A jellegzetes Aston Martin "arc" a V12 Vantageről sem maradhat le
Tavaly decemberben erősítette meg hivatalosan is az Aston Martin a V12-es Vantege érkezését. Lawrence Stroll vállalata már az első bejelentés után nyíltan beismerte, a V12-es kiszerelés egyfajta hattyúdala a Vantage szériának - legalábbis a belsőégésű motorral szerelt sportautóknak - hiszen a következő generáció már biztosan elektromosan érkezik. Nemrég hivatalosan is lehullt a lepel a több hengerrel szerelt luxussportautóról, és a megjelenése mellett a számok is bizonyítják, az Aston mérnökei szeretnék, ha a leendő tulajdonosok a versenypályákon is jól éreznék magukat a volán mögött. Az előzetes hírekkel ellentétben a V12-es Vantage nem lesz korlátlan számban elérhető, csupán 333 darabot gyártanak belőle globálisan, és a britek elmondása szerint már el is kelt az előzetes regisztráció során az összes elérhető autó.
A V8-assal szemben az autó számos pontján karbonötvözetet használtak a mérnökök, a súlycsökkentés érdekében
A már korábban nagyon limitált példányszámban gyártott V12-es Speedsterhez hasonlóan a most bemutatott Vantage motorházteteje alá egy 5,2 literes, ikerturbós motor került 12 hengerrel, mely 700 lóerős teljesítményre képes 6500-as fordulaton, a végsebessége 322 km/h, és mindössze 3,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra meglehetősen kellemes hanghatások mellett. Külön érdekesség az új Vantage kapcsán, hogy egy tonnára 390 lóerő jut, ami 20 százalékkal jobb mutató, mint amit a V8-as testvér tudhat a magáénak. Nem csak a motor miatt büszkélkedhet jobb mutatóval a most bemutatott autó, hiszen az Aston igyekezett az autó több pontján is csökkentetni a súlyt. A Vantage több pontján is szénszálas alkatrészekkel dolgoztak, de a hatékonyság érdekében a kipufogórendszert is átalakították; a V12-es változaton a két, rozsdamentes acélból készült mindössze 1 milliméter vastag kipufogóvég középen helyezkedik el. Csak az új rendszerrel több mint 7 kilogrammot faragtak az autó súlyából.
A karbonelemek a leszorítóerő termelésében is kulcsszerepet kapnak, így biztosítva a még jobb versenypályás élményt
A már említett szénszálas ötvözetet az autó belsejében is előszeretettel alkalmazták az Aston mérnökei. A britek szerint a Vantage-be kerülő karbonülésekkel további 7 kilogrammot spóroltak az autó súlyából amellett, hogy a korábbi komfortérzet semmit sem változik. Apró szépséghiba, hogy a fent említett ülések felárasak, és csupán manuálisan állíthatóak. Alapesetben ugyanis Alcantara ülések kerülnek az autóba, de az Aston Martin kiemelte, minden autó esetében igyekeznek majd a vásárló érdekeit szem előtt tartani, és minden felmerülő igényt maximálisan kielégíteni. A jelenlegi tervek szerint a V12-es Vantage első példányai 2022 második félévében kerülhetnek tulajdonosaikhoz.
Az új Vantage lelke, avagy az 5,2 literes ikerturbós V12-es erőforrás
Felárasak a karbonból készült kagylóülések a Vantage-ben, de a szénszálas ötvözet az "alapmodellben" is felfedezhető