Eddig munkagépekre készült csak hasonló, pár éven belül széles körben elterjedhet
Évek óta röppenek fel hírek, hogy különböző gyártók hamarosan piacra dobják saját
levegőmentes abroncsaikat, de idáig ez a megoldás nem terjedt el a személyautók piacán. Most úgy tűnik, hogy ez a helyzet a következő évtizedben változhat: a Michelin és a General Motors közösen teszteli a francia gumigyártó legújabb, légnyomás nélküli abroncsát. A Michelin háza táján nem most bukkan fel először ilyen felépítésű kerék, az első levegő nélküli gumiabroncsot 2005-ben mutatták be, ám azt munkagépekhez fejlesztették, ahol a sebesség nem releváns tényező.
Elektromos Chevrolet Bolton is tesztelik az Uptis nevű levegőmentes kereket, ez a megoldás kevésbé terhelné a környezetet
A munkagépeknél használt megoldással szemben a felni és a futófelület közötti rész is gumiból készül (korábban ezt műanyag lapokkal oldották meg), melyet gyantával és üvegszállal erősítenek meg. A futófelület a hagyományos abroncsokéra hasonlít, viszont a környezetvédelem jegyében használt gumikból készítik 3D nyomtató segítségével. Az Uptis fantázianevű abroncs mérnökei bizakodóak, szerintük nincs olyan tényező, ami miatt ne lenne alkalmas közúti használatra, legyen szó könnyű teherautóról vagy egy nagy teljesítményű sportkocsiról.
Viszlát defekt és guminyomás-ellenőrzés?
Ennek a megoldásnak a legnagyobb előnye, hogy ellenállóbb a mechanikai hatásokkal szemben, ezáltal a közlekedés kevésbé terhelné a környezetet, ugyanis évente mintegy 200 millió abroncs kerül kidobásra defekt és egyéb sérülés miatt. További előny lehet, ha az autókból kikerül a pótkerék/defektjavító készlet, így csökkenne az autók menetkész tömege, ami további pozitív hatást gyakorolna a környezetre.
A futófelület 3D nyomtatóval készül, könnyen optimalizálható a kerék a különböző súlyú járművekhez