Létraváz és villanyhajtás a retro versenyautóban
Menő ezüstnyíl lett az Infiniti Prototype 9
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megmutatta mérges hűtőrácsát és kézzel alkotott vonalait az Infiniti retro versenyautó koncepciója, ami koránt sem prémium, ellenben menő.
Végre teljes pompájában is megmutatták az Infiniti legújabb agymenését, ami jó eséllyel az egyik legmenőbb koncepció, amit idén láthatunk. Ahogy korábban is beszámoltunk róla, a Prototype 9 egy retro versenyautó, amit a Nissan prémium almárkájának eleganciájával és modernségével egyesítettek, hogy aztán a Pebble Beach-i Concours d’Elegance-on domborítsanak vele egy meghatározóbbat. Végül hála Istennek, nem okoztak csalódást, a végeredmény valóban olyan jó, mint amilyennek hangzik. Érdekes módon az óriási Infiniti króm hűtőrács finoman simul bele az ezüstnyíl vonalaiba, amiket egyébként kézzel formáltak, de lézerrel vágtak.
Ahogy a klasszikus "elődök", úgy a Prototype 9 is nyitott kabint, fedetlen kerékjáratokat, laprugót és létraalvázat kapott. A hajtáslánc viszont tökéletesen szembemegy az ódivatú részletekkel, tulajdonképpen a következő generációs Nissan Leaf 148 lóerős, 320 Nm nyomatékú villanymotorját kapja, méghozzá a hátsó tengelyre, amit egy 30 kWh-ás akkumulátorcsomag táplál. Közben az egész versenyautó 890 kg, így nem gond számára 5,5 másodperc alatt elérni a 100 km/h-t. Csúcssebessége mindössze 168 km/h, ám az is komoly élmény lehet az előöl vékonyabb, hátul vastagabb virsligumikon. Hogy a japánok miért erőltették a harmincas évekbeli vonalat, az rejtély, hiszen az Infiniti múltja mindössze 1989-ig nyúlik vissza, de még az elődjének tekintett kei-car-mágus Prince Motorsé is csak a negyvenes évek végéig. Mindegy is, érdemes inkább gyönyörködni a végeredményben.