Logikus továbblépés – ilyen ma egy egymilliós Opel Astra

Használtteszt: Opel Astra Classic II 1.4 16V Optima 2, 2007

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egymillió forint alatt vannak az egytulajos, nem sokat futott klímások, és nem drága az alkatrész sem. Régi Astrát venni szinte buli.


Milyen klímás és tíz évnél nem régebbi, nem is vészesen sokat futott kompaktot kapni ma egymillió alatt? – tettük fel a kérdést legutóbbi piaci körképünkben, most meg igyekszünk a kínálkozó válaszlehetőségek közül egy jót bemutatni. Mint írtam, a mindenkori Opel Astra kínálat óriási, hiszen a típus bevezetése és hazai gyártása óta nagyon népszerű itthon és tőlünk nyugatra is. Az Opel ráadásul az első három szériát, az F, G és H jelűeket Classic utónévvel gyártotta még Lengyelországban a drágább új sorozat vevőbarát alternatívájaként. A mi összeghatárunkba a G sorozat késői, Classic II példányai férnek bele, de akkora a felhozatal, hogy itt is van miből válogatni.
Hirdetés


Ezért mi egy éppen eladó, egytulajos, alig sérült és 168 ezret futottat kutattunk fel a bemutatásra. Úgy vittem el fotózni a gépet, hogy duplán kellett rá vigyáznom. Egyrészt más autója, amit illik tiszteletben tartani, másrészt utánam pár órával jött egy érdeklődő megnézni. Jól mutatja az Astra piac pörgését és a konkrét autó értékét, hogy el is vitte az első érdeklődő. Ezt az ezüst példányt itthon helyezték forgalomba, újkora óta egyetlen tulaj használta, így tőle mindent tudhatunk a kocsi életéről. Ebben az Optima 2 felszereltségű példányban benne van a manuális légkondicionáló, két elektromos ablak, két légzsák és az ABS is. Nem kirívóan jól felszerelt, francia konkurensei több kényelmi extrát adtak, de ez egy német népautó, nem masszázságy. Ami kell, az van, ami nem, azt meg minek. Ugye?

Szóval itt ez az ezüstben aztán tényleg nem feltűnő átlagautó, amiből minden utcában áll legalább egy. A kérdés, hogy milyen vezetni és úgy általában, milyen autó ma, 2016-ban? A maga idejében a G széria nagyon menő kocsi volt. Az E Kadett formáját szinte egy az egyben átvevő F Astra után ezekkel nagy oldalsó síkfelültekkel és határozott élekkel kifejezetten szexinek hatott. Fura, ma már minden előbb jut eszembe róla, de 1998-ban, majd húsz éve ez volt a helyzet. Szóval hamar hozzászoktunk, mert sok volt belőle, jöttek újabb és formásabb konkurensek, de mindez mit sem számít, hiszen mi most egy olcsó és olcsón fenntartható közlekedési eszközt keresünk. Az Opel történelmét elnézve annyit még meg kell állapítsunk, hogy ez volt az utolsó Astra, ami nem akart többnek látszani, mint ami. Ezért is örültem annyira az új K-nak, mert vele részint visszatértek ehhez a filozófiához.

Beülve az első ami feltűnik, hogy a mai kompaktokhoz viszonyítva elég szűk. Sokat nőttek az Astrák és velük a kategória is. Nem fals érzés, ha némelyik mai kisautóban szellősebben érezzük magunkat. Nem nagyok az ülések, átlagmérettel is térdközelben van a középkonzol, de azért normálisan el lehet férni. Sőt, nem rossz az ülés, jó szögben áll a kormány, de a pedálrend eléggé a kilencvenes éveket idézi - túl jobbra vannak tolva. Még a második sorban is jut hely, ha egy kissé szűk is. A csomagtartó mérete viszont ott van, a szedáné és a Caravan kombié meg még nagyobb, mint a ferdehátú 370 literje. Vicces, de ebben nem sikerült sokat előrelépni, mert a mai Astra ezt az értéket csak pótkerék nélkül tudja. Az is fura, hogy a korábbi F Astrában még a hátsó biztonsági övek magasságát is lehetett állítani. Persze a már négycsillagos töréstesztű G így is sokkal biztonságosabb elődjénél.

Már Euro 4-es ez a példány, de minden mai flikk-flakk nélküli. A változó szívócsőhosszal operáló, Twinportnak nevezett, hengerenként négyszelepes Ecotec motorral egész jók a gázreakciók és kellemesen mozog a könnyű Astra. 90 lóereje nem tűnik soknak, épp elég. Régi vágású benzines ez, azért is érződik fürgének, mert nagyon rövidek a váltóáttételek. Ötösben ötvennél 1500-at forog és innen visszaváltás nélkül is simán lehet vele gyorsítani. Ebből adódóan autópálya-tempónál szétforogja az agyát, így aki megállja és a megengedettnél lassabban megy vele, az tud javítani a zajkomforton és a fogyasztáson is. Apropó fogyasztás. A tulajdonosnak 6,3 liter jött ki nagy átlagban, úgy hogy a déli agglomerációból Észak-Pestre autózik minden reggel és délután vissza.

Annyi a csalás, hogy mivel a munkaideje 6-tól 2-ig tart, ezért mindezt úgy tudja abszolválni, hogy a reggeli és az esti csúcsot is jó messze elkerüli. Így békésen gurulgatva meg tényleg szemtelenül jól fogyaszt az Astra. De leginkább csak benzint. Köztudott, hogy az Ecotec motorok szeretik csipegetni az olajat is. Ez a példány 70 ezer kilométerig beérte benzinnel, utána kellett egy kicsi töltögetni. Baj ez? Egyáltalán nem. Persze-persze, mondta a szaki is, hogy az előírt 5W30-as olajnál sűrűbb és olcsóbb 10W40-es jelűvel ennek elejét lehet venni, de a (most már előző) tulaj nem híve az efféle vajákolásnak.
Alkatrészárak a G Astrához
Alktatrész Gyártó Kiskereskedelmi ár (forint)
Kuplungszett Sachs 42 000
Első fékbetét Valeo 11 000
Féktárcsa Brembo 13 000
Féltengely GSP 38 000
Olajszűrő Bosch 1 500
Légszűrő Kolbenschmidt 3 500
Váltótartóbak Febi 13 000
Hűtőradiátor Valeo 17 500
Hátsó kipufogódob Sigam 23 000
Hátsó lámpabura Depo 9 000
Vízpumpa Febi 16 000


Csak amit a gyár előírt, ha meg a gép igényli az utántöltést, akkor megkapja. Érthető álláspont, hiszen mindez a gyári tűréshatáron belüli. Akkor meg minek okoskodni? Azért van, amivel lehet. Például a 30 ezer kilométerre előírt olajcserét megejteni legalább húszezrenként jó befektetés. Tízezer kilométerre egy fél liter utántöltése meg nem a világ vége. Az évek alatt volt egy kis koccanás, meg lett javítva, lemezkár nem is történt. Mivel ez a motor láncos vezérlésű, így a csere csak évek múlva, 250 ezernél lesz esedékes, így gyertya, olaj és fékbetét cseréken kívül mást nemigen tartalmaz a márkaszervizben vezetett szervizkönyv. Akkor miért lett eladó? Mert kinőtte a család és van lehetőség egy fiatalabb használtra váltani. Ettől nem függetlenül meg az új tulaj reális áron átülhetett egy az elhasznált F Astrájánál újabb és kevesebbet futott, modernebb és jobban felszerelt kocsiba.

Ez az autó már másé, de van több tucat hasonló eladó még. Hogy miért épp az Astra? Mert sok van belőle, nem drága az alkatrész, sok helyen értenek hozzá, és van kifejezetten jó és olcsó szervize. Ezen kívül nem egy feneketlen kút, jól tervezhetően, kevés pénzből fenntartható, ugyanezen okból barátságos rá a kötelező biztosítás is és az átlagosnál nem lopják jobban. Olcsóbb nagy konkurenseinél, a Ford Focusnál és a Volkswagen Golfnál is, nem véletlenül. A Fordot jobb vezetni, a Volkswagen meg nagyautósabb minőséget ad, de ha ezek nem fontosak, akkor az Astra a maga egyszerűségében remek eszköz a mindennapokra. Én szívem szerint a benzinmotorosokat ajánlanám, de aki sokat jár, annak megoldás lehet a nem a legjobb hírű DTI dízel - volt tulaj, aki ódát zengett róla.

És azt se felejtsük el, hogy volt belőle kombi, vagy az annál még tágasabb Zafira egyterű, akár hét (szükség) üléssel. Nyilván ezek drágábbak, de nem sokkal, ahogy a szerintem szívfájdítóan szép, de más szerint csak átlagos Bertone kupé és kabrió változatokból is van eladó a ferdehátúnál nem sokkal drágábban. Persze ez az Astra nem egy olyan autó, amibe bele kell bolonduljon az ember. Éppen ellenkezőleg, kockázatkerülő hozzáállás mellett az egyik legbiztosabb vétel a kategóriájában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

110 thoughts on “Logikus továbblépés – ilyen ma egy egymilliós Opel Astra

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Minden sértést visszavonok, amit itt Rád írtam. De miért kellett ezt ilyen sokáig húzni? Semmit sem változtat a márkához való hozzáállásomon. Nyilván azért futott évekig Chevrolet-jellel, mert rossz volt:) Vita lezárva(de ha akarsz, beszélgethetsz magadban:).

