Loeb nélkül nem is olyan jó a Citroën?
Tarol a Volkswagen: Ogier nyerte a Mexikói ralit is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A WRC-szezon harmadik - mexikói - futama a VW és Ogier második győzelmét hozta, rettenet erősnek tűnik ez a csomag.
Ogier az újonc Volkswagen színeiben már a legelső bevetésen, az évadnyitó Montén bizonyította, hogy számára igazából csak Loeb az ellenfél (ott Loeb, Ogier, Sordo volt a sorrend), majd Svédországban már fordult a kocka, és Ogier lett a második nem skandináv, aki győzni tudott a hóban-fagyban (Loeb és Östberg előtt). Jött most hétvégén a murvás, León központú Mexikói rali már Loeb nélkül, Ogier meg köszönte szépen, s tönkreverte a mezőnyt, íme:
A Mexikói rali végeredménye (élcsoport)
- Ogier, Ingrassia (francia, Volkswagen Polo R WRC) 4:30:27.0 ó
- Hirvonen, Lehtinen (finn, Citroën DS3 WRC) + 3:28.9 p
- Neuville, Gilsoul (belga, Ford Fiesta RS WRC) + 4:23.8
- Sordo, Del Barrio (spanyol, Citroën DS3 WRC) + 6:06.7
- Al-Attiyah, Bernacchini (katari, olasz, Ford Fiesta RS WRC) + 8:34.5
- Atkinson, Prévot (ausztrál, belga, Citroën DS3 WRC) + 11:28.0
Nekem az is föltünt, hogy Ogier-n kívül egyik VW sem volt az élmezőnyben mig 3 Citroen DS3 WRC és 2 Ford Fiesta WRC található az első hatban. Teljesen egyetértek tiger megjegyzésével és úgy érzem, hogy a gyártók erős reklám hadjárata átjön az szakújságírók szakvéleményén is. Érdemes megnézni, hogy a többi technikai sportágban is hasonló jelenség figyelhető meg. Kell a jó technika, a biztos gyári háttér de a rendkívüli emberi képesség elengedhetetlen, lásd a WRC-n kívül F1, WTCC, MotoGP, SBK stb.
Ha csak a címet és alcímet olvasom, és visszagondolok saját gyermeki habitusomra, akkor egyértelműnek tűnik, hogy a cikkíró nem több 12 évesnél és a Volkswagen márka tántoríthatatlan rajongója 🙂 Én másképp látom a hangsúlyokat. A WRC-sorozatban a siker szempontjából sokkal nagyobb szerep jut az emberi tényezőnek. Az elmúlt éveket sem a Citroen „tarolása” fémjelezte, hanem egy Loeb nevű francia (vagy űrlény?) időszakát írtuk évről évre. Most pedig indul az Ogier-korszak. A srác tehetsége tényleg csak Loebéhez mérhető. Meggyőződésem, hogy ezek a fickók annyira kiemelkednek a jelenlegi mezőnyből, hogy bármely gyári alakulat autójával világbajnoki címet tudnak szerezni. Erre egyértelmű bizonyítékot szolgáltatnak az azonos technikával induló csapattársak, akik futamról futamra csak bukdácsolnak, esnek-kelnek, sokszor a célig sem tudják eljuttatni a csoda-technikát.