A Renault Sport megszűnése egy új ajtót is kinyit, ezután az Alpine felel a sportos modellkért, az A110-zel már bizonyították, hogy értenek az sportos autókhoz
Méltón búcsúztatja 47 éve fennálló RS részlegét a Renault. Az idei Tokiói Autószalonon mutatkozik be az utolsó Megane RS, ami mindössze 1976 példányban készül, utalva a Renault RS alapításának évére. A sors fintora, hogy az RS részben az Alpine-ból nőtte ki magát, miután bezárták a Dieppe-ben működő üzemet. A költözés után már csak az alvázak fejlesztéséért feleltek, a motorépítés a Gordinihez került. A két cég között sok konfliktus húzódott, így a Renault úgy döntött, hogy a hatékonyság jegyében összeolvasztja a két divíziót, létrehozva ezzel a Renault Sportot.
Fekete elemek és egyedi matricázás, kívülről ezek különböztetik meg az Ultimate változatot
A Megane RS Utlimate csak apróságokban tér el a korábbi változatoktól. A Renault emblémát, a kilincseket, a tükröket és a felniket feketére fújták, ezenkívül néhány dekormatricát ragasztottak a karosszériára, belül Recaro ülés és sorszámozott plakett várja a tulajdonost. A motor terén nincs változás, az eddig is használt 1,8 literes 300 lovas turbós blokk kerül a géptető alá, a váltó hatfokozatú kézi vagy duplakuplungos automata lehet. Az ellátmány részét képezik olyan finomságok mint a Brembo fék, a négykerék-kormányzás és a Torsen diffi.
Minden autó dedikált plakettet kap, amin Laurent Hurgon aláírása szerepel. A francia autóversenyző több elsőkerekes körrekordot is felállított a Megane RS-sel
A modell az RS búcsúja mellett egy picit szülinapos is, ugyanis kereken 20 esztendővel ezelőtt jelent meg az első Megane RS, de értelmezhető a típus mementójaként is. A jelenlegi negyedik generáció már hét éve fut, így hamarosan leállhat a gyártás, az utód pedig erősen kérdőjeles, valószínűbb, hogy a már futó
Megane E-Tech viszi tovább a nevet, így csak a szellemiség távozik.
Nincs könnyű helyzetben a Megane, a kompaktok eladása csökken, ami a megszokott formában a típus végét is jelentheti