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Emberek! Lezártnak tekintem részemről ezt a vita-tsunamit. A lényeg: kapitális butaság egy olyan márkát „sorscsapásként” emlegetni, ami családok tömkelegének hű társa(szorítkozzunk Magyarországra). És – mily meglepő – egy ilyen márkának rajongótábora is van, köztük vagyok én is. A Daewoo-Chevrolet klub létezése erre a bizonyíték(a Chevrolet itt a koreai gyártásúakat jelenti). A GM 2004-ben átvette a Daewoo szinte teljes palettáját, és csokornyakkendővel árusította őket tovább. Biztos, mert olyan rosszak voltak:) Nem kéne mást, csak gondolkozni. Olyan nehéz?:)
    A Flybo Total Electric-re viszont minden bizonnyal illik ez a jelző:) Lentebb belinkeltem a róla szóló cikket.
    „I”m outta here” – mondja a művelt angol:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Ha be tudod bizonyítani, akkor Te leszel a király…de NEM FOGOD TUDNI, mert nem igaz. Egy laikus meglátja, hogy Roreno 1-2 mondatos kommentekkel operál mindig, s3000 stílusa pedig sokkal durvább gyakran, mint az enyém. Egymással is szoktunk társalogni, nem tűnik fel?:)
    Kempelen egyértelműen lebukott néhány hete – valamit elbaltázhatott, mert Holiday-ként lépett be, írt egy kommentet, én pont itt voltam, több se kellett, rákattintottam a kék betűs Holiday névre – és mit láttam? „Kempelen adatai”:) És ezzel egyidőben mások is észrevették, hogy Kempike besült…Azóta pedig nem járt itt – Neked ez nem vág egybe? El tudod képzelni, milyen öröm volt, mikor végre győzött a jó a „jó és a rossz harcában”:) Mert minden történet így végződik…
    A „fórumpörgetés” pedig egy blődli. Elhiheted, hogy az AN-nak sem jó az, ami itt megy.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Nézd, Te mit gondolnál, ha a helyemben lennél? Kértelek – többször is – hogy írd le, milyen típusú Daewoo-d volt(Lanos? Nexia? Leganza?), és nem válaszoltál…Csak „GM-Daewoo”-zni tudsz folyamatosan. Csak tudod már, hogy 5 évig mit hajtottál, nem?:) Egyszerűen kíváncsi vagyok. Amíg nem árulod el, addig – nincs mit szépíteni rajta – egy kamunak tűnik nekem, amiket írtál. Ha leírod a konkrét típust, mindent visszavonok.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Hiszed vagy sem, de ez nem ellened irányult. Valóban nem írtál ilyesmit – én ezt úgy értettem, hogy ha velem történik az, hogy egy amúgy megbízhatónak tartott márkával kétszer is lyukra futok, nem hordanám le mindennek, hanem rendkívül pechesnek érezném magam, és nem érteném a márkát övező hype-ot. Ha felmész a népítéletre, ott is van olyan, aki a Hondát, Toyotát a világ szemetének tartja, dühtől elvakultan nyilatkozik róluk, de amúgy mi a helyzet? A legjobb márkák.
    Kempelent támadtam hónapokon át a hamis vádaskodással és a ferdítéssel, és most ugyanezt én is megcsinálnám? Ugyan, kérem, én korrekt embernek tartom magam. Semmi értelme az ilyesminek, mert a végén úgyis visszaüt. Kempinek is hűlt helye…
    Faternek az említett csepp Kadett mellett egy 9 éves Movanója is van – egy borzadály, eladó, de senkinek nem kell, álló helyében is elromlik…hidd el, igazat írok, már menni se mer vele – ebből tudok kiindulni, és a netet böngészve arra jutottam, hogy a francia kocsiktól nagyon nem idegen az ilyesmi. Kopasznak, a Renault-gurunak is írtam már erről, és csak hallgatott. Én összeraktam egy képet a franciákról, ami nagyon nem szívderítő. Ettől Te még lehetsz a rajongójuk.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Igazad van.Néha van egy olyan sanda gyanúm,hogy csalfaromeo,s3000,roreno azonos személy akit vagy a honlap alkalmaz vagy fizet neki,hogy pörgesse a fórumot.Ő azt hiszi magáról,hogy egy autóipari polihisztor.:-DFábry mondta a szadeszre:”nem az a baj,hogy hülyék hanem az,hogy szorgalmasak…”

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Tisztelettel kérnélek ird le,hogy mikor „[b]de nem is gyaláztam volna a márkát a sárga földig,[/b]” irtam ilyet az általad olyannyira nagyrabecsült márkákról?Előre is köszönöm;-).És ha már gyalázás,a megnyilatkozásaid a franciákról minek nevezhetőek?

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Nem, nem a „pofonosztásnak” jött el az ideje, hanem annak, hogy a szerkesztőség törölje végre az olyan felhasználókat akik folyton csak kötözködnek, rágalmaznak, és nem képesek normálisan viselkedni. Annak jött el az ideje, nagyon úgy érzem.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Na most már tényleg elegem van belőled. Kinek képzeled magad, hogy rágalmazol te itt engem? Baromira jól tennéd ha kicsit leülnél gondolkodni egy kicsit.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    [i]„Kedves Fórumozók! A legegyszerűbb ha tökéletesen figyelmen kívül hagyjuk csalfaromeo beböffentéseit. Nem reagálunk rá és a reagálásait is ignoráljuk. Mondjuk úgy, hogy „zaj” az információs csatornán ami nem bír információértékkel.” [/i]

    Egészen pontosan ez a helyzet. Egy idióta, aki VV Attila féle szellemi toprongyok követője. Magát minősíti az, aki egy ilyen söpredékkel szóba áll. A klotyó tartalmasabb, értékesebb képet mutat reggel az ilyennél.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „…körömszakadtáig ragaszkodik a neten olvasott [b]féligazságokhoz[/b].”

    :)))) Ezen szakadtam! Köszönöm, hogy jókedvre derítettél:) Ezzel mit akarsz mondani, haver? Hogy a neten csupán féligazságok keringenek, de amit Te írsz(+ Tizenkettő, Mx5-tulaj, stb.) az a 100 %-os igazság!!?? ENNYIRE JÓT MÉG NEM NEVETTEM ITT:)))

    Tudod, kihez hasonlítanám magam? Egyrészt s3000-hez, aki egy rendkívül agyafúrt, rafinált fickó, és nagyon okos is – ezt csak a vak nem látja. A stílusa sokszor túlzó(ezt én is jeleztem már neki) – sokkal durvább hangnemet engedett meg gyakran, mint én. De ami közös bennünk: nem azért megyünk bele vitákba, hogy egy idő után megfutamodjunk. Végigvisszük az igazunkat tűzön-vizen át. Ezt így kell csinálni. Persze van, amikor meggyőzhető vagyok, ez akkor a hangnememen is érződik(olyankor kevésbé vagyok „hangos”), de ez most nagyon nem az a pont.

    És kikhez hasonlítom még magam? Emlékszel még rájuk?:)

    [url]https://www.google.hu/search?q=vv+attila+peti&client=opera&hs=Clu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiv1JeWw9bKAhUhnXIKHS-AA74Q_AUIBygB&biw=1048&bih=698[/url]

    Kérlek, ne gyere azzal, hogy „Te ilyeneket nézel?” és hasonlók… Példának nagyon jók, ezért hoztam fel őket.

    Nagyon népszerű, de ugyanakkor óriási ellentáborral rendelkező játékosok voltak. Végig kontroll alatt tartották a játékot, Attila végül nyert is. H*lyék voltak? Nem. Okosak voltak? Bizony, hogy azok…

    Ezek után talán már kezded kapizsgálni, mi is a helyzet. Ha nem, akkor komolyabb a baj, mint hittem:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Kedves Fórumozók! A legegyszerűbb ha tökéletesen figyelmen kívül hagyjuk csalfaromeo beböffentéseit. Nem reagálunk rá és a reagálásait is ignoráljuk. Mondjuk úgy, hogy „zaj” az információs csatornán ami nem bír információértékkel.

    Így könnyebb lesz az értelmes emberek közötti eszmecsere és nem zagyvalékkal lesz teli a fórum olyan embertől aki körömszakadtáig ragaszkodik a neten olvasott féligazságokhoz. Vagy éppen a húszéves koreai modelleket akarja piedesztálra emelni egy tízéves használt Opel teszt farvizén. Hagyjuk meg a hadseregnek ezt a vaslogikát, hogy ami gömbölyű viszik, ami szögletes gurítják.

    Aki másra hegyezi a répát az ne fröcsögjön már egy hűtőszekrényhez hasonló funkciójú tartós fogyasztási cikk tesztjében. Mert ennyit tud a G Astra. De ezt elég jól. Én se trollkodok az olasz vagy francia teszteknél csak azért mert egy lyukas garast nem adnék egyikért se és azt is hülyének tartom aki valaha adott.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „Shumákkal csak a szokásos kezdő autógyártó bajok voltak: rohadt, alkatrész hozzá nulla, gyenge minőségű és állandóan eltörő/eldeformálódó műanyagok, iszákos motor, akadozó váltó, stb.”

