Limitált szériás WRC-furgon a britek tollából
208 lóerős Ford Transit Custom az M-Sporttól
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mindig is pályázni akartál egy haszonjárművel? Az M-Sport új Ford Transit Custom csapatszállítója elől garantáltan lehúzódik mindenki.
Nagy hagyományokra tekint vissza a raliautó-inspirálta haszonjárművek hiánypótló világa az Egyesült Királyságban. Főleg a Ford történelmében kutatva találhatunk elképesztő példányokat. Már a legelső Transitból is készült Supervan változat, és talán inkább az őszinte autósport szeretetüknek, mintsem a brit konzervatív hozzáállásnak köszönhető, hogy a mai napig készülnek hasonló teljesítmény-furgonok. Az Ford WRC programjáért felelős M-Sport utcai modellekre specializálódott részlege, tehát az MS-RT a mai napig aktívan ontja magából a legbetegebb haszonjármű-változatokat. A legdurvább, hogy van is rájuk kereslet. Legújabb Transit Custom csapatszállítójuk a sikeres WRC szezon tiszteletére készül, mindössze 50 példányban, és R-Spec névre hallgat.
Ken Block legutóbbi limitált sorozatával ellentétben az R-Spec furgon már ad kagylóüléseket, méghozzá alcantara borításúakat, kék biztonsági övekkel. Még a kormányt is felturbózták, kék csíkkal jelölik a függőleges állását, ha esetleg a versenypályán elvesztenénk a fonalat. Ugyanis ezt a furgont valószínűleg oda szánják a 20 colos OZ Racing felnikkel, amiken ráadásul a Michelin új belépőszintű sportabroncsai, a Pilot Sport 4-esek feszülnek. Ehhez persze komolyabb fékrendszert is adnak, kék vagy sárga féknyergekkel elöl-hátul, valamint új kipufogórendszert. Kétliteres turbódízeléből már 208 lóerőt rántottak elő, valamint 486 Nm forgatónyomatékot, amihez már kellenek a nagyobb, funkcionális légbeömlők az orron. Arra az esetre, ha valaki mégsem húzódna le előle, két bitang lámpát is beültettek a fő hűtőrács alá. Ára mégsem elszállt, ha mindent belekérünk, átszámítva 13 millió forintot kérnek a legsportosabb haszonjárműért.
Ha Európában most forgatnák a Szupercsapatot (A-team) akkor kb ezzel a Forddal tudnám elképzelni… Különösen tetszik ez a kagylóülés benne: igazi ” l’art pour l’art” megoldás a négypontos öves ülés 🙂
Hiába van ebben 208 lóerő, azért az autópályán nem lehet nagy virgonc ezzel a légellenállással.
Mindig megmosolygom, amikor ilyen batárokkal keménykednek. 🙂