Levegő nélküli abronccsal is biztonságosan autóztunk
A Bridgestone új defekttűrő abroncsát teszteltük
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Bridgestone felmérése alapján idehaza tíz autósból négynek már volt defektje az elmúlt öt évben. Egy új fejlesztésű abronccsal többé nem kell bosszankodni a kerékcsere miatt.
Bizonyára olvasóink közül is többen átélték már, hogy mennyi nyűggel jár egy-egy defekt. Általában a legrosszabbkor jön, ráadásául órákat késhetünk miatta. Ha rossz időjárási körülmények között, esetleg sötétben ér utol minket, az még több kellemetlenséget okoz. A Bridgestone Magyarország Kft. felmérése szerint legtöbbször szög vagy kátyú okozza a problémát. Az online kérdőívből az is kiderült, hogy minden harmadik autósnak valamely családtagja is az autóban volt, amikor megállásra kényszerítette autójukat a lyukas abroncs.
A japán gumigyártó ezen esetek elkerülése érdekében egy olyan abroncsot fejlesztett, amellyel defekt esetén további 80 km-t tehetünk meg, akár 80 km/órás sebességgel. A technológia hátterében a korábbi defekttűrő abroncsoknál is ismert merevített oldalfal biztosítja, hogy nyomsásesés után az abroncs megtartsa alakját. Ilyenkor természetesen lényegesen több hő keletkezik a nagyobb súrlódás miatt, emiatt az oldalfalon hűtőbordák segítik a hatékonyabb hőelvezetést.
A Hungaroringen található Groupama Tanpályán mi is meggyőződhettünk arról, hogy egy szög okozta sérülés után mire képes a Bridgestone DriveGuard abroncsa. Biztos, ami biztos alapon még a szelepeket is eltávolították. Ezt követően egy 20 km-es tesztkört tettünk meg közúti forgalomban. A némileg nehezebb kormányzás és a zúgó-búgó hanghatás mellett minden gond nélkül tudtuk teljesíteni a távot, 80 km/órás sebességnél is jól uralható maradt az autó. Természetesen ne várjunk olyan fékezési jellemzőket és kanyarstabilitást, mint defekt nélkül. A cél, hogy hazáig vagy a legközelebbi gumisig megállás nélkül el tudjunk jutni.
A 19 méretben kapható DriveGuard defekttűrő abroncs kizárólag TPMS rendszerrel felszerelt autók kerekeire rakható fel. Árát tekintve átlagosan 8 százalékkal kerül többe, mint egy hagyományos abroncs. Egy középkategóriás autónál ez darabonként 2-3 ezer forintot jelent, azaz egy garnitúránál 8-12 ezer forint a plusz kiadás. Ha öt évig használjuk a szettet és ez idő alatt egyetlen defekttől is megment minket, akkor minden bizonnyal megérte befektetni az új DriveGuard abroncsba a nagyobb biztonság és a kényelmesebb defektkezelés érdekében.
az ilyen ballonos traki gumiméretnél (fenti kép), annyira nem halálos a merev oldalfal, de ha elengedte a levegőt akkor gondolom sérül…ez meg, hogy nem javítják a gumisok, hát akkor nem is tudom miért életképes ez az ötlet? 😀 nekem rögtön jelez az esp, ha bármi eltérés van a kerekek között, azért persze nem lenne rossz egy fullos real-time guminyomás mérő. De akkor inkább az út szélén az ember belehúz valami „kukacot”, felfújja addig kompresszorral és ennyi
(csak mondom, hogy ha benne van a gumiban a tárgy és úgy fújunk utána -esetleg ott addig ragasztod-, még akkor is jobban járunk és simán eltudunk menni a következő gumisig, mivel nem szökik mozgás közben úgy a levegő, nem 1x csináltam már így 😀 1x sem cseréltem kereket, utána fújtam aztán simán begurultam a gumishoz,még 1x sem lett a guminak baja).
azonkívűl peresben a defekttűrő halál, keményebb oldalfal, nehezebb gumi ami nagyjából mindenre rossz hatással van. fogyasztás,gyorsulás,komfort,futómű…a semmiért kb.
Akkor már inkább ez [url]https://www.autonavigator.hu/ujdonsag/teszteltuk_a_hankook_ujdonsagait_es_csucstechnologiait-16770[/url] hagyományos oldalfalú gumi és kissebb defektek esetén jó megoldás .