    Érdekes, tudtommal a franciák nagyon nem kezdők az autóiparban, és elég vacak váltókat gyártanak(a mai napig is gyakran). Az olaszok szintén. Tehát ez badarság. A rohadás szintén(a Mazdák is rohadnak, és 15-20 éves kor körül sok nagy nevű típus is rügyezik már rendesen). Kezdők? Ugye, hogy nem. Az alkatrész nehezen beszerezhető és drága, de ez azért volt, mert NEM FOGYOTT JÓL. Ha jobban elterjed, ez kedvezőbben alakult volna. Az iszákos motor sajnos igaz, de nagy nevű márkáknál efölött sokszor hajlamosak vagytok elsiklani – ez érdekes. A gyengébb minőségű műanyagok pedig azért kerültek bele, mert nem az európai piac volt az elsődleges vadászterület. Ahogy elkezdtek egyre jobban Európára fókuszálni, úgy lettek egyre igényesebbek belül a Kiák. Ezt sem rónám fel tehát hibának. És nini – műszaki hibák híján(amikről nem írtál) mindjárt ott vagyunk, hogy egy jó autó volt. Azt a mindenit…:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Üdv neked is Csalfa kollega.. 🙂
    Csak leirtam a velemenyem, szerintem, ahogy korabban is irtam jo kis igaslovak ezek az Astrak.
    Öcsem volt baratnöjenek a szülei (tiszta Baratok közt… :-)) birtokolnak egy 199….as F Astrat, mar az 1.4 90 LE motorral. Legutobb, kb. 6 eve 325 000 km volt benne, es meg mindig ment különösebb baj nelkül.
    Persze van ellenpelda is.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Saját magaddal keveredtél ellentmondásba, de ez Tőled nem áll amúgy sem távol:) Kempi Neked nagy cimborád volt, nem? Az ő VW-védőbeszédei teljesen más tészta – folyamatosan jöttünk neki a linkekkel, amik megcáfolták, amiket „hirdetett”(Tsi, DSG-bajok, stb.), de ő csak struccpolitikázott folyamatosan – Ti viszont nem tudtok tömegesen előforduló koreai autó-bajokról, csak egy-két ember pampog, és ennyi. Nehogy már mérvadó legyen, amit Te írsz meg az a pár hasonszőrű. Abban igazad van, hogy két hibás Hyundai után én sem vettem volna újra Hyundait, de nem is gyaláztam volna a márkát a sárga földig, mert a megbízhatóság terén amúgy nagyon jól teljesítenek. Biztos olyan is van, aki Toyotával nyúlt bele többször is, és utálja. De ez nem változtat azon, hogy az egyik, ha nem a legjobb márka…

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Meleagris barátom. K.Ö.S.Z.Ö.N.Ö.M., hogy itt vagy. Végre valaki…Jobban szükség volt Rád most, mint valaha.(De mindig öröm az írásaidat olvasni). Remek meglátások, ahogy azt Tőled megszokhattuk. Kösz még egyszer.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    De Te sem, az is biztos:))) Nem, a Lanos nem volt teljesen Daewoo-fejlesztés. Nagyrészt még mindig a Nexia-vonalra épült, ezt a Wikipedia is írja. Remélem, tudsz angolul:

    „The cars were equipped with E-TEC I4 with single cam and twin cam engines ranging from 1.5 L (1498 cc 86HP) SOHC to 1.6 L (1598 cc 106HP) DOHC. In the UK and many countries of Europe (like Italy, France or Austria) there are also E-TEC models 1.4 (1349 cc 75HP) and 1.6 (1598 cc 106HP). [b]The suspension is built upon that of a Daewoo Nexia, as used in Vauxhall/Opel Astra Mk2 GTE.[/b]

    On the mechanical side, [b]all Lanos versions shared the same parts with a few exceptions[/b]. Differences between the 1.6 DOHC engine version and the other versions were:”…és utána felsorolja. Na puff neki, szakember Úr, most mi lesz? Megdőlt a „dogmád”:)

    Ismered-e ezt a kifejezést, hogy „nagy általánosságban”? Az Opelről is az él a köztudatban, hogy megbízható márka, pedig ha mélyebbre ásunk, bizony van ott baj dögivel…Hidd el, annak cikknek az írója nem h*lye, hogy azt leírta, hogy „megbízhatóságáról ismert” – mert összességében jó híre van. Ennyi. Ez attól független, hogy itt egy-két ember froclizza…több száz tulaj, aki épp nem ír ide, meg nem. Csikós Zsolt is leírta egy cikkében:”Tudom, tudom, sok az elégedett Lanos-tulaj. Általános vélekedés ezekről az autókról, hogy amelyiket nem törték össze, az a mai napig megy…” Szóval kár a szóért.

    Az meg az én dolgom, hogy miért lelkesedek. Nem kell minden autómárkáról könyvet írni, nem kell nekik legendává „érni” – arra legyen jó, amire kitalálták. Nem kell a körítés. A puritán, spártai berendezés + megbízható működés kombóra voksolok. Más meg pöffeszkedjen, amiben akar…

    A hozzá nem értésed pedig a legjobban itt látszik:”Mint a japánok a ’70-es években”.:))) Még a ’80-as években sem lehetett japán kocsikat venni az országban.:) Ez Téged ne zavarjon…A lényeg, hogy merjünk minél nagyobbat mondani, igaz?:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Nekem ilyen autóm volt, igaz újonnan vettem, átlag 10-15 ezrenkénti olajcserével és egyáltalán nem ette az olajat. Persze nem üveghangon volt járatva mint a flottás társai. Egyébként meg minden annyit ér amennyit adnak érte. Ez egy olyan autó ami még szolgálatra lett tervezve, nem arra hogy te szolgáld. Beülsz, mész odaérsz, ezt nagyon tudja ez az Astra, nem többet, nem kevesebbet.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Egy kicsit tulreagaltatok ezt az egesz cikket szerintem.
    Ha megbizhato forrasbol szarmazik, nincs szerintem különösebb gond ezzel az Astraval. „Közlekedöedeny”, lehet, hogy elmeny nelkül, de rendszeres karbantartassal sokaig szolgalhat parokat vagy kisgyermekes csaladokat. Ennyit sugall a cikk is szerintem. Nyilvan nincs benne az elmenyaktor, meg a loeröbödület, ettöl meg egy jo kis tuti tipp lehet.
    A Daewo meg…erzelemmentes, de nem neveznem különösebben rossz autonak. Biztosan voltak hibai, de akiket en ismertem, különösebben nem panaszkodtak ra. Egyszerü auto, kopogos müanyagok, kicsit iszakos motor, de nem volt vele különösebb minösegi gond szerintem. Aposom is hasznalt egy Lanost, semmi baja nem volt vele, hasznaltan vette, ismeröstöl, vagy 6 ev utan eladta, azota is boldogan hasznaljak nap mint nap, de ez csak 1 pelda az ezerböl. Van jobb es rosszabb tapasztalat is biztosan.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „Az egyetlen jó motor ami ezekbe valaha is került, az is Isuzu gyártmány…”

    Remek meglátás. Minden szavaddal egyetértek. Hidd el, ezek még mindig a német autó mítoszát tekintik példaértékűnek:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Jó, a lényeg az, hogy a Népítéleten a 69 véleményből 1 db(!) van csak, ami egycsillagos minősítést kapott. Meg lehet nézni. Nekem ez azt sugallja, hogy egy tuti vétel – csak nem kell tőle csodákat várni(ahogy Te is tetted). Tizenkettőke meg kamuzik – nem vetted észre? Többször kértem, hogy írja le a konkrét típust, és semmi…nem tudom, mi értelme volt hazudoznia.:(

    Rendszeresen arra játszik, hogyha Zölddel vitában vagyok, akkor ész nélkül mellé áll. Most is ezt csinálta.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Azért akárhonnan nézzük, egy 70 ezer km után olajat fogyasztó motor igenis szar és környezetszennyező. Tele az internet 1000km/1 liter olajat zabáló példányokkal. Ennél még egy ős Lada motor is jobb, pedig a ruszkik aztán magasról sz@rtak az illesztésekre. A nagy német precizitás ugye. Az egyetlen jó motor ami ezekbe valaha is került, az is Isuzu gyártmány… Nem tudom miért kell ezt az indokolatlanul túlárazott autót az egekig magasztalni…

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Már ne haragudj, de lerí a beírásaidról, hogy életedben nem próbáltad a kérdéses autókat.

    Egyrészt, a Lanos már teljesen Daewoo fejlesztés volt, a kasztni egyes elemei voltak még Kadett technológiával gyártva. Rohadt is szépen. Nagyjából ennyi volt benne az Opel. Emellett megkapta az akkori legolcsóbb GM váltót és Tech motorokat. Ezért kár idekeverni, mert még a fastrától és le volt maradva szegény műszakilag, nem hogy a g-hez….

    A linkjeidnél meg olvastad mit írnak?:) A „megbízhatóságáról ismert” lanosról a szerelője csak olyan apró típushibák sorol fel, mint az állandóan szétégő vacak minőségű gyújtáskábel, a sorozatos hengerfejesedés a szarul tervezett vízpumpa miatt és a pár évesen már kuka futóművet. Hát tényleg megbízható autók voltak. Bele nem merek gondolni milyen voltak a megbízhatatlanok.:D Értem én hogy bele vagy szerelmesedve a koreai autókba, de az akkori szinten ezek filléres vacakok voltak. Mint a japánok a 70-es években. Nem keverendő azzal hogy azóta mit értek el.

