Szemből mindössze ennyi látszik a sebességmérők ellen komoly védelmet jelentő, de olcsónak nem nevezhető, AL G9 RX GUARDIAN QUAD lézerblokkolóból
Legtöbb esetben nem szükséges a blokkoló-fejek felszereléséhez a lökhárítók eltávolítása
Nem először vesszük elő a sebességmérők elleni
védekezés témáját. Lehet vitázni moralitásáról, de nem érdemes, hiszen az országot kormányzó párt frakcióvezetőjének autóján is
láttuk a lézeres sebességmérőket blokkoló szerkezetet. Az üzenet egyértelmű: akinek munkája sok utazást igényel, az bizony kénytelen ilyen kütyüt beszerezni.
Felkerestük az egyik vezető lézerblokkoló és radardetektor
forgalmazót. Mi a tökéletes védelem, kik a megrendelőik? Mázlink volt, épp egy erős védelmet rendelt ügyfelük BMW X3-asával találkozhattunk műhelyükben. Előre felkészítettek a srácok: vevőik nem tuningőrültek, nem utcai harcosok, sem kemény gengszterek, hanem cégvezetők, üzletkötők, területi képviselők, sőt, áruterítők – egy szóval olyanok, akik munkája sok autózást követel és megelégelték a sokszori, jellemzően értelmetlenül kiszabott bírságot.
A hátsó blokkolókhoz a rendszámtábla világítás kábelcsatornáján keresztül vihető el az elektromos vezeték
Az aktuális kuncsaft – nevezzük Rezsőnek –, aki akár a tipikus ügyfél megtestesítője is lehetne, például fürdőszoba-felszerelés áruházláncot üzemeltet, heti átlag ezer kilométert autózik, zömében hétköznap, Magyarországon. Nem tartja magát notórius gyorshajtónak, inkább afféle nyugis, rutinos öreg rókának. Soha nem nyomul, nem villog, de bizony van, hogy például a már csak jogilag lakott területnek számító, ám már városon kívüli egyenes, belátható úton túllépi az ötvenet, az üres autópályán hazafelé pedig megenged magának 150-160 km/órás tempót, kocsijának gyerekjáték ez, nehezen tud 130-cal tötymörögni. Ennek ellenére necces helyzetbe nemigen kerül, sokat vezet, vezetéstechnikai kurzuson is járt, ám nem kegyelmez neki sem a közigazgatási bírság, és bizony újabban olyan gyakran fut lézerbe, hogy kénytelen volt fegyverkezni a bírságok ellen. Komoly büntetéseket nem kap, kivétel nélkül az alap, „harminc-ezrest”, viszont már havi 3-4 befigyel utóbbiból. Rászánta magát és bekopogtatott a detektorbolthoz a „Tegyétek a lézerek számára láthatatlanná autómat!” kéréssel.
A központi elektronikát a műszerfal alatt szokás elrejteni
Ilyen esetben kétféle megoldás létezik, ha az adott modellt már mérte saját, de a rendőrségével egyező típusú műszereivel a radardetektor- és lézerblokkoló-specialista, akkor pontosan meg tudja mondani, hogy arra mérete, lézersugár visszaverése alapján milyen eszköz való. Amennyiben még nem volt tapasztalata vele, jön a kísérletezés, átmeneti rögzítéssel felkerül a választott vagy a specialista által javasolt blokkoló a karosszériára és kiderül, az mely pontra szerelve tudja a leghatásosabban blokkolni a sebességmérőket. Esetünkben, azaz az X3-példájánál maradva, kapásból tudták a választ a srácok, erre mérete miatt még a lézersugarakat kevésbé visszaverő fekete színe ellenére is négy diódás (AL G9 RX GUARDIAN QUAD) blokkoló való, elöl-hátul 2-2 fejjel. Ez a védelmi rendszerek csúcsa, elölről, hátulról hatásosan véd a traffipaxok ellen – ára is ennek megfelelő, 294 900 forint, kisebb méretű autó, a gyakoribb és a hátulról történőnél kevésbé előrelátható szembőli mérés ellen kevesebb mint fele ennyiért is felvértezhető a gyártó Single típusú készülékével. A négydiódás rendszer persze nem csupán jobb védelme miatt éri meg jobban az árát, ez már tökéletes parkolószenzorként is funkcionál. Így egyrészt már kicsit sem sántít, hogy a rendőrség által használt sebességmérőkkel azonos, 905 nanométeres hullámhosszon üzemelő, azok működését megzavaró elektronika valójában parkolás-segéd. Meg kell nyugtassuk azt, aki kételkedne az eszköz felszerelhetőségében, a parkolószenzor hivatalos E-minősítéssel rendelkezik, így ha a rendőr bele is köt, jogosan nem tud vele mit kezdeni. Persze a rendszer kerüli a konfliktust, amennyiben a működését zavaró lézerhullámokat (leginkább sebességmérést) észlel, azt beállítástól függően 4-8 másodpercig blokkolja csak az általa kibocsátott sugarakkal (közben természetesen jelez a sofőrnek), majd automatikusan kikapcsol.
