Lotus Evora GTE Road Car: versenygép közútra
Szelídített pályaversenyautó Lotus Evora alapon
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Lotus Evora GTE Road Car a jövő évi Le Mans sorozatban induló versenygép utcai változata, egyelőre csak tanulmányként.
A Lotus egyelőre szűkszavú, a sorozatgyártású gépet firtató kérdésekkel kapcsolatban, azokra válaszul csupán a következőket reagálták: “ez egy komoly versenyautó, amiből nagyon komoly utcai autó készült”. A Lotust igazgató Dany Bahar nemrég úgy nyilatkozott, hogy teljesen megújítják a cég kínálatát, és egy mindenek felett álló Evora tökéletes lenne a jelenlegi modellek és az öt új típus közötti szakadék áthidalására.
A tanulmányt az Evora 3,5 literes Toyota motorjának 420 lóerős versenyváltozata hajtja, a V6-os szekvenciális, AMT versenyváltón keresztül hajtja az autó hátsó kerekeit. Külsejét tekintve is jelentősen eltér az utcai Evorától, ami legfőképp a versenyváltozatot idéző karosszéria-elemeknek, és a nagyméretű hátsó szárnynak köszönhető. Az egycsavaros könnyűfém felnikre Pirelli P-Zero Corsa gumikat húznak, ami azt jelzi, hogy mindent megtesznek a 420 lóerő élvezetes kiautózhatóságáért.
Az Evora GTE Road Carral egy időben azt is bejelentette a Lotus, hogy egy speciális sorozattal búcsúztatja az 1,8 literes négyhengeres Toyota motorral szerelt Exige-eket: mivel a motor a továbbiakban nem teljesíti az európai emissziós normákat, ezzel a 25 darabos különkiadással köszönnek el tőle. Az Exige Matte Black Final Edition az alapmodellnél erősebben, kompresszorral, 257 lóerővel kapja az 1,8-as blokkot, utasterében fekete Alcantarával borított sportülések és gazdagabb alapfelszereltség várja a huszonöt szerencsés megrendelő mindegyikét.