Loeb lepipálhatja Schumachert
WRC: 7 év után jön a trónfosztás?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Loeb a ralivébé Schumachere, sőt vasárnap a Citroën klasszisa le is pipálhatja az F1-legendát. Aki a walesi szezonzárón beleköphet a levesébe, az Hirvonen és a Ford. Azért ne fogadjunk rá.
A francia extornász Sebastien Loeb 37 éves, a WRC-ben 2004 óta egyeduralkodó - immár a harmadik típusú Citroën World Rally Car (Xsara, C4, DS3) volánja mögött, és hűséges navigátora, a monacói Daniel Elena segítségével versenyez. Hét rali-világbajnoki címe után Loeb akarja a nyolcadikat is. Érthető, már csak azért is, mert ezzel überelné az F1-ben hétszeres legjobb Schumachert, és azzal az autósportban teljesen egyedülálló lenne! Ráadásul ő zsinórban szállítja az aranyakat – biztos, hogy ha egyszer visszavonul, senki nem érhet könnyen a nyomába. De talán nehezen se.
Nem is olyan rég Loeb azt nyilatkozta, hogy az évad zárultával visszavonul, később bezzeg módosította döntését, s már tudjuk, jövőre is marad a ralielitben, és a Citroën színeiben. De ne szaladjunk ennyire előre, foglalkozzunk még a hétvégével és a lehetséges trónfosztással, most az az érdekes.
Mindkettejüket támogathatja és támogatni is fogja csapata a teljes háttérrel és a kollégákkal is, azaz Ogier és a Ford másik finnje, Latvala is nyilván azon lesz felsőbb utasításra, hogy segítsen kikaparni a gesztenyét, jól elorozva azt az ellenfél éhes szája elől. Ami még közbeszólhat, az a technika, hiszen ügyebár a rali technikai sport.
Mások a mezőnyből? Kvázi sansztalan. A Mini-különítmény az északír Meeke-kel és a spanyol Sordóval majd csak jövőre lehet mindenütt versenyképes, a Loebével - papíron - megegyező DS3-at hajtó, négyszeres walesi első, Petter Solberg pedig legendásan peches. Ugye a Mr. Hollywood becenévre is hallgató norvég az a halandó, aki Loeb előtt – még Subaruval – világbajnok lehetett. 2003-at írtunk akkor, hajjaj.
Hogy Loeb és Hirvonen között milyen pontviszonyok adódhatnak, ebbe valószínűleg fölösleges belemenni, majd kiderül, hogyan alakul a verseny. Ha minden a pártatlan rajongók kedve szerint zajlik, talán a lehető legszebb módon, a legutolsó gyorson dől el az eredmény. Addig is mérget vehetünk rá, hogy dúl majd a durva taktikai harc (melyik nap ki induljon előrébbről, milyen lesz az idő, kell-e takarítani, pályát pucolni vagy sem?), továbbá izomból is fogják tolni autóikat a versenyzők, ami a csövön kifér. Pláne Hirvonen.
Hétközi nyilatkozataikból kiderül, hogy Hirvonen kevésbé számolgat, no persze Loeb sem becsüli le a riválist. Viszont neki nem muszáj 100 százalékon száguldozni, nyugodtan figyelgetheti az ellenfelet. A Fordnál remélik, hogy sikerül verniük Loeböt és a Citroënt, a Citroënnél pedig óriási meglepetésre bíznak magukban és hegemóniájuk sérthetetlenségében. Hirvonen kiemelte, hogy felettébb megérdemelnék a diadalt, mert keményen dolgoznak érte évek óta. Loeb dicsérte Hirvonen hitét és lélekjelenlétét az ilyen szituációkban, utóbbiakból persze ő sem szenved hiányt. Kiváló csata lesz, s már alig várják – rendben, mi is!
Az egyéni vb állása (élcsoport):
A konstruktőri vb állása (élcsoport):
- Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën DS3 WRC) 222 pont
- Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Fiesta RS WRC) 214
- Ogier, Ingrassia (francia, Citroën DS3 WRC) 193
- Latvala, Anttila (finn, Ford Fiesta RS WRC) 146
- P. Solberg, Patterson (norvég, brit, Citroën DS3 WRC) 110
- Ostberg, J. Andersson (norvég, svéd, Ford Fiesta RS WRC) 70
A konstruktőri vb állása (élcsoport):
- Citroën WRT 397 pont – már világbajnok
- Ford WRT 351
- Stobart Ford 145
Az SWRC kategória már letudta 2011-et: nyert a finn Hänninen Škoda Fabia S2000-essel. Őt amúgy egyre inkább kötik a ralielitbe érkező Volkswagenhez, és meg kell hagyni, van is a csatolásban ráció és potenciál. A PWRC géposztályban, az N-es, szériaközeli Subaruk és Mitsubishik csatájában is ismert már a bajnok az új-zélandi Paddon személyében. Azért Flodin, Kosciuszko és Semerad még tuti összeakasztják bajszukat a walesi erdők mélyén, így izgalom biztosan lesz.