A belteret rendszerint csak szerényebb mértékben kell megbontani, de az első-hátsó blokkolós, akarom mondani parkolószenzoros elektronikák beépítése egy napos munkát jelent
A megfelelő blokkoló kiválasztása után jöhet a beszerelés, melynek ára 12-től 38 ezer forintig tart. Az X3 fullos rendszere természetesen utóbbi kategóriába esett, ilyenkor nagyjából egy napos munkával kell számolni. Nem kell komoly megbontásra számítani, a lökhárítók például legtöbb esetben maradnak az autón s jó esetben (mint például az X3-nál) csak a műszerfal alsó burkolatát kell kiszerelni. Oda kerül ugyanis a központi egység, melyet összekötnek a gyári kábel-kivezetéseken áthúzott kábelek segítségével a rendszámok fölé helyezett blokkoló-diódákkal. Utóbbiak ugyanis ott védenek a legjobb eséllyel, a rendőrök ugyanis a különleges felületével minden autó legjobban tükröződő részének számító rendszámtáblára céloznak lézersugarukkal, közvetlenül a rendszám mellett tehát a legjobb hatással tud blokkolni a „parkolószenzor”. A dióda elhelyezésénél nem csupán az fontos, hogy a rendszám közelébe kerüljön, hanem az is hogy 100 százalékosan vízszintesen és az autó hossztengelyére merőlegesen, azaz a rendszámmal azonos szögben álljon – így lehet tökéletes a védelem. A rendszer működése szempontjából lényegtelen, de az autójukat szeretőknek fontos infó, hogy a tapasztalt szerelők a beépítést szinte észrevétlenül is meg tudják valósítani, sőt mi több, autóeladás esetén nyom nélkül ki tudják szerelni a blokkolót, hogy a viszonylag drága eszközt a következő járgányba átszereljék.
Magyar hanggal figyelmeztet az előre telepített vagy antennával felismert radaros sebességmérőkre az EliTech SAT-Elite GPS-detektor
Noha a hazai mobil mérések zömében lézeresek s a telepített, radaros sebességmérőkre való figyelmeztetésre egy jobb navigációs szoftver is képes, Rezső a blokkolón kívül egy műholdas GPS-detektort is szereltetett X3-asába. Utóbbi előnye, hogy kifejezetten erre a célra fejlesztett készülékként az összes hazai mérőpontot ismeri, azokra hanggal figyelmeztet - sőt beállítható úgy is, hogy csak gyorshajtás esetén jelezzen. Mivel ismeri a vakriasztások (például benzinkutak) helyét, detektor-antennával kiegészítve sem jelez azoknál. A magyarul beszélő, a lehető leginkább egyértelmű üzeneteket közvetítő rendszer internetről könnyedén frissíthető, így mérőpont-állománya mindig naprakészen tartható. A saját műholdvevővel szerelt EliTech SAT-Elite GPS-detektor 72 800 forintos ára persze szintén csak a sokat autózóknak éri meg, ám a műhely szerint az egyre gyakoribb mérések miatt mind többen szereznek be ilyen jellegű készülékeket is.
