Taroltak a japán autók a Cargurus piacelemezésén: a legjobb kompakt modellnek a Mazda3 szériát tartják, e szegmensben dobogós lett a Hyundai Elantra és a Toyota Corolla is a használt autókat vizsgáló felmérésen
A 2006-ban alapított CarGurus.com mára az USA első számú online használtautó-piactere, olyan, mint Magyarországon a Használtautó.hu, csak az amerikai piac egy "csöppet" nagyobb. Az átlagosan ötmillió hirdetést kezelő portál ráadásul sok más versenytársával ellentétben globális jelenlétre törekszik: Kanadában, valamint Európa négy meghatározó piacán (Németországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Spanyolországban) is jelen vannak. A modern adatelemző technológiákat alkalmazó, különösen hatékony keresőmotort alkalmazó oldal 40 ezer kereskedővel ápol aktív kapcsolatot; az organikus és hiteles találatok garanciája, hogy a CarGurus nem ismeri a kiemelt hirdetés fogalmát, így az autókat tényleges érdemeik szerint rendezi sorba a rendszer.
A középkategória sztárja a Honda Accord, második a Toyota Camry
Az oldal szerkesztői ugyancsak saját adatfeldolgozó technológiájukat használják fel arra, hogy kielemezzék az egyes típusok hosszú távon várható élettartamát, összegezzék a tulajdonosok elégedettségét, súlyozzák a járművekről készült szakújságírói teszteket, valamint mérlegeljék az egyes típusok keresettségét, illetve elérhetőségét. Mindezen szempontokat figyelembe véve évről évre 16 kategóriában hirdetnek győzteseket, megnevezve azokat a típusokat, amelyekkel a legjobban járhatnak azok, akik használt autót keresnek. Ezek azok a kiváló minőségű, hosszú távon is jó értéktartású, ugyanakkor nagy mennyiségben elérhető járművek, amelyekkel gyakorlatilag nem lehet melléfogni.
A Lexus a prémiumszegmens legjobbja a Cargurus szerint, három kategóriában is nyertek
A 16 vizsgált kategóriából háromban bizonyult Lexus modell a legjobbnak: a prémium kompakt szedánok között a Lexus IS, egy mérettel feljebb a Lexus ES limuzin, míg a prémium kompakt szabadidőjárművek osztályában a Lexus NX győzött. A Toyota a kompakt haszonjárművek szegmensében kínál verhetetlen használt ajánlatot a Toyota Tacoma pickup személyében, míg további három típusa (Toyota Corolla, Camry és Sienna) dobogós helyezést ért el. Akár az első helyezéseket, akár a dobogós eredményeket nézzük, egyetlen más autógyártó sem büszkélkedhet ennél jobb eredménnyel.
A CarGurus először 2017-ben állította össze a legjobb használt autók listáját. Akkor hét vizsgált kategóriában egy arany- és két bronzéremmel (Toyota 4Runner; illetve Toyota Tundra és Venza) ért el hasonlóan meggyőző eredményt a Toyota, majd 2018-ban tíz szegmensben hozott el két első helyezést (Toyota Corolla és Camry), valamint egy második (Lexus RX) és egy harmadik (Lexus ES) helyet a csoport.
Az idei nyertesek névsora az alábbi képről olvasható.
bolcsogab?
zöld?
Igen? 🙂
56 %-ban japán autók, mindig érdekel a véleménye azoknak, akik finoman, vagy kevésbé finoman fitymálják kollektíve a távol-keleti márkákat…
Nem igazán látom az értelmén ezen a cikken lovagolni ami egyébbként egy ön (mármint cargurus) és toyota reklám különösebben nem megemésztett fordítása.
Ez egy eleme az autózásnak, én saját tapasztalatok alapján (is) szoktam véleményt alkotni, és sok esetben az agyondicsért Mazda vagy Toyota toyota teljes mértékben kiábrándító benyomást kelt, vagy ha nem is, a beigért versenyképes árból hirtelen lett egy 30%-os árhátrány ami miatt esetleg az ember kritkusabb szemmel fogad minden ilyen lelkes, kicsit marketingszagú sajtóanyagot…
Nem látom az érdemi cáfolatokat a cikk megállapításaival kapcsolatban…
Mi a fenét kellene cáfolnom? Nem értem mire akarsz kijukadni? Van egy marketingszagú cikk arról hogy milyen faxa ez a honlap, amiről még nem hallottam (bár a similarweb szerint igen jó forgalmat bonyolít), és arról ömleng egy sort majd egy másik márkáról.
Ha egy új autó kell akkor a gari fog érdekelni (ebben a Lexus 3 ávát nem nehéz verni), ha pedig hazsnált akkor irány a fórum, és nem is lesznek illúzióim a 100%-os a Toyoták megbízhatóságról…
Ha jól látom, ez egy jelentős piaci értéket képviselő oldal, 500-nál több alkalmazottal, nem egy wannabe blogger a forrás.
A fenti cikk a használt autókat minősíti, és az amerikai autókat ugyan nem ismerem, de a japánok esetén elég jól korrelál a használt kocsik értéktartásával, valamint az itthoni szakmai konszenzussal. Én még nem hallottam olyat egy autószerelő szájából, hogy pl. kerüld a Jazz-t, mert szopni fogsz, vagy a Lexus egy betegágy… Utóbbinál szerintem a 10 év / 200 000 km garancia a teljes hibrid rendszerre több, mint korrekt.