Leültették és levették a tetejét – Mercedes E Cabriolet
Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A szedán, a kombi, a kupé és a terepkombi után a kabrió E-osztály is megérkezett. Vászonteteje három színben kérhető, szürke nem lehet.
E héten tartotta nemzetközi menetpróbáját az aktuális Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet változata, Svájcba repültünk, hogy aztán még Olaszország és Franciaország útjain is kipróbálhassuk az elődjénél nagyobb, de a limuzin és kombi E-nél azért valamivel rövidebb vászontetőst. Azt a vászontetőst, aminek teteje semmiképp sem lehet szürke: sötétbarna, sötétkék és mély bordó színekben választható az S-osztály kabrióból alkalmazott rendszerekkel extra hő- és zajvédelmet adó harmonikarendszer, ami 50 km/órás tempó alatt - 20 másodperces szintidővel - menet közben is nyitható, zárható.
Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4826 | 1860 | 1436 | 2873 | 385/310* |
Bár az E-osztályos a C és az S között a Mercedes középső kabriója, ez is valódi négyüléses. Olyan szinten, hogy hátul tényleg el lehet férni. Oké, kicsit rövid az ülőlap, legalábbis a fenomenálisan kényelmes első ülésekhez képest, meg aztán hiába az Aircap fantázianevű, a szélvédő tetejéből - naná, hogy elektromosan - nyitható légterelőből és a hátsó ülések mögül kiemelkedő szélfogóból álló légterelő-rendszer, hátul városi tempó felett már jelentős a turbulencia. Elöl viszont valóban igen magas tempóig, akár szitáló esőben is élvezhetjük a kabriózást. Ha esetleg fáznánk, háromfokozatú ülésfűtés elöl-hátul kapcsolható, elöl pedig a fejtámasz aljából érkező meleg levegő, azaz az Airscarf is.
Motorból is van kínálat, 5 különböző egység kérhető, az alapverziók 2,0, a csúcsok 3,0 literesek. Utóbbiak már V6-osok, míg az E 220 d, az E 200 és az E 300 négyhengeres. A bemutatón az alap dízelt, a középső (E 300) és a csúcs benzinest lehetett kipróbálni. Utóbbi 245 lóerejével és 480 Nm nyomatékával brutálisan mozgatja a több mint 1,8 tonnás autót, de az E 220 d-re sem lehet rossz szavunk. Főként, hogy olyan csendes, hogy valójában nem lehet felismerni gázolajosságát. Az E 300 is finom gép, de az E 400 valóban tud annyival többet, hogy vágyautó egyértelműen azzal lesz az E Cabriolet. A 9 fokozatú automata váltó mindegyik motorhoz szériatartozék. Brutális, hogy 120-nál autózva még csak hetedikben járunk, van két további fokozat.
Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet, 2017 - adatok
E 200 | E 300 | E 400 4Matic | E 220 d | E 350 d | |
Emissziós norma | Euro 6 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1991 | 2996 | 1950 | 2987 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 6/24 | 4/16 | 6/24 | |
Váltófajta/-fokozat | [cellacella igazitas="kozep" o_egyesites="5"]automata/9[/cella]|||||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 184 (5500) | 245 (5500) | 333 (5200-6000) | 194 (3800) | 258 (3400) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 300 (1200-4000) | 370 (1400-4000) | 480 (1600-4000) | 400 (1600-2800) | 620 (1600-2400) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,1 | 6,6 | 5,5 | 7,7 | 6,1 |
Végsebesség [km/h] | 234 | 250 | 250 | 237 | 250 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 6,2 | 6,8 | 8,3 | 4,3 | 6,5 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 142 | 154 | 187 | 113 | 170 |
Saját tömeg [kg] | 1755 | 1780 | 1935 | 1830 | 1975 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2250 | 2275 | 2415 | 2335 | 2455 |
Alapár [Ft] | 16 392 740 | 18 086 920 | 21 310 550 | 16 874 870 | 20 212 890 |
Aki most gyorsan rendel, őszre már meg is kapja új E Cabriolet modelljét, hogy az indiánnyarat már abban élvezhesse. Az alapárakat táblázatunkba írtuk, de az extrákkal természetesen alaposan elszaladhat a végösszeg. Mivel az első E Cabrio, a W 124-esre épülve A 124 kódnévvel épp 25 éve, 1992-ben jelent meg, most egy “25th Anniversary Edition” is választható - 20 colos alufelnikkel, vörös vagy ezüst metálfényezésekkel, bézs/vörös bőrkárpitozással, meg persze “25th Anniversary Edition” plakettel. Én kihagynám, ugyanis pezsgőmetál fényezéssel tűnik leginkább ütősnek a vászontetős E - legalábbis nekem.
Annyira kurtán-sután néz ki ezzel az Aircap rendszerrel, de amúgy nagyon hasznos (hiába, áldozat nélkül nincs feltámadás)