A lézerblokkoló/parkolószenzor elektronika az utastérben mindössze egy LED-del, valamint egy programozó-gombbal, illetve egy főkapcsolóval van jelen
Tesztméréskor a rendőrség által használttal megegyező, ám adatrögzítő nélküli műszerrel derül ki, hogy az adott védelem mire képes
Minden esetben fontos tudni, hogy az adott készülék mire képes, ezért a beszerelések zárásaként a detektorbolt munkatársai saját készülékeikkel vizsgálják azokat az ügyfél részvételével. Így a műhely számára kiderül, valóban tudja-e az elvárt paramétereket az adott példány, az autós pedig kiismerheti, hogy milyen gyorsan kell reagálnia a számára jelző radardetektorra/lézerblokkolóra, milyen mértékű gyorshajtást tud elkerülni bírság nélkül. Nyilván minél drágább az eszköz, annál jobb védelmet ad, autózási szokások alapján érdemes kiválasztani a megfelelőt. Érdemes akár hosszasan faggatni a specialistát, melynek
facebook-csoportjához csatlakozva kis szerencsével akár ingyen is hozzá lehet jutni egy-egy, a gyorshajtási bírságok elkerülésében segítő eszközhöz, és még a legfrissebb, sebességméréssel kapcsolatos hírekről is első kézből értesülhetünk.
Kedves Hummer3, ahogyan azt a cikkben is említettük, a forgalmazó és a saját személyes tapasztalataink szerint a blokkolót beszereltetők 99%-a sokat úton levő NORMÁLIS közlekedő. Nem azért védekeznek, mert extrém sebességgel száguldoznának, hanem mert útjaink tele vannak olyan szakasszal, ahol a korlátozás sokkal kisebb sebességet enged meg, mint amivel BIZTONSÁGOSAN, ésszerűen lehet közlekedni. Az utóbbi években pedig a rendőrség – megfelelő törvényi háttérrel – iparszerűen ráállt az ilyen helyeken való bírságolásra.
OK, értem és KÖSZI! A lézerblokkoló pedig egy drága pénzen vett „jó esély” a megúszáshoz. A 3k elviselhetőbb mint a 300k, amit tegnap este is mondtak a híradóban. Az viszont tényleg életveszély aki azért vesz lézerblokkolót hogy 250-300-al mehessen. Egyszerűen nincs felkészülve az éppen előzni-sávot váltani készülő másik autós – aki 100-130-al megy – ekkora sebességkülönbségre, de ahogy látom a gyorshajtó sem.
Nem LEHET, csak JÓ ESÉLLYEL megúszható! A lézert kezelő rendőr kaphat olyan utasítást is, hogy MINDEN gyorshajtót fogjon meg. Én magam is fizettem már háromezer forintos bírságot lakott területi 54 km/óráért!
Szóval akkor mégiscsak lehet 149-el menni büntetés nélkül 130 helyett.
180-200al száguldozni és csattanni egy picit veszélyesebb mint 50-100-al. Szerintem ha valaki menőzni akar akkor legyen mögötte tudás is, ne csak szájkaratés legyen, mert az inkább szánalmas.
Nem egyformák az emberek hál’ Istennek, de számomra nem élvezhető – sőt unalmas – az autópálya. Nem véletlen hogy az autóversenyek nem egyenes utakon vannak. A 300km-en 7,5 perc nyereség könnyen elmegy pl. egy pisiléssel akár, vagy a városi bénázással. Szóval nekem csak 2 bajom van az autópályás száguldozással: 1. nincs értelme 2. halálos veszély ha valaki úgy teszi hogy gép van alatta, de tudása nincs.
„Egyenes úton, autópályán egy béna kezdő is tudja a gázt nyomni ahhoz nem kell nagy tudás. A hegyi utakat kell kipróbálni, ott jön elő a tudás!”
Aki a szerpentineken száguldozik az meg is érdemli, de a cikk közel sem ezzel foglalkozik. Általában, mint én is, ott szeretnénk többel menni, ahol béna kezdő módjára biztonságosan lehet is, viszont ezért nem szeretünk leadózni. Egyébként ez a téma sem lenne rossz, mert biztos vagyok benne, hogy több baleset van bénaságból mint gyorshajtásból, a kettő együtt meg pláne…
Ennek oka igen egyszerű: a legtöbb lézeres sebességmérőt eleve úgy állítják be, hogy ne kelljen a szabálysértési előadónak szöszölnie, inkább menjenek automatizáltan futószalagon a közigazgatási sarcok 🙁
Minden nap folyamatosan ezen az értékeken közlekedek és még nem büntettek meg. Ezek szerint mázli is kell a közlekedéshez.