    Shumákkal csak a szokásos kezdő autógyártó bajok voltak: rohadt, alkatrész hozzá nulla, gyenge minőségű és állandóan eltörő/eldeformálódó műanyagok, iszákos motor, akadozó váltó, stb. Árában jó volt (kevés pénzért nagyobbacska autó, mint most egy lada), csak éppen hiába szórták 2.3mFt-ért akkor, ha éppen az fastrat 2.9-es árából alkuval 2-ig le lehetett menni…

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Nem írtam le külön a műszaki hibákat, csak azokat amik minden Tico-ra jellemzőek.
    „rá akarlak titeket ébreszteni, hogy rosszul tudtok valamit”
    Te jobban tudod, hogy milyen volt az én vagy a 12 autója?
    Tőlem bizonygathatod, a körmöd is szakadhat, robbanthatsz is, az az autó akkor is egy HULLADÉK volt.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Hogy mik vannak…
    csalfika válasza Tizenkettőnek:[b]De rálátásom van arra, hogy milyen lehet, kiindulva az E-Kadettből és a neten olvasottakból. Nekem ez elég. Hiába jártatod a szádat, a Daewoo egy jó autó és pont. Amúgy is gyanús, hogy csak mismásolsz. Megint.:)[/b]
    Ezt csak azért merészelem ide írni mert amikor leírtam a családunk tapasztalatát két koreai csodával kapcsolatban akkor minden voltam csak úriember nem.És amit „tesó”-nak irtál:[b] De nem tűröm el, hogy sorscsapásnak és hulladéknak nevezzétek! [/b](a daewoo-t) az mindennek a teteje.Valóban kezdesz Kempelenre hajazni.(Zelig…)Szánalmas vagy „csalfika”.Kezeltesd magad vagy menj szanatóriumba pihenni.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Ebbol is latszik, hogy nem lattal meg 1.9 TD blokkot.
    Az 5 hengeres hullasarol eddig csak toleg hallottam, senki mastol, ahogy a regi 2.0 benzinesrol is. Nem eleg az olajat cserelgetni benne, foleg ha hasznaltan vetted, mert a szurokosar csupa olajsar lesz ha el van hanyagolva, ezt pedig koveti a csapagyazas.
    Mint mar irtam korabban, a csaladi Prisma ugyan mar 18 eves korara szepen rohadt, de motorikusan hibatlan volt, 460 e km-rel lett eladva, turbos kroma szinten 300 felett volt, Alfank kozelit a 250-hez, dizel Lanciank boven 300 felett jar, tavaly hengerfejtomites csere volt ugyan, de a huvelyek nem vallasak, nem kopottak. Sosem hallottam meg ezt a puha blokk dumat.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „…nem tudom merre járhat.” 🙂

    Szerinted mégis merre járhat, miután csúfosan pofára esett és hazugságon, több harci nick használatán és hamis vádaskodáson kaptuk???:))) Mégis merre járhat? Vajon merre?:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    A mi jó Tibink egész nap otthon ül, kihajították a hivatalból, és most mi lettünk az ügyfelei, akikkel okoskodhat :D.

    Kempi legalább vicces volt… nem tudom merre járhat.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Soha nem iszom, gyűlölöm a piát, és külön a te kedvedért leírom: SEMMILYEN – érted? – SEMMILYEN közösségi oldalon nem vagyok fent. Csak, hogy elejét vegyük a nyomozgatásaidnak:) Könnyen dumál az, aki nem meri a nevét adni az itteni szellemi ámokfutásaihoz…vajon miért, nem is értem:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Milcsike beleborult az agyába. Nem nagy dolog, naponta megesik:)

    Roreno Mester, jó, hogy jöttél. Tudod, mi jutott eszembe? A régi, legendás páros:

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=AaVT6KY-jr4[/url]

    Én vagyok Bud, Te pedig Terence. Benne vagy?:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Tudom, bátor dolog Tőled ilyet kérni, de vedd le a szemellenzőcskédet, és látni fogod, hogy nagyon sokukkal jól elbeszélgetünk. Persze, ez cikkenként változik. Nem fogok a birkák közé beállni a sorba bégetni…járom a saját utamat. Nektek is ezt kellene csinálni. De nyilván ahhoz először is fel kéne nőni…

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „A régi Deawookat meg ide keverni…”

    Tényleg, minek is hoztam fel, elvégre semmi, de semmiféle rokonságban nem áll az Opelekkel.:)

    „A legrosszabb mind közül a Lanos volt.”

    Látom, ezt mások is így gondolják:)

    [url]http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__4140776-daewoo-lanos-elso-autonak-jo-mennyire-birjak[/url]

    [url]http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__3003290-daewoo-lanos-vagy-suzuki-swift[/url]

    [url]http://www.origo.hu/auto/teszt/20041208lanos.html[/url]

    Aszongya:”…a megbízhatóságáról ismert Lanossal”. A kis butus:))) Elment az esze:)

    A Shumákkal mi lett volna? Mennyit adtak el abból újonnan és mennyit az Opelből? Volt dízel-Shuma, ami miatt még jobban fogyhatott volna? Na, ugye…Józan paraszti ész…persze, a Mazda-technika nem bírta, és mind elhullottak…igen, ez valószínű:)))

    2000 környékén még idegenkedtek a Kiáktól a magyarok elég rendesen, tehát nyilván nem volt bestseller. Ehhez mérten kell megítélni. Még a Cerato sem fogyott jól, pedig az utána jött…A Cee’d-del indult be a verkli igazán.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    OK, látom a lényeg újra itt van: MŰSZAKI HIBÁKRÓL nem esett szó. Az autózás lényege, nem több. Ennyi, nincs több kérdésem.

    Nézd, anno volt olyan osztályom, ahol alig volt nem dohányzó ember. Én is közéjük tartoztam. Tehát mi voltunk a kisebbség. Az idő bebizonyította, hogy nekünk volt igazunk.:) MINDIG A TÖBBSÉGNEK VAN IGAZA!!?? Ez szerinted egy szentírás!? Az elégedett Daewoo-tulajok sokasága nem írogat ide, ennyi az egész. De ha írnának, lemosnánk titeket innen secperc alatt…

    Ha olyan lennék, mint Kempelen, akkor nem lettek volna akkora vitáink hónapokon keresztül. Más a kötözködés, amit ő csinált, és más az, amikor rá akarlak titeket ébreszteni, hogy rosszul tudtok valamit. A stílusom olyan, amilyen, de ha böszmeségek hosszú sorát olvasom, egyszerűen ilyenné válok. Ennyi.

    Elnézésedet kérem, de a körmöm szakadtáig fogom a Daewooról azt bizonygatni, hogy jó autó, ha felrobbantjuk az oldalt, nekem az is mindegy. De nem tűröm el, hogy sorscsapásnak és hulladéknak nevezzétek! Remélem, érthető voltam. Csinálhatjuk ezt akármeddig, én itt leszek.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Vallalhato auto a mai napig, inkabb ezt vennem most ha kellene valami es lenne autora egy milliom, mint az 5x ennyit futott nemet nyugdijas bimmeret. 700 korul alkuval megveheto egy hasonlo, marad az atiras utan alap szervizre, 1M-bol nagyjabol vege.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Bármennyire dícséred Csalfa a hallomásból ismert Daewoo-t, nekem is csak negatív tapasztalatom volt velük. 2 Tico volt a családban egyik az asszonyé. Rövid vélemény: hulladék. „Városi szaladgálós” 10 lityiből? Üveghangon ordító hideg motor? Alufólia-vastagságú kaszni. Utáltam mint a sz…t. (Nem sznobizmusból, hiszen nekem akkor egy Pandám volt)

    Más: Csalfa! Nem vitát akarok generálni, de:
    -muszáj átvenni „holykempi” stílusát
    -nekem is a bögyömben volt, de most te is ugyanazzal a nagyképű, beszólogató, mindent jobban tudó szöveggel operálsz mint ő
    Az embernek az az érzése mintha új kiskakasként pózolnál a „szemétdombon”
    Esetleg felosztottátok a területeket? 🙂
    Ismétlem! Nem vitatkozni akarok -a lenti stílusban főleg nem- csak jobb lenne ha a hozzászólások nem ilyen dedós szinten zajlanának.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Teljesen egyetértek. Az F-ek GT (itthon nem igen volt)/GSi vagy a magasságállítós üléses első szériás belsők sokkal kényelmesebbek voltak, mint a későbbi G-ké. Nálunk is volt Isuzu motoros F és nagyon jó kis szerethető/kényelmes motor/autó páros volt így az autó, sokkal inkább, mint a 90lovas G. Ellenben a G a fejlett rozsdavédelme miatt messze olcsóbban fenntartható volt használtan. Ráadsául mindkettőhöz rogyásig van alkatrész bárhol olcsón. Típushiba is egy-kettő van csak (G isuzuk vezérlője pl.), de fapados benzineseknél szinte semmi.

    A régi Deawookat meg ide keverni, hát anno 2000 környékén Deawoo Lanos/Kia Shuma/F Classic között nézelődtünk szülőknek. (Egyszerűen ezekre volt pénz újként.). A legrosszabb minden szempontból a Lanos volt. Igénytelen belső, katasztrofális úttartás, stb. A rokonságban is volt nem egy belőle az ára miatt, de elég megbízhatatlanok voltak. Legjobban a Shuma tetszett mindenkinek, azonban végül olyan árat mondtak az Opelre, hogy hülyeség lett volna nem azt venni. Aztán nem is bántuk meg, főleg látva, hogy mi lett a Shumákkal mára, illetve hogy ismerősnek mennyi gondja volt vele. F/G Astrák nagy előnye, hogy ha bármi gond van velük, filléres a javításuk és minden van hozzájuk. Nem egy Swift szintjén gondmentesek, de tűrhetű a karbantartásuk.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Csak tudnám, hol a többször is említett kényelem benne! Van egy ilyen ötajtósom, csak isuzu D. Nem az első, már vagy az ötödik. F astrából is használtam jópárat. Bizton állíthatom, hogy az F /nem az alap üléssel/ sokkal kényelmesebb volt! Ezzel már az utca végén mindenféle bajom volt olyan kényelmetlen! Pedig nem vagyok langaléta, csak átlag 176cm. Szerencsére ingyen megcsíptem egy sportline belsőt, és most már ok. Megbízhatóságra viszont tényleg nem lehet panasz. Nem csak erre, de egyik régebbi modellre sem. Az utolsó F-est 537e km-el adtam el, a sokat szidott DTL motorral úgy, hogy nem volt megbontva még a motorja, és csak kisebb gondok voltak vele az évek során. Volt idő, mikor 3 hetente cseréltem olajat, mert megvolt a 10ezer km. A G-t sem kell javítgatnom, egy gramm olajat nem eszik, jól felszerelt /rpemium line/, tip-top állapot, stb., de nem tudom úgy szeretni mint az F-est.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Nem semmi egy ember vagy te……… Van egyáltalán a világon egyetlen egy személy akivel tudsz érdemileg beszélgetni? Mert ahogy nézem ebben a cikkben eddig senkivel sem igazán sikerült megtalálnod a közös nevezőt.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Igen, úgy érzem. És a lényeg, hölgyeim és uraim: „A csepp-Kadett és a Daewoo Racer, ill. Nexia köszönő viszonyban sincsenek egymással. Az utolsó csavarig különbözőek.” Köszönjük, Tizenkettő. Most menj el delelni egyet, nem vagy formában. De bízom az újbóli felemelkedésedben. Íme, egy kis ösztönzés a jövőre nézve:

    [url]https://vimeo.com/manoftheday[/url]

    Hajrá, Tizenkettő!

