nehezebb vagy mint 8 éve … 😀 És miért olyan balfaszok az orvosok hogy konkrétan megmondják milyen magas és hány kiló vagy 😀
Na de nekem tényleg mindegy ki milyen fékész munkát gondol befejezettnek … 😉 😀
Hát még ezt sem tudod miért a kamu kipufogóvég, helyette a lefele lógó a valós.
Nézd meg egyszer egy használtnak de akár egy újnak is a végét majd rájössz a kormos végből ilyen illúzióromboló lenne hogy egy Überprémium motorja így kormol.
A boyracer übertriumvirátus újgazdag kölkei hogy villognának már egy ilyen környezetben ha látható volna a dízel sőt benzin koromokádása a csalás nagymestereinél.
milyen szigorunak tetszünk lenni, kaller úr. enyhe paradoxon, h azért magaddal szemben soxor nem vagy ilyen kritikus. persze, minden szentnek magafelé húz a keze, nem? 🙂
“A negyedik generáció 4,1 centivel hosszabb, 1,2 centivel magasabb, ám mindössze 3 mm-rel keskenyebb elődjénél, a tengelytáv 4 mm-t gyarapodott. Az A8 L, azaz Lang változat is növekedni tudott, ő már 5302 mm-en nyújtózik.”
Ezek nekem méret adatoknak tűnnek. Itt fontosabbnak tartottam, hogy mennyivel változott, mint egytől egyik kiírni a mostani méreteket. Az általad belinkelt kép pedig azért nem került bele a cikkbe, mert nálunk az ilyen arányú álló kép bután jelenne meg.
Nem értem miért csinálják ezt mert az autó alatt ugyanúgy ott van az oldalankénti kipufogódob csak a kivezetése lefelé néz mint a jó öreg dieseleknek . Meddig tartana kivezetni mint egy rendes autónál …
De lehet azért csinálják kamu kipufogóval hogy megfeleljen az Euro 6 nak … mert ha nem veszik észre mérés előtt bedugják oda a mérőt és így könnyedén kijönnek a Co és Nitrogén értékek 😀
végül is a műanyag is rozsdamentes 🙂
A pontos méretadatokat pedig itt lehet megnézni [url]https://www.netcarshow.com/audi/2018-a8/1600×1200/wallpaper_4e.htm[/url] . Szeretem mikor valaki csak így összetákolja a munkáját és azt gondolja hogy mennyire jó munkát végzett … közben meg a fontosabb adatokat pl méret , “elfelejti ” megemlíteni és nem azért mert [url]lusta[/url] utánanézni a neten :DDDD
Igen ez neked szól : Tolnai Márk szerencséd hogy nem nálam dolgozol mert ilyenkor már fizetés levonás jár ha meg valaki 3 szor trehány munkát végez mehet is mindjárt ahhoz a céghez ahol ezt elnézik …
Látszik , hogy a Vw konszernnek nagyon nagy pénzt kell fizetnie ha már az Audi A8 alap hangon 40 milliós csodajárgányát is[b] kamu kipufogóvéggel árulják[/b] :DDDDDD nem hiába a műanyag még mindig olcsóbb mint a rozsdamentes acél kipufogóvég 😀
Itt egy videó ha valaki szeretné megnézni az első és hátsó lámpákat felkapcsolva illetve mozgásban az autót : [url]https://www.youtube.com/watch?v=InpU5vWGSng[/url]
[url]http://www.origo.hu/auto/20170711-csalassal-gyanusitjak-az-esztergomi-suzukit.html[/url]
nahát nahát, nem mindenki szent? 😮