Ha nem akar időt nyerni akkor minek száguldozni? Ja, menőzésből? Egyenes úton, autópályán egy béna kezdő is tudja a gázt nyomni ahhoz nem kell nagy tudás. A hegyi utakat kell kipróbálni, ott jön elő a tudás! Sok új verda és a gazdája maradt már szégyenben a régi 20 éves, „kemény” 64LE járgányom mellett is. Azaz mögött :D. Azóta már nekem is új van, ezzel sem más a helyzet.
Már javították a sebességhatárokat, úgyhogy ezzel nem is foglalkoznék tovább, lehet matekozni, hogy 300km autópályán mennyi időt nyersz… Ez kb olyan szintű hozzászólás volt, mint aki azt írta, hogy nálunk nem lehet 160km/h közlekedni !autópályán! mert nem alkalmas rá az autó és a többi autós. Nevetséges, hogy néhányan mikről vannak meggyőződve.
Kedves Hummer3!
Közkeletű tévedés! Az ön által említett sebességhatárok nem a büntethetőség, hanem a közigazgatási bírság hatályának kezdetét jelentik. Tehát a műszer méréshatárával való sebességtúllépés (tehát az ön által említés sorrendjében általában 139 km/h; 92 km/h; 52 km/h) is szabálysértés, 30 000-ig büntethető!
Minek a blokkoló?
A szabályok szerint 149-el mehetek büntetés nélkül autópályán, 104-el lakot területen kívül és 64-el lakot területen belül. Az autósok 5%-a megy el mellettem.
Autópályán 149-el 40perc 100km, 160-al 37,5 perc. Senki ne mondja, hogy ez a 2,5 percet nem veszti el egyéb dolgokkal. Úgy sem tud végig 160-al sem menni. Valamint csak stresszes azért a 160-180-al száguldozás, a stressz pedig megrövidíti az életet mint tudjuk. Szóval csak hajrá, úgy is kevesebbet élsz ezért kell sietni!
A svédeknél a gyorshajtókra azt mondják: Mi van nincs elég pénzed, futni kell utána?
(Tudom hogy a környezetvédelem és a takarékosság nem játszik ebben a kérdésben azért nem emlegetem.)
Hát, igen ez benne van a használati utasításban is, hogy folyamatosan nem lehet zavarni a rendőrségi kütyüket. Riasztás és lassítás után ki kell nyomni, ennyi….
Apám te tudod mit mondtál?
„Új szoftver kerül rájuk , és akkor semmi nem tudja blokkolni”
Attól hogy új szoftvert tesznek rá az elekronikája nem fog megváltozni, ergo: ugyanazt a lézer hullámhosszt használja, mert arra lett tervezve.
Egyszerű péda: van egy P4 2.8 gigaherzes számítógépem Windows 2000 szoftverrel…ha ráteszek egy Windows 7-et, ami újabb szoftver, nem lesz se 3.2 Gigaherzes :))
Hát, kedves Navi, ez ám a felkérés a keringőre 🙂 Most már nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz ebből, annak ellenére, hogy vallom, a szabályosan közlekedőknek teljesen feleslegesen egy ilyen méregdrága beruházás. Persze, én már öreg róka vagyok, hatvanon túl az ember már az utazást élvezni, nem a száguldozást, így em vagyok mérvadó kritikus.
Kedves mtxaudio! Várjuk az e-mail címünkre az ön által ismert további információkat, tapasztalatokat! Következő cikkünkben szívesen foglalkozunk ezekkel – és pontosan annyit kell majd ezért fizetnie, mint amennyit eddigi segítőinknek, informátorainknak kellett 🙂
Na már megint egy fizetett hírdetés!!!És pont a G9?:)Ugyan már!Én is forgalmazom,és szerelek is G) et is,de ha ez lenne a No.1 akkor a saját autómra is ezt raktam volna!Bár ezeket a kész tényeket az tudja,aki a műszaki hátteret is ismeri!De most aztán tök mindegy mit rakatsz fel,mert az összes scs 103 ra új szoftver kerül,és azt semmi,és senki nem tudja jelenleg blokkolni!!!OMH hivatalos teszt eredményekkel bizonyítva!!!
EZ volt a hivatalos állásfoglalása az RK-nak!De mint tudjuk,mindíg hazudik valaki az ügyekkel kapcsolatban!
Azt az autót nem azért foglalták le,hanem mert lopott volt!Csak arra fogták rá!:):):)
Magyar autópályákon nem lehet 160-al közlekedni.
Nem alkalmasak rá az utak és a többi autó és autós sem.
