Bár időről időre felmerül az újfajta magyar rendszámok bevezetésének lehetősége, egyelőre még marad a jelenleg is futó 3 betű+3 szám struktúra, nem várható egyéb bevezetése
Ahogyan 1958-ban a két betű+három szám kombinációt váltotta a két betű+négy szám, 1990-ben érkezett a jelenleg is futó három betű-három szám kombináció. Mivel már az S betűvel kezdődő kombinációk mintegy kétharmadánál tartunk, látható, hogy előbb utóbb ki fog futni a kiadható és még nem használt kombinációk sora. Időről időre fel is merülnek lehetőségek a váltás kapcsán. Csaknem 10 éve például a területi, megyei vagy akár járási rendszámok híre volt ilyen, nemrégiben pedig a Magyar Autóklub írt "hivatalosan meg nem erősített" információkra hivatkozva arról, hogy a jelenlegi rendszert már jövőre felválthatja a 2+2 (összesen 4) betű+3 szám struktúra.
Hogy a pletyka mennyire igaz, megkérdeztük az illetékes Innovációs és Technológiai Minisztériumot, melynek sajtóosztálya szinte azonnal válaszolt. Mint megtudtuk
A jelenlegi karakterkészlet használatával még néhány évig biztosítható a rendszámok kiadása. A mostanit felváltó formátummal szembeni legfontosabb elvárás, hogy tartósan oldja meg a gépkocsik hatósági jelzéssel való ellátását. A rendszámtáblák karakterkészletével kapcsolatos jogalkotási munka folyamatban van.
Még nem tudni, pontosan milyen lesz új magyar rendszám
Ez alapján tehát jövőre, de talán még jövő utánra sem várható a mostanit felváltó rendszer leváltása. Talán amiatt sem, mert tavaly és idén is lassult mind az új autók, mind a használt importpéldányok forgalomba helyezése, így míg 2018-2019 között kifutott az R-betű, a 2019 év végétől adott S kezdőbetűs várhatóan még idén is tartani fogja magát. Igaz, a sor nem végtelen, miután az U, X, W