Legelőször jövő év elején találkozhattok vele a CUPRA márkakereskedésekben. Amelyekből itthon is egyre több lesz. Legutóbb például Budapesten a 16. kerületben nyílt meg egy CUPRA szalon a múlt héten
Szintet lép a CUPRA formanyelve, ennek egyik első fecskéje a Tavascan. Ízig-vérig spanyol tervek alapján készült, persze ésszerű módon a Volkswagen csoport MEB platformjára. Ugyanakkor kizárólag Kínában gyártják majd, ami már jelzi, hogy új szelek fújnak a világban. A berlini bemutatón még nem próbálhattuk ki az autót, de képcsokrunkkal bemutatjuk, amit már tudni lehet róla. A végén pedig jön a meglepetés, hiszen váratlanul egy koncepcióautót is leleplezett a CUPRA lelkes csapata.
A CUPRA Tavascan a márka első tisztán elektromos SUV-kupéja,
Tavascan az első olyan sorozatgyártású modellek egyike Európában, amelyet már megvilágított márkaemblémával szerelnek fel. Elöl és hátul egyaránt
A polírozott fekete A-oszlop a versenyzők sisaknyílását stilizálva köti össze a szélvédőt az oldalablakokkal
Két teljesítményszinttel érkezik a Tavascan. A 286 lóerős változat hátsókerék-hajtású, a VZ viszont összkerékhajtást és 340 lóerőt kap. A 77 kWh nettóenergiatároló képességű akkumulátorblokk pedig akár 550 kilométeres hatótávot is tud
Újszerű, markáns és feltűnő a formai nyelvezete. Semmi mással nem lehet összetéveszteni, még úgy sem, hogy padlólemezén több konszerntárs is osztozik
A Tavascan hosszúsága 4644, szélessége 1861, míg magassága 1597 milliméter, tengelytávja pedig 2766 milliméter
A háromszögmotívum minden lámpatestben visszaköszön
A tervek szerint a gyártása 2024-ben indul, és évente 50 000 darabot értékesít majd a márka
A második tisztán elektromos CUPRA akár már hét perc töltéssel is további 100 kilométerrel növelheti hatótávját. Egy legalább 135 kilowattos töltőponton pedig alig fél óra alatt akár 80 százalékra is emelhető
Az új SUV-kupé 19, 20 vagy 21 colos könnyűfém felnikkel választható, illetve adaptív, sportos hangolású futómű is jár hozzá
A 15 colos képernyővel felszerelt infotainment rendszer az eddigi legnagyobb, ami eddig Cuprába került. A rendszer széleskörűen az egyéni igényekre szabható és az újonnan tervezett és kifejlesztett Ember-gép interfészt is magában foglalja
Prémium hifi is jár, különösen valósághű hangzásvilággal. A 12 hangsugárzóval működő audio-berendezés a Sennheiser prémium audio-specialistával közös fejlesztés.
Dekoratív réz díszítőelemek kölcsönöznek a beltérnek hamisítatlan CUPRA-hangulatot, miközben az ajtókárpitokon és a központi gerincmotívumon a Soul-fekete és igény szerint a sötét szilva vagy a sötét jég metál árnyalatok együttese gondoskodhat különleges kontrasztról
A Dark Rebel még csak virtuálisan létezik, de a CUPRA jövőbeli formanyelvét jeleníti meg
Valószínűleg sokan örülnének egy CUPRA shooting brake modellnek
Ezt, 2l turbós benzinessel..vagy 3l v6 dizellel
ide nekem..villanyt kenjék a hajukra 🙂