Azt is írtam hogy 20 km re lévő gumishoz… mert mondjuk ha az országúton kapsz defektet nem biztos hogy az út mellett 1 méterre van gumis … de városban is simán elmehetsz 20 km et mire a megszokott gumisodhoz érsz ennyi pedig elég az Rf gumiknak ahhoz hogy kukába dobhasd őket … Az én gumisom ahová járok soha nem javítja ezeket a gumikat mert ha baleset történik a meggyengült oldalfal miatt akkor őt veszik elő … még abban az időben mikor kijöttek ezek a csoda gumik kérdeztem rá hogy érdemes e cserélni hagyományost az RF-re és ő javasolta hogy eszembe ne jusson mert nem javítható defekt esetén és ajánlott párban cserélni.. na már most nem tudom kinek ér meg kb 60.000 ft-t egy defekt … és mi van ha pár nap múlva újra kap egyet? Arról nem is beszélve ha nem RF gumikra tervezet futóműre szereled előbb tönkremegy és hát kérdéses hogy ha pl új autód van hogy állnak hozzád a garanciális javításnál mert már akkor is ugrott a garanciád ha a gyártó által nem támogatott könnyűfémfelnit teszel fel .. más súlyelosztásra hivatkoznak .
„A baj csak annyi a defektmentes abroncsokkal ha egyszer defektet kap nem javítható cserélni kell…”
Ez így nem igaz!
Csak akkor kell cserélni, ha valóban elmentél vele hosszabb távon és gyengült az oldalfal.
Egyébként a merev oldalfal nem feltétlen a komfort miatt rossz, hanem kimondottan hátrányosan befolyásolja nyomvályús úton a kocsi egyenes futását. Szó szerint elrántja a kormányt rossz úton nagyobb sebességnél.
Sokkoló lehet, ha az ember nincs rá felkészülve. Én azt hittem, hogy lelazult a kerék, annyira durva volt a hatás amikor feltettem a téli gumi után a defekttűrő abroncsot. Tapasztalatom szerint egy idő után javul a helyzet, esetleg az ember már megszokta és számít rá.
Egyébként én sem fogok többet defekttűrő abroncsot vásárolni. Régebben is volt, de azzal nem voltak rossz tapasztalataim.
Egyetértek Kaller hozzászólásával, annyit tennék hozzá, hogy azt a bizonyos 20 ezer km-t a kőkemény oldalfalú defekttűrő abronccsal a komfort teljes hiányával, esetleg a futómű alkatrészeinek szétrázásával szenvedtük meg. Jómagam is lecseréltem az ilyen abroncsot, csodák csodájára egy más autót vezetek azóta – kellemesebb körülmények között zötykölődök a híresen kátyús magyar utakon.
És ehhez még ennyit, hogy a dögnehéz defektmentes gumi miatti többletfogyasztás, illetve gyorsabb kopása miatt felárát is illene beszámítani. Ezzel, illetve a vacak rugózási jellemzők mellett talán nem csoda, hogy az egyik legnépszerűbb átalakítás BMW-knél a gyári rft abroncsok kukázása…
A baj csak annyi a defektmentes abroncsokkal ha egyszer defektet kap nem javítható cserélni kell és mivel ha picit kopott már akkor párban kell cserélni …ráadásul mivel nehezebb az abroncs mint a sima társa jobban terheli a futóművet és komfortban sem valami kiemelkedő a merev oldalfal miatt .
Példa. adott egy mondjuk 20.000 km et futott defektmentes abroncs ami az élettartama felénél jár … kapunk egy defektet bekocsikázunk vele egy közeli 20 km re lévő gumishoz hogy javítsa meg .Gumis közölni fogja velünk hogy őőő biza nem javítja mivel teljes nyomásvesztés volt és az oldalfala már nem biztonságos ” előírás hogy nem javíthatnak ilyen abroncsokat hivatalosan ” . Venni kellene újat … oké veszel újat erre a gumis szól hogy oké de kettő kell mivel az egyik keréken új gumid lesz a másikon meg ugye már 20.000 km et futott használt… és hát ez semmilyen szempontból sem ideális ez a párosítás. Szóval rosszabb esetben is minimum 30.000 ft egy gumijavítás 205/55/16 gumi méret esetén nagyobbnál meg még rosszabb az arány …főleg ha 2 kell belőle . Gumi javítás meg 4.000 ft defekt esetén .
Egyébként új autó esetén a mobilitás garancia érvényes defektre is szóval csak fel kell hívni őket és kijönnek az útszélére kereket cserélni … vagy kicseréled magadnak félőóra alatt .. de ha fenti összegeket nézzük és ha 1 órával számolunk akkor is legalább 20.000 ft-t kerestünk 1 óra alatt .
Szépen kitalálták agyártók egyébként hogy a még használható gumidat is cseréld le egy defekt esetén újra …