Luigi Viagrájától lett ilyen a Fiat 500X
Bemutatkozott az olaszok új büszkesége, a Fiat 500X
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Fiat újabb egyáltalán nem kicsi modellel bővíti a jól bevált 500-as sorozatot. Az 500X megszületésére a magyarázat: Viagra a tankban.
Az ősmodell ötvenéves születésnapján, 2007-ben debütált, nálunk 2008-ban robbant be a piacra az új, a retró 500-as. Abarth változat, kéthengeres motorok, az 500C kabrió és számos egyéb kiadás után a Fiat megcsinálta az 500L-t, annak terepesített Trekking változatát és a hétüléses 500L Livinget is. A jól csengő név így került át a kiskocsiról a családi autók újabb generációjára. Már évek óta vártuk, most végre bemutatták legújabbat, az 500X-et, amivel direkt ellenfelet állítanak a Mini Countrymannek.
Az 500X a Suzuki SX4-gyel közös alapokra építette Fiat Sedici utódjának tekinthető. Lesz belőle egy városias és egy szabadidőautósabb variáns is. Összesen háromféle váltóval és háromféle meghajtással, sokféle motorral lehet majd megrendelni. A gyártás kezdetén az alapmotor 1.4-es turbós lesz, 140 lóerővel és hatgangos kézi váltóval. Dízelből az 1.6-os 120 lóerős lesz, a 2,0 literes MultiJet 140 lóerős változata viszont alapjáraton összkerékhajtással és kilencfokozatú automataváltóval jár majd.
Később lesz egy 1.6-os 110 lóerős, etanolhasználatra szánt és 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir összkerékhajtással és automataváltóval. A csúcs az amerikai eredetű 2.4-es Tigershark erőforrás lesz 184 lóerővel. Az összes verzióban lesz menetmódkapcsoló, mai a sazabadidő-változatban segíti a terepezést is. Ezen felül ott a rendes összkerékhajtás, ha kell. Talán a célcsoportnak fontosabb a 12 választható külső szín, a hétféle belső hangulat és a 16-18 col közötti méretben rendelhető nyolcfajta felniszett. A Fiat 500X Melfiből, Olaszországból fog eljutni a világ 100 országába, többek között az USA-ba is, ahol az alapját adó konszerntestvérével, a Jeep Renegade SUV-val is meg kell majd mérkőzzön a vásárlók kegyeiért. Végül jöjjön a videó, amiből megtudjuk, hogy jött létre az 500X. Egy nyugdíjaskorú olasz úr - nevezzük Luiginak - kis kék pasztillája az oka mindennek.
Én is osztom az előttem szólók véleményét, nagyon kellene már az új Punto és Bravo.
Jól mondod.. Kéne már nagyon egy új punto és egy új bravo.. Egyelőre csak a bravo-ról lehet hallani, de az is még szerintem egy év mire a kereskedésekbe kerül…
Az 500-as szám lassan már az elérhető változatok számát is jelentheti. 🙂
Amúgy egyértelműen a kategória legszebbje, most már csak egy tökös Punto és Bravo utód hiányzik a palettáról.