Az sem tetszett, hogy -egy rossz példára, egy nagyképű,gátlástalan politukusra hivatkozva- azt sugallja a cikk-ez a járható út, tessék gyorsan hajtani, csak kell hozzá egy műszer, hogy a rendőrséget kijátszhassuk.
A végeredmény: akinek van pénze az megszegheti a szabályokat.Tipikus magyar mentalitás ,ezért vagyunk itt ahol vagyunk.
Sziasztok!
Bekescsabai vagyok. Kozvetlen az esemeny reszesetol tudom, hogy megszuntettek az eljarast a blokkolo alkalmazasa miatt.
Az elkoveto kozolte, hogy Bekes megyeben ezek alapjan nem fog meg egy eljaras indulni az autoba beszerelt blokkolo miatt.
Kitetel azonban, hogy a blokkolo 8 mp elteltevel automatikusan ki kell hogy kapcsoljon.(vagy mechanikusan kapcsoljatok ki)
Esszel kozlekedj!
Azért elég unalmasak már azok a hozzászólások, amik a becsületességről szólnak…
Ilyenkor érdekes módon mindenki betartja a szabályokat!
És érezze magát rosszul az aki volt olyan leleményes, hogy 50000 Forintért beszereltetett egy blokkolót a díjbeszedők ellen?!
Remélem aki ennyire becsületes, egyszer beleszalad egy mérésbe valahol, aztán kíváncsi leszek a véleményére!
Nem értem mi embertelenség van abban amit írtam, de ha valaki szerint én vagyok az „antikrisztus” amiért 140 fölé merek gyorsítani az autópályán, mikor szemmel láthatón kilóméterekre sincs tőlem senki… annak további stresszmentes közlekedést kívánok:)
Azért még egyszer felhívnám a figyelmet arra, hogy nem a pirostól pirosig teligázzal előre hülyegyerek vagyok, csak egyszerűen meguntam, hogy még ezzel is engem kaszáljon meg a rendszer.
A költségvetési bevételeket gazdagító sebességmérések ellen a leghatásosabb legális védekezés a SZABÁLYOK BETARTÁSA.
A „kintfelejtett” tábla meg bosszantó, de tábla. Ha valaki nem érez magában annyi „éberséget”, hogy felismerjen egy táblát, akkor ne vezessen autót forgalomban.
Nagyon kellemetlen a 30-as tábla. Az autópályán a 100-as is, sőt, maga a 130-as korlátozás is. Tényleg. Nagyon kellemetlen az is, hogy adózni kell a jövedelmünkből, meg az is, hogy meg kell állni a pirosnál, vagy fizetni kell a benzinkúton az üzemanyagért. Ezeket is mind el lehet kerülni, csak nem szabad. Gyorshajtani sem szabad. Sajnos. Nem azért, mert valaki mér, hanem azért mert ez a szabály.
A lézerblokkoló az az eszköz, ami abban segít, hogy ne bukjon le szabályszegő. Olyan, mintha az álszakállat árulnának bankrabláshoz. Tudom, túlzás, de valahol olyan.
Olcsóbban is meg lehet úszni, ahogy a cikkben is elhangzott. Amúgy szerintem is a jogos önvédelem kategóriába esik a blokkoló, mivel én sem szedhetem be a 2 évre kint felejtett 30-as táblát egy építkezés után, de ezer más életszerűtlen korlátozást is felsorolhattam volna… így 1:1 🙂
Azon is el kéne gondolkozni, ami nyílt titok, hogy már adó szinten tervezik előre a bírságokból származó bevételt, én inkább veszek ilyen kütyüt, mint hogy befizessek még egy extra csekket. Ebből legalább egy marék alkatrészem marad, neked meg az ablakon kidobott pénz örök élménye. És azt azért megjegyezném, hogy én sem vagyok notórikus gyorshajtó…
Bravó! Örömmel olvastam a jó hírt: ha van kb 500 e forintom különféle lézer és radar blokkolókra akkor nyugodtan száguldozhatok büntetlenül a 15-20 milliós autómmal. Én már kifizettem a saját adómat a rendőrségnek gyorshajtás ügyben nem egyszer. Én inkább megpróbálom tartani a megengedett sebességeket, pedig én is szeretek gyorsan közlekedni. Nem inkább erre biztatni az autósokat? Nagy embereink szabálytalanságai nem példamutatóak, hanem szégyenletesek.