Létezik-e karcmentes autómosás?
Melyik autómosó karcol legkevésbé?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hétvégente, már amikor nem esik az eső, központi kérdés lehet az autómosás. De vajon melyik módszerrel ártunk legkisebb mértékben autónk fényezésének?
Kézi vagy gépi mosás, és utóbbiakból melyik a legjobb, melyik karcolásmentes? E kérdésről heves viták folytathatók, ezért megkérdeztük az egyik legnagyobb, autómosó-rendszereket gyártó céget, szerintük melyik a legjobb. A mosókat itthon nem üzemeltető, csak árusító és karbantartó WashTec munkatársa azonnal leszögezte, a legjobb, ha az autóhoz csakis erős vízsugár ér, a szakértők az Egyesült Államokból és Németországból példálóznak olyan mosóutcákkal, melyekben csupán többféle, magas nyomású mosóberendezés, csupán erős vízárammal tisztítja az autót. Itthon ilyen nincs, s a szakavatottak szerint ahol a koszszemcséket bármilyen mértékben magukban tartani képes kefe vagy szivacs éri az autót, ott kisebb-nagyobb mértékben karcolás is adódik.
A hagyományos, lágy polietilén kefés gépi mosók egyik hátránya, hogy gyakorta egy-egy szál az autók illesztéseiben marad mosás után, s ami a nagyobb baj, helyükön akár a merevítő fémszálak is előtűnhetnek. Az utóbbiaknál modernebbek a hazánkban is több helyen elérhető, textilcsíkos mosók, melyek önmagukból nem hagynak ugyan maradványt az autón, ám koszgyűjtő képességük a kefékénél jelentősebb, így gyakoribb cserét igényelnek – amit azonban kérdéses, hogy megkapnak. Az itthon elérhető legmodernebb rendszerek pedig a két rendszer ötvözetének tűnhetnek, az úgynevezett habosított polietilén, szivacsos kefék. A WashTec által gyártott, SofTecs technikájú mosókefék sajátossága, hogy a vizet nem gyűjtik magukba, így a kosz nem tapad meg rajtuk, hanem a rájuk folyó víztől kimosódik. A SofTecs mosók további sajátossága ugyanis, hogy a mosóvíz nem az autóra, hanem először a szivacsra és csak utána a karosszéria folyik. Ezek a harmadik generációs gépi mosók a többihez hasonlóan léteznek az autó körül mozgó, és úgynevezett mosóutcás kivitelben is. A két rendszer közötti legfőbb különbség, hogy míg az autót körültáncolóaknál a mosási folyamat minden lépését egy viszonylag kompakt, a kézifékkel rögzített autót körüljáró, fordított U-alakú berendezés végzi, a mosóutcánál az autót egy konvejor húzza végig a különféle mosásokat végző állomások között. Utóbbi előnye, hogy az elszeparált mosóegységek az egybeépítetteknél tisztábban tarthatók, illetve könnyebben is karbantarthatók.
Összességében elmondható az összes mosóról, hogy a mosás karcmentessége szempontjából az adott technológiáknál nagyobb jelentőséggel bír, hogy azt mennyire lelkiismeretesen, előírásszerűen alkalmazzák – magyarán a melósok és persze az üzemeltetők becsületességén múlik a dolog. Akármelyik mosásfajtára voksolunk is, a tisztítást legalább időközönként, de akár minden alkalommal is védőbevonattal, waxolással érdemes kiegészíteni az autó fényének megóvása érdekében.
Szia!
Szerintem tudnak,mert waxolnak is és políroznak is…szóval szerintem neked érdemes megézned őket. Vagy ezwash.hu, és ott mindent megtudsz. Én is hozzájuk járok már jó rég óta
Sziasztok, sajnálom, hogy nem olvastam korábban ezt a cikket… A nyár végén vásárolt kis autómat most vittem el mosatni először és gondoltam, majd én megoldom, gépi mosóba mentem, és ugyan tiszta lett, de karcos. 🙁 persze ezt csak én látom, de azért sajnálom. Szerintetek ha most elviszem egy EZ Wash mosóba, akkor tudnak segíteni rajta kicsit? Vagy mostmár mindegy?
Szerintem is sok múlik az alkalmazottak hozzáállásán, ezen áll vagy bukik a dolog. Lehet bármilyen is a technológia. Elovasva a cikkeket és rászánva magamat,nagyon megérte az EZ Wash. Nagyon meg vagyok elégedve,ajánlani tudom nektek. Ha tudtok valami jót,megírhatnátok és akkor azt is kipróbálom.;) De a lényeg hogy ez most nagyon profi
És a gőz nagy nyomása és a hő nem tesz rosszat a fényezésnek? Nem fog elszíneződni és deformálódni? Kipróbálnám,de kételkedem…
Gőzös tisztítás?? A frissen polírozott autóm, mintha 2 éves lenne……miután „lemosták”…soha többet…
Szerintem is a magas víznyomás a legjobb! Fényező is vagyok és tapasztalat hogy bármilyen kefés mosóba hordtam (na nem sokszor,mert van otthon is slag meg cucc a mosáshoz), mindig voltak karcok,pláne a tükör mögött meg a „zugokban” ottmarad a kosz.Dombóvári vagyok és itt is, valamint a környéken több városban van ez a nagynyomású mosó. Én arra esküszök mert nem karcol,viaszol,és a díszléc(patentos,nem ragasztott) alól is patika módon kijön a por,sár, stb. Ja! És ami a legfontosabb: gyors, hatásos, és szerintem az otthoni „slagotkihúzokvödrözökrongyotmosokstb” módszer sem kerül kevesebbe!
Minden azon múlik, hogy mennyire lelkiismeretesek a szolgáltatók. Ahogy a cikkben is írják… lehet, hogy elsőre nem karcol a viledás, de mi van ha Te vagy a 100. és nem cserélik a rongyokat?
Én is a gőzös – rongyos technikára esküszöm…
Ha a karcmentes mosás a cél, akkor a lengő vileda-szalagos a legjobb.
A Nano védelem, ami már tobb szolgáltatónál is elérhető , komoly védelmet tud biztosítani az autó fényezésének: Úgy reklámozzák, hogy az eső mossa az autót. – Ha a felületre nem tudnak feltapadni a szennyeződések, vagy ha rákerülnek, akkor utána konnyedén eltávolíthatóak, akkor beszélhetünk védelemről. De ez is ” lekopik” egy idő után . Általában 1-2 évet birnak. De addig az autómosás is élvezetes. 🙂
Minden kosz konnyedén lejon, és végül csillogó ragyogást tapasztalhatunk a fényezésen.
Sziasztok! Én is autómosóba hordtam tavalyig a kocsimat, nekem az időfaktor volt ott a fő szempont, de már én is látom a karcolásokat rajta sajnos. Most nézegettem, hogy milyen alternatívák vannak (nincs udvar meg slagg-vödör kombó). Ezeket is nézegettem: https://aciswash.hu/kezi-automosok/ Mi a véleményetek?