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Der Milánka, korunk „okostónija”: „Úgy általában az olasz technikát az autógyártás szemetének tartom”.

    Te leh*lyézel másokat, de ezt a sületlenséget meg vegyük szentírásnak!? Ez az a földöntúli tudás, ami Milánka birtokában van, és le kéne borulnunk előtte?:))) Lenyűgöző, tényleg. Le a kalappal, M.E.S.T.E.R.:)

    És mindezt a Kappából szűrted le – bravúros:) Tényleg soha nem érhetek a nyomodba, be kell látnom:(

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Hagyjátok csalfaromeot békén. Ő kiolvasta az egész internetet a-tól z-ig mint a révai nagyot úgyhogy a világ egyetlen igazságának a birtokában van. Boldogok a lelki szegények amúgy is.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Forgasd ki a szavaimat…jaj, Istenem:( Nem én jutalmaztalak „A nap embere”-díjjal nemrég a használtautó-importos cikk kapcsán??? Ott Te voltál az ész. Most miért okozol csalódást? Nem értelek.

    Most biztos újat mondok(nyilván nem egy országban élünk ezek szerint): az autózásbeli tapasztalatgyűjtésnek gátat szabnak az anyagiak. Te biztos úgy látod, hogy itthon mindenki dőzsöl és a rongyot rázza. Én sajnos nem. Nem akarok jelenleg semmilyen autót venni, de az ember szeret olykor elmélázni azon, hogy adott esetben milyet venne és milyet nem. A Granta egyelőre még bizonyítson, de a szimpátiámat kiérdemelte már most. A Daewoo-k már kb. amióta léteznek.

    Most komolyan: folytassuk még a „Puritanista vs. sznobok” c. színdarabot? Teljesen más emberek vagyunk, mást tartunk fontosnak, más az értékrendünk, és ezen vitázunk. Kezdem unni. Én boldog vagyok így, és ez a lényeg. Más nem érdekel.

    Fogunk mi még itt egyetérteni dolgokban. Ebben biztos vagyok. De ez most (megint) nem jött össze:(

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Te vagy a király!!!!! Megyek is felkötöm magam…… Én semmirekellő tudatlan hülye, akinek nincs helye a világban……. Apropó múltkor még új Grantát akartál venni mindenáron, szóval őőőő… Hogy is mondjam……..

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Küldök neked egy kis olvasnivalót. Íme, ez vagy te:)

    [url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet)[/url]

    Ha autó lennél, rád is illene a „hétfői autó” kifejezés:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „Most már kotródj Tibike, nézd meg anyu megfőzte-e már a levest!”

    Magadból indultál ki? Együtt laktok még?:) Milcsike, anyuci pici fiacskája…

    Előbb fogsz te innen olajra lépni, azt garantálom…Kempelennek is borzaszó nagy volt a szája, aztán egy nap váratlanul beleszaladt egy maflásba:) Azóta a vezess-en borzolja az idegeket:)

    [url]http://www.vezess.hu/teszt/toyota-rav4-hybrid-2016/67297/[/url]

    Nekem elég, ha a kemény mag itt marad – azok, akik értelmesek. Érted? Akik értelmesek…szevasz!:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „…egy tök más autóból”

    Na itt látszik a legjobban a dilettantizmusod, öreg. Most jobban jártál volna, ha „csendben maradsz”. H*lye vagy a témához.

    Vennék is, hidd el. Nem kizárt, hogy fogok is – legalábbis egy koreait biztosan. Nehéz felfogni, hogy ezeknek az autóknak is van rajongótábora? Vedd már le a szemellenződet:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „nagy megmondó Tibikénk elmondta”

    Nyomozd ki az összes fórumozó valódi nevét. Ennyit tudsz. Buta kis tinédzser…Ez neki a sikerélmény:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „De legalább kihúzhatod magad és büszke lehetsz, hogy senki nem fog elismeréssel kezet nyújtani és gratulálni az autódhoz”

    Látod, ez a különbség köztünk. HOGY EZ ENGEM SEMENNYIRE SEM ÉRDEKEL. Mert az autót magamnak veszem és nem „másoknak”. A puritán életszemlélet híve vagyok – semmi flancolás, csak ami feltétlenül szükséges. Gyanítom, hogy a megannyi Suzukis, Astrás, Daewoos, Loganos hazánkfia is ugyanezt vallja.

    Ugye, ezzel nem arra akarsz utalni, hogy minden – tehát minden egyes – Kalos 70 ezer km-t bír?:))) Toyotát is lehet csapágyasra hajtani. Biztos van dünnyögő Prius-tulaj is. DE A HANGSÚLY AZ ARÁNYOKON VAN!

    A többi blődlid meg szóra sem érdemes.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    De rálátásom van arra, hogy milyen lehet, kiindulva az E-Kadettből és a neten olvasottakból. Nekem ez elég. Hiába jártatod a szádat, a Daewoo egy jó autó és pont. Amúgy is gyanús, hogy csak mismásolsz. Megint.:)

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Zöld, kezdesz „elkempelenesedni”…A békalámpás Corollával kapcsolatban a csapból is az folyik, hogy az egyik legtartósabb autó, ami valaha készült. Nekem ez elég. Azért, mert nem vezet bizonyos listákat, ez még nyilvánvaló. Mitől vagy annyira elájulva az S40-től? Az első egy Carisma, attól jó, a 2. meg egy Focus, ami szintén nem rossz – de hol van bennük a Volvo-faktor!? Egy máshonnan átvett technika köré építettek egy biztonságos és igényes karosszériát, enteriőrt, de ennyi.

    Egy verseny kapcsán mindig a győztesre emlékeznek, a többi helyezettet meg elfelejtik. Te lehúztad a Lancert, én pedig azzal a linkkel ezt igyekeztem megcáfolni. A Volvo márkára soha egy rossz szavam nem volt – szimplán jó autó, de vannak jobbak. Ezt el kell fogadnod. Különben is – ha Te szereted, akkor meg sz*rd le…

    Az Aygo pedig sok listán volt az első bolyban – az egy jó konstrukció, ennyi az egész. A HDi-vel és a cseh gyártással együtt is. Az 1.0-ás benzines viszont a Toyota terméke.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Nos, akkor, kedves hiperaktív barátom, nézzük.

    Ahogy látom, még mindig csak a lényeget nem tudtad kinyögni: milyen típusról volt szó? Nagyon titkolózol. Én Neked nagyon nehezen hiszek el bármit is, mert látom a másik cikk alatt, hogy nagyon haragszol az oroszokra – és emiatt NEM ISMERTED EL, HOGY VAN SAJÁT TERVEZÉSŰ SZEMÉLYAUTÓJUK. Pedig van, több is. A dühöd elvakít, és nem tudsz normálisan gondolkodni. Én is rühellem a BMW-t, de muszáj megbékélnem azzal, hogy népszerű – nem tudok tenni ellene semmit…

    Nekem Daewoo-val nincs tapasztalatom, de fater több, mint 20 éve egy benzines csepp Kadett boldog tulajdonosa, nemrég lépte át a 200 ezer km-t. Na most, nem egy nagy trüváj kikövetkeztetni, hogy a Racer, a Nexia vagy a Lanos is tudja ezt a szintet hozni az azonos alapok miatt. Nubira Wagont meg én is akartam venni kb. 5 éve, mikor olcsó kombit kerestem, de utánaolvastam, és a nagy fogyasztást sokan említették. Így egy Escort lett, de mint szükségmegoldás.

    Látom, ahol tudod, lehúzod az egykori Daewoo-dat – lenne egy kérdésem: szerinted az akkoriban az autógyártást csak tanulgató koreaiak saját kényük-kedvük szerint módosítottak az alapokon, ahol csak tudtak!? Ezzel arra célzok, hogy az általad leírt hibák az Opelekre is jellemzőek(az EGR hibája pl. tipikusan:), ebben biztos lehetsz. A futómű-gondok is. Vagy az Opel is sorscsapás!? Gondolom, a válaszod NEM, ugye?:) Most akkor döntsük már el, hogy felhasználók vagyunk-e vagy sznobok…

    Ha megnézed pl. a Népítéletet, láthatod, hogy a legtöbb Opel pontátlaga 6,8-6,9 körül mozog, ahogy a Daewoo modellek nagy részénél is. Tehát a Daewoo hozza az Opel-szintű strapabírást. Én nem azt akarom magyarázni, hogy a világ legjobbja – hanem hogy óriási böszmeség, hogy hulladék lenne. Akinek van/volt, többségében ezt tudja is. Csak hát az étvágy..

