Évek óta rohamosan csökken a dízelek népszerűsége Európában, most újabb mérföldkőhöz érkezett a változás
Az EU tagállamokban mindösszesen 13,4 százalékos részesedéssel zártak a dízelek idén júniusban, ami lényegesen kevesebb az egy évvel azelőtti 17,4 százaléknál. Ennek köszönhetően a tisztán elektromos modellek 15,1 százalékkal - a történelem során először - jobban teljesítettek. Mindez azonban csak a dobogó harmadik helyére volt elég, az öntöltő hibridek ugyanis 24,3 százalékkal vitték haza az ezüstérmet. A dízeleknek egyedül a konnektoros hibrideket sikerült túlszárnyalniuk, ezek a modellek mindösszesen 7,9 százalékos részesedést értek el.
[BANNER type="1"]
Az EU-ban eladott járművek hajtáslánc-típusának megoszlása, 2023 június (Forrás: ACEA)
Az ACEA kutatása szerint a koronát egyértelműen a benzinesek kapják, a vizsgált időszakban ilyen erőforrással kelt el az EU-ban az új autók 36,3 százaléka. Hozzá kell azonban tenni, hogy a teljes EU csökkenő tendenciája ellenére Németországban és közép-kelet Európában is növekedett a dízelek aránya, romániában például az eladott autók 22,4 százalékát gázolaj hajtotta a vizsgált hónapban.
Majd akkor kezdjünk „hallelujázni”, ha a támogatások kifutottak, és mindenkinek saját forrásból kell finanszírozni.
A szabad döntés joga az eu-ban, már rég meghalt.
(azon túl hogy mindenféle akkumulátoros jármű, életciklust tekintve nem zöldebb, sőt)