    Nekem az összkép, ahogy nézelődtem Daewoo-ügyben(tesztek, vélemények), nagyrészt pozitív:

    [url]http://totalcar.hu/tesztek/nexia/[/url]

    [url]http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/daewoo_kalos_1_4_s_2003_-_hasznaltteszt-11445[/url]

    [url]http://totalcar.hu/tesztek/daewoorac/[/url]

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=WmWyZF6E3tM[/url]

    Nekem egy kedvemre való márka. De nyilván nem Honda-szint…De tőlem a sznobizmus távol áll, mint Makó Jeruzsálemtől.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Ami a Daewoo-t illeti pont ilyen kocsit gyártottak licencre, és jogos a gyanú, hogy az Astra kocsik tömve vannak távolkeleti alkatrészekkel. Amúgy ennek a tipusnak a motorja sem túl erős, szóval hétköznapokra, strapára jó, de akinek telik komolyabb kocsira az felejtse el.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „nem éllovas, max. a biztonság terén:)”. A Corollát azért megelőzte az általad linkelt listán:) Nem vezeti a listát „csak” ötödik. Úgy hogy csak egy Toyota előzi meg, az az Aygo amit a csehek szerelnek össze, francia motorral, és olyan mérhetetlenül igénytelen (nem, nem a szó „jó”, hanem a legrosszabb értelmében, pl próbáltad már Aygo I hátsó üvegajtaját becsukni?), hogy azt az új autót közelről sosem látó ifjonc nem tudja elképzelni.

    De más toyota nem fért fel a top listádra, nehogy az S40 elé…

    Amúgy ott a pont errornál, az S40 I. erős rokonságot mutat a Charismával.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    A legjobb ár/érték arányú Astra.
    Aki a gyári 30 ezres olajcsere intervallumot -nagyon helyesen- csak félig hiszi el és kb.15 ezrenként cserél, annak nem fogja enni az olajat 200ezer Km után sem egy ilyen 1,4-es.
    10w-40 felejtős, Mobil 3000 XE 5w-30 -at szereti és akkor a lánc is kibír 250 ezret, mert egyébként nem.
    Régen jó volt a GM 5-30 is, de manapság sajnos kétes az eredete.
    Gombokból fenntartható, megbízható, olcsó az alkatrész hozzá és nem nagyon romlik el.
    Sajnos nagyon sok a lefingott, elhanyagolt darab.(pont mint a Swiftek esete)
    Ez is amit itt bemutattak … hát no comment.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Egy kérdésem van. Volt a büdös életben neked ilyen autód, vagy megint csak a szokásos okosságot puffogtatod? Nem fogom leírni neked a teljes szerviztörténetét, de elhiheted nem volt egy jó autó. Folyamatos gondok voltak a futóművel ami ráadásul olyan elcseszett egy valami, hogy amit egy normális autón kb 30 perc kicserélni és 3 csavart kell kiszedni hozzá, itt ugyanaz a művelet 3 óra valamint még plusz 50 csavar amit extraként ki kell szedni hozzá, hogy hozzáférhető legyen. A lengéscsillapítókkal is folyamatosan gond volt. És mielőtt megint a torkomnak esnél, hogy rossz utakon járok, a másik autónkkal is pont ugyanarra jártunk és nem volt ilyen gondja. A motorjával is folyamatosan volt valami, az EGR állandóan a hibalistán szerepelt, ráadásul tele is nyomta magát pont az EGR rossz kialakítása következtében korommal. Azt hiszem 5 év használat után joggal alkotok véleményt róla ellenben veled akinek lehet nem is volt ilyen autója.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Mégis mit jelent, hogy „nem kímélem”?
    Hány km van benne.
    Csak azért kérdezem, mert 2 Opel is van a családban, de 160.000km és 10 év felett elég nyűgös egy darab.

    Persze egy Toyotából nézve. Tudom az más kategória. 🙂

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Megbízhatóság és ár-érték arány tekintetében az egyik legjobb és legjózanabb választás a G Astra. Közel 12 éve vettem újonnan egy 1.4-es benzinest 3 millió forintért. Még soha nem hagyott cserben, nagyon egyben van, pedig nem kímélem, napi szintem járok vele. Nem egy erőgép, de nem is arra tervezték. Az átlagos autókhoz képest még biztonságosnak is nevezhető a 4 csillagos töréstesztjével. Éves szinten pár tízezer forintból meg van a szervizelése is (persze nem szalonban), pedig nem spórolok vele, a lehető legjobb minőségű alkatrészeket veszem meg. Az árát is nagyon jól tartja. Az ismeretségi körömben a hasonló korú nagy „prémium márkájú” autókat nem győzik javíttatni. Egyszerűen nem merem lecserélni, nem tudom, hogy mit vennék helyette. A H Astra a minőség terén visszafejlődött, az újabbak meg túl vannak árazva, mint a VW. Egyenlőre nem cserélem le, mert pár évig szeretnék még nyugodtan aludni. 🙂

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Nem tudom, mit olyan nehéz ezen megértenie, hogy egy Volvo valamivel nagyobb arányban produkálhat hibajelenségeket, mint egy Mitsubishi. Ettől még nagyon jó autók, szeretjük is őket, Svédországot is, de nem láttam még listavezetőként. Amúgy a Carismára gondolsz, és az 1. generációs S40-re: azok tényleg rokonok voltak. A 2. generációs S40 viszont már Focus-alapokon nyugszik.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Na ezt megvárom! Amúgy az S40 az nem egy Mitshubishi modellel lett keresztezve és így megegyeznek a fődarbjai, meg a „drága” alkatrészei? És még az 5.ik helyre is feljutott megbízhatóság terén. HMMMMMM. Vajon miért?

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    OK, tiszta sor – nem rossz autó a Volvo, de nem éllovas, max. a biztonság terén:) Erre céloztam. És hol az Alfa?:)

    Olyat mutass, ahol az Alfa vagy a Volvo megbízhatósági listát vezet(Volvo akár még vezethet is).

    Látod? A „LOL”-ozás mutatja igazán a zöldfülűséget…

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „ilyet sem Volvóval, sem Alfával kapcsolatban nem fogsz találni”
    LOL :)))))
    Hát ha nem olvasod el az általad belinkelt cikkeket akkor biztos nem is fogsz 🙂
    „A dobogósokat a Toyota Aygo, valamint az 5. helyen – holtversenyben – a Honda HR-V és a [b]Volvo S40 követi [/b]a ranglistán.”

    Így vastagon szedve talán meglátod majd 🙂
    Bocsi, ezt a magas labdát nem tudtam kihagyni.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Ahogy erre utaltam is: alapvetően más típusú emberek vagyunk. Nincs ezzel baj. Én jó értelemben véve vagyok igénytelen az autókkal szemben – ami Neked biztosan szemet szúrna, azt én észre sem veszem. Te az autós újságírói sémát követed – beülsz, esetleg vezeted és leírod az összbenyomásaidat. Mások meg azokkal az autókkal több százezer km-t vezetnek le – tehát én az ő véleményükre adok, nem egy olyan illetőére, aki ment vele egy próbakört vagy nála volt 1-2 napig:)

    A lényeg a Daewoo-val kapcsolatban: újkorában rossz minőségi benyomást keltő, gyenge konstrukciónak tűnő autó volt – viszont ha arról van szó, hogy használtan lehet-e venni – a válasz egyértelműen IGEN. Tehát az idő bebizonyította, hogy a fanyalgóknak nem volt igaza. Ha már sorscsapás és gagyi, akkor erre tökéletesen illik:

    [url]http://totalcar.hu/tesztek/totalelectri/[/url]

    A Volvókat szeretem, de az Alfát bottal sem piszkálnám. Engem hidegen hagy a cuore sportivo, meg a többi sületlenség. Hallani a márka hírét… Inkább választok egy kis vagy semekkora kockázattal járó márkát, ami adott esetben lelketlen – viszont tervezhető a fenntartása, és nem tartogat zsebmetsző meglepetéseket:)

    Ha már a Lancert felhoztad, ilyet sem Volvóval, sem Alfával kapcsolatban nem fogsz találni:

    [url]http://hvg.hu/cegauto/20121123_Melyik_az_utobbi_15_ev_legmegbizhatobb_au[/url]

    Persze ez nem zárja ki, hogy bosszúságot okozzon egyeseknek, de az is biztos, hogy az Alfa jóval nagyobb arányban döntötte romba a tulajok költségvetését:) A drágább alkatrészek az Alfára is érvényesek, ráadásul ott a rosszabb minőségért fizetek több pénzt…A japánok fenntartása az esetlegesen több kerülő alkatrészek miatt még nem lesz drága – mert jóval ritkábban kell hozzájuk bármi. Azt meg tudjuk, hogy a modern dízelek a japánoknál is jelenthetnek lyukra futást – Európában ez árnyalja kissé a róluk kialakult pozitív képet.

    Remélem, egyszer eljutsz oda, hogy nicknevet változtathass – „Rookie”-ról „Advanced”-re. De nagyon hosszú még az út odáig…

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    1 milláért vicc, de normális áron tényleg nem hülyeség megvenni.
    Viszont az a 250 ezer kilométeres lánc csere egyáltalán nem szentírás, sőt tudok olyat akinek a felénél már kellett cserélni. Szóval nem árt figyelgetni meg hallgatózni néha. 🙂

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Semennyi. Egyszerűen nagyon olcsók voltak és látványosan modernebbek. Odarakod az LS-t mondjuk 1990-93ban az E32 vagy az Audi V8 mellé, akkor ezért elgondolkodtató, hogyha a formákat anyagokat és fejlesztéseket össze tudták hozni, akkor mégis lehet hogy megtanultak autót gyártani… De tapasztalat a döntés mögött nem állt, mert még sosem készítettk ilyet. A vásárlói döntés alapja az hogy lényegesen modernebbnek hatottak a Lexusok, mint a kifutó W126, a többi németnél meg még még évekig (E38 1994től indul A8 I is kb). És ezt megismételték a GS-sel és a SC-vel.

    A semmiből kellett bizonyítaniuk. Az amerikaik pedig olyanok hogy nyitottak a sikeres dolgokra, a Lexuból pedig ez a győztesek akarása áradt és ezt díjazták. Nem véletlen hogy Európának közelébe sem merészkedtek amíg el nem mondhatták, hogy simára verték az Európai luxusmárkákat független pályán.

    Jacky Chan inkább égető volt, mint reklám 🙂 A nagy terepjárók pedig később jöttek divatba.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Nézd, én naponta ülök az autómban. Élvezem hogy nem kell keresnem a kulcsot a beszálláshoz. Hogy kényelmesen Helyére kúszik az ülés pedig nem én vezettem utoljára. Hogy jól hallom a csendes motor mellett a kitűnő hifit. Aztán elcsorgok az oviba/munkahelyre. 1-2 hetente elhagyom a várost és olyankor jól jön a prezíc kormány vagy a stabil futómű, meg a nyomatékos motor. Havonta megtankolom és örülök a 6 lityis fogyasztásnak.

    Na most Alfával még soha gondom nem volt (pedig ezt több mint 15 év után adtak le nemrég: [url]http://autossagok.blog.hu/2014/11/03/alfa_146_bucsuztato[/url], jobb volt mint a hasonló kort megért Lancerünk). Volvókkal apróságok voltak, de egyik sem olyan ami komoly problémát okozott volna kivéve a V70esen egy nagyobbat. De pl olyan em volt hogy nem érkeztem meg oda ahova akartam.

    Na most ezek után te azt mondod, hogy üljek be egy hülyén kinéző, igénytelen belsejű, erőtlen és lélektelen vezetési élményű, ellenben valszeg 7-8 litert (alattam lenne az 9-10 is) megevő autóba. Hát igen. Nem a megbízhatóság a legfontosabb számomra. Főleg azért mert ahogy olvasom azért ez a megbízhatóság kicsit túl is van lihegve a japánoknál. Ellenben ha valami mégis kell, akkor a japán autó mégsem olyan olcsón fenntartható, mert ha alkatrész kell (tudom számodra elfogadhatatlan, hogy elromlik, legyen akkor kopó alkatrész, a Lancernél 100.000nél kuplungcsere volt), az bizony drágább lesz. És mielőtt kitalálnád a hülyeséget, nem azért mert az aztán a minőség csúcs és gyémánt titán adamantium az alanyaga. hanem mert kevesebb van belőle és és nem nálunk hanem esetleg Vietnamban gyártják (bár a Takatának épp van gyára itt).

    Szóval én érzek egy erős tendenciózusságot a kommentedben.

    A fenti fazék és fedőnév pedig találó, rutinos kommentelő vagyok de kezdő bogger és pláne nem újságíró.

    90-ben a II-es golfokkal együtt érkeztek a 80-as évek japán modelljei. Ausztria nem volt EU tag (ergo importkorlát nem volt mint az EK-ban) így a japán jelenlét nagyon pregnáns volt, és hát messzire az ember nem ment akkoriban autóért. Mi is egy ilyen bécs melletti japán modellt hoztunk el.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Nézd, én naponta ülök az autómban. Élvezem hogy nem kell keresnem a kulcsot a beszálláshoz. Hogy kényelmesen Helyére kúszik az ülés pedig nem én vezettem utoljára. Hogy jól hallom a csendes motor mellett a kitűnő hifit. Aztán elcsorgok az oviba/munkahelyre. 1-2 hetente elhagyom a várost és olyankor jól jön a prezíc kormány vagy a stabil futómű, meg a nyomatékos motor. Havonta megtankolom és örülök a 6 lityis fogyasztásnak.

    Na most Alfával még soha gondom nem volt (pedig ezt több mint 15 év után adtak le nemrég: [url]http://autossagok.blog.hu/2014/11/03/alfa_146_bucsuztato[/url], jobb volt mint a hasonló kort megért Lancerünk). Volvókkal apróságok voltak, de egyik sem olyan ami komoly problémát okozott volna kivéve a V70esen egy nagyobbat. De pl olyan em volt hogy nem érkeztem meg oda ahova akartam.

    Na most ezek után te azt mondod, hogy üljek be egy hülyén kinéző, igénytelen belsejű, erőtlen és lélektelen vezetési élményű, ellenben valszeg 7-8 litert (alattam lenne az 9-10 is) megevő autóba. Hát igen. Nem a megbízhatóság a legfontosabb számomra. Főleg azért mert ahogy olvasom azért ez a megbízhatóság kicsit túl is van lihegve a japánoknál. Ellenben ha valami mégis kell, akkor a japán autó mégsem olyan olcsón fenntartható, mert ha alkatrész kell (tudom számodra elfogadhatatlan, hogy elromlik, legyen akkor kopó alkatrész, a Lancernél 100.000nél kuplungcsere volt), az bizony drágább lesz. És mielőtt kitalálnád a hülyeséget, nem azért mert az aztán a minőség csúcs és gyémánt titán adamantium az alanyaga. hanem mert kevesebb van belőle és és nem nálunk hanem esetleg Vietnamban gyártják (bár a Takatának épp van gyára itt).

    Szóval én érzek egy erős tendenciózusságot a kommentedben.

    A fenti fazék és fedőnév pedig találó, rutinos kommentelő vagyok de kezdő bogger és pláne nem újságíró.

    90-ben a II-es golfokkal együtt érkeztek a 80-as évek japán modelljei. Ausztria nem volt EU tag (ergo importkorlát nem volt mint az EK-ban) így a japán jelenlét nagyon pregnáns volt, és hát messzire az ember nem ment akkoriban autóért. Mi is egy ilyen bécs melletti japán modellt hoztunk el.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Nagyon egyszerü:
    ugy, hogy korabban egy Dacia Loganja volt 2004-böl talan,, azt eladta 50.000 km-rel, meg nagyon jo aron, ahhoz kepest, amennyiert ujonnan vette, es vett egy jobb autot, hiszen meg ha öregebb modell is a G, jobb, mint a Logan. 2008-ban vette az Astrat es eladta 2015-ben, mert vett egy fiatalabb 2009-es Seat Leont. Igaz, hogy az csak 1 evvel fiatalabb, mint az Astra, de csak 30.000 km-t futott. Az Astrat is relative jo aron adta el, a Seatot meg jo aron vette. Az Astra pedig a csaladban maradt….Ennyi.
    Ez szamomra erthetö.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    A lényeg itt is megvolt: nem számoltál be szörnyű, egetverő műszaki hibákról. Persze, mint autók, bőven lehetett rajtuk kifogásolnivalót találni, ez nyilvánvaló. Az alkatrészárak pedig minden koreaihoz magasabbak általában, mint az európaiakhoz. Nekem eszembe sem jutna „legagyizni” egy olyan autót, ami X éven keresztül hű társam volt – ellenben azon elgondolkoznék, hogy szobrot emeljek neki:)

    Egyet árulj már el – miért csinálod azt, hogy egy kommentre 3-4-5(…) kommenttel válaszolsz? Miért nem tudod egyben leírni? Olyan érzésem van, mintha egy hiperaktívval társalognék:) Az a célod, hogy minél több hozzászólás legyen a cikkek alatt? Mi értelme van ennek?

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Úgy látom, hiába koptatom itt a számat…NEKED EGYSZERŰEN A MEGBÍZHATÓSÁG NEM FONTOS EGY AUTÓNÁL. Ennyi az egész. Egy kezdő újságíró vagy(„Rookie” és „Zöldfülű” nevekkel írogatsz más oldalakra is, ahogy látom – szóval nem sértésnek szántam). Nekem viszont az autózás kvinteszenciája. Ezért utaltam arra, hogy a Tico jó autó volt az Alto-alapok miatt. Nem érdekel, hogy gagyi, hogy műanyag, hogy dülöngél…NEM ROHAD LE és OLCSÓN FENNTARTHATÓ. És igen, ezerszer inkább a koreai(bármelyik), mint egy Thalia…Ha Neked az jobb, akkor hajrá:)

    Persze, hogy UFÓ-nak nézték az akkori japán kocsikat a magyarok…a szocializmusban nem lehetett japánt itthon újonnan venni. A németek, pl. a Golf meg már a II generációját taposta…’90 után aztán elkezdtek Nyugatról beáramlani az országba, és szépen lassan megnyíltak az első márkakereskedések is(Mazda – ’92, Nissan – ’91, stb.). Szent meggyőződésem, hogy a „csak a németek tudnak autót gyártani” típusú böszmeség innen gyökerezik – mert távol-keletit nem lehetett venni. Az olasznál, franciánál meg nyilván a szociknál jobbak voltak sokkal, ezt én sem vitatom.

    A békalámpás Corolla mélypont? M.U.H.A.H.A.:))) Zöld, kezdesz árnyéka lenni Önmagadnak…:(

    [url]http://totalcar.hu/tesztek/2014/01/21/hasznalt_toyota_corolla/[/url]

    [url]http://www.vezess.hu/hasznalt-auto/hasznalt_toyota_corolla_e11/47910/[/url]

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Teljes mértékben egyetértek azzal amit írtál a Daewoo-król. Nekünk korai GM-Daewoo-nk volt, borzalmas egy szerkezet volt. Egy alapvetően több generációval korábban levetett Opel/Suzuki fődarabok köré meglehetően átgondolatlanul épített autó volt. Utólag jöttem rá mennyire is utáltam. És nem mellesleg iszonyatosan drága volt hozzá minden alkatrész, japán áron viszont sokkal gyengébb minőségben.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Szerintem is jo kis igaslo az Opel Astra G modellje. Eltekintve a sokat emlegetett olajfogyasztasrol, nem tudok tipikus hibakat felsorolni.
    Nekem meg amai napig tetszik, a 3 es 5 ajtos valtozat. Nem szep, de eltalaltak a vonalai, ahogy Zöld irta is.
    Van ismeretsegi körben, rokonsagban nem is egy es nincsen velük baj.
    Pl. unkatestveremeknel fut egy 1999-es 1.4 lieteres benzines, kb 200 000 km-rel (nem tudom pontosan), a mai napig nem kellett meg rajta a szokasos kötelezökön kivül semmit sem javitani.
    Volt kollegam nemreg adta el az övet a 3 betüs nagy autonepper ceghez, 7 evesen 125.000 km-rel, semmi baja nem volt ez idö alatt….lehetne meg sorolni, de mindegy is.
    Picit lehet sok erte az 1 millio, realisan talan 800.000 körül meg erne is 10 evesen.
    Nem rossz ez, valami jo szinben, szep 16-os felnikkel, belül szepen karban tartva, kivanatos is lehet… :-)..csak benzinmotorral persze.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    „ami levedlett(de sokáig bevált) Opel-technikát”: annyira hogy az E Kadett tovább vitt pár dolgot a D Kadettből. vagyis pl a futómű részben egy 1979-es technika. 2008-ig gyártva. És persze az Opel nem is a high-techet adta el hanem ami akkor már úgysem kellett nekik…

    A Thalia egy IVes Clio, ami csak 20 évvel modernebb 🙂 De ha neked jobb a koreai akkor hajrá.

    A Japánok a 70-es években még rendesen le voltak maradva. De mindent igyekeztek lemásolni és jobban megcsinálni. Külön intézménye volt a japán turizmusnak hogy visszatérve jelentést írtak arról, hogy mit lehetne átvenni és hasznosítani (kvázi szponzorált ipari kémkedés). Senki sem gondolta hogy a Toyota valaha rendes autót is gyárt majd. És emlékszem rá, a 80-as évek végén még mindenki úgy nézett az akkor érkező Mitsubsihikre, (később mazdákra Naissanokra) mint valami UFÓ-ra. Hiszen csak a „német autó autó”. Aztán ugyanezek vették a kerek-lámpás Corollát előítéletből (látva hogy mások jól jártak a korábbiakkal), pedig az egy elég mélypont volt.

    Nem értem miért kellene pozitívan értékelni a Suzuki műszaki alapját. Ők bohóckodtak a 84-es fejlesztésű Swifttel, nem azért mert az egy jó autó volt hanem mert felébe került mint egy rendes autó ÉS a szabályozás nálunk nem engedte hogy rentábilisen használtat hozzál. mai szabályok mellett senki sem vett volna öreg Swiftet. Ennek semmi köze ahhoz a hülye teóriához hogy „magánszemélynek nincs pénze autóra”.

    A Leganza szép volt ahogy a teljes Guiggiaro sorozat, csak ugyebár a belbecs nem állt ezzel összhangban.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Az első bekezdésed nagy tájékozatlanságról árulkodik. Beszéltél már Daewoo-tulajokkal? Mert nekem nem úgy tűnik. A szokásos beleülök-körülnézek-tapogatok típusú autós újsáírói közhelyek…
    Shuanghuan CEO? Jézusom, azt felhozni…jaj, Zöld – aminek rozsdásodott a motorja!? Hogy jön az a Daewoo-szint közelébe!?:)))
    Mitől lett volna gagyi műszakilag egy olyan autó(Racer, Nexia, Espero, Lanos, stb.), ami levedlett(de sokáig bevált) Opel-technikát használt? A felhasználók túlnyomó többsége szereti/szerette, sokat fogyasztottak, nem rohadtak jobban, mint más, nagyobb nevű márkák. Nyugaton eladhatatlan volt, de a Thalia, Albea, Linea-szintű autók ott amúgy is azok. A Kalos pedig talán a legjobb Daewoo-típus volt. A Tico pedig a Suzuki Alto műszakiságát örökölte. Hogy is lenne sorscsapás?:) Nem kell csodákat várni tőlük – minimálautók, de annak nagyon jók.
    Minden Daewoo-modell sajátossága volt a tartós, megbízható működés – vagyis hozta azt, amit egy átlag felhasználó a legfontosabbnak tart egy autónál. Ma is titkos tipp a használtautó piacon, de az étvágyuk adott esetben nagy lehet. Nekem nagy kedvencem pl. a Leganza. Szerintem gyönyörű autó, főleg fehérben.

    Az amik meg a japánokon azért röhögtek, mert abban a hitben éltek mindig, hogy „Bigger is better”. A japók meg a kisautóikkal próbáltak teret hódítani…Corolla, Civic, stb. Ezért volt a gúnyos nevetés. Egyszerű ez, mint az egyszeregy…

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Mielőtt a GM megvette a Deawoo maga volt a sorcsapás. Még a Guiggiaro által tervezett modellek is hírhedten gagyik voltak műszakilag, de a korábbi modellek valami olyasmit képviseltek mint a mai kalandor kínai gyártók (pl a nálunk is bepróbálkozó Shunaghuan CEO).

    És amit mai fejjel nehezen értünk: a japánok is valahol itt kezdték. A 70-es években még Amerikában is röhögtek rajtuk. Aztán 1-2 generációval később már nem… 🙂 A 90-es évek közepére már csak kvótákkal tudták megvédeni az európai autóipart. Aztán A 90-es évek végén meg sorra csődbe mentek (Nissan Mazda és Mitsubishi legalábbis).

    Az Autógyárak fejlődnek vagy visszafejlődnek, aki előítéletek alapján vásárol, az könnyebben koppan. A G Astra eredeti változatában egy erős játékos volt, érdemes foglalkozni vele, attól eltekintve hogy ez egy 15 éves autóról beszélünk.

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    A maga idejében egy remek autó volt a G Astra. Nyilván voltak gyengeségei de erősségei is. Az E kadetttől eltekintve sosem volt ennyire erős az Opel az adott évjáratbeli versenytársaihoz képest. Akkor jött ki a szerencsétlen kinézetű kerek-lámpás Corolla, a fura orrú Civic lebutított motorokkal (legalább a Rover alapú ötajtós tartotta a frontot belső és külső tekintetében), Pár évig még a Ford is az Escort hattyúdalával próbálkozott. Pechére viszont a legevidensebb konkurens a IV-es Golf viszont nagyon jól sikerült, ami ellehetetlenítette hogy átvegye az Alfa hím szerepet. Aki pedig olvasott német újságokat annak feltűnt, egy jött ment Opel sosem lehet nyertes az igazi német VW-val szemben.

    Igen, amikor a G Astra megérkezett nagyon dögös autó volt a 90-es évek végén. Objektíven nézve ma is remek darab, szép és letisztult formákkal, korrekt anyagokkal. Sajnos sokat rontott rajta az utód Astrával párhuzamos „Classic” változatok tulajdonosi gárdája (meg az autó maga is, mert lényegesen lebutították, pl belső anyagokban). A 2000-es évek közepén a legrosszabb sztereotip autós a fejér Astra kombis volt, aki nem sajnálta a fapados de ingyen tankolt céges verdát, és úgy tolta le a többieket mintha egy X5öse lenne…

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    A maga idejében egy remek autó volt a G Astra. Nyilván voltak gyengeségei de erősségei is. Az E kadetttől eltekintve sosem volt ennyire erős az Opel az adott évjáratbeli versenytársaihoz képest. Akkor jött ki a szerencsétlen kinézetű kerek-lámpás Corolla, a fura orrú Civic lebutított motorokkal (legalább a Rover alapú ötajtós tartotta a frontot belső és külső tekintetében), Pár évig még a Ford is az Escort hattyúdalával próbálkozott. Pechére viszont a legevidensebb konkurens a IV-es Golf viszont nagyon jól sikerült, ami ellehetetlenítette hogy átvegye az Alfa hím szerepet. Aki pedig olvasott német újságokat annak feltűnt, egy jött ment Opel sosem lehet nyertes az igazi német VW-val szemben.

    Igen, amikor a G Astra megérkezett nagyon dögös autó volt a 90-es évek végén. Objektíven nézve ma is remek darab, szép és letisztult formákkal, korrekt anyagokkal. Sajnos sokat rontott rajta az utód Astrával párhuzamos „Classic” változatok tulajdonosi gárdája (meg az autó maga is, mert lényegesen lebutították, pl belső anyagokban). A 2000-es évek közepén a legrosszabb sztereotip autós a fejér Astra kombis volt, aki nem sajnálta a fapados de ingyen tankolt céges verdát, és úgy tolta le a többieket mintha egy X5öse lenne…

  • 2017.10.28. at 08:52
    Permalink

    Ez az autó azoknak való, akik nem szeretik az autókat. Egyáltalán. Egy igazi szürke eminenciás, egy igásló, egy lelketlen közlekedőedény. Ezek a tulajdonságok a legtöbb Opel fő ismérvei, bár pl. az Insignia már képes vonzani a tekintetet. Bármiféle optikai tuning sem segít a G-Astrán, és csodálkozva olvasom, hogy a Bertone-kupé „szívfájdítóan szép”. Meglepő, hogy van, aki képes elolvadni tőle.

    Az olajfogyasztás témaköre itt is előjött. Úgy tudom, komolyabb mértékben csak az 1.6-osokra jellemző. Azt mondják, ez egy „laza illesztésű motortípus”. Nagyon nem lehet rossz azonban, mivel a Daewoo-k is Opel-örökséget használnak, és azoknál nem hallani kirívó bajokról.

    Minden negatívuma ellenére megkerülhetetlen szereplője a magyar használtautó-piacnak, és az újautó-eladások terén is rendre az első bolyban végez. Még ilyen, nyelvtanilag sem stimmelő badarságok is el tudtak terjedni kis hazánkban, mint az „Az Opel sosem kop el.”:)

Vélemény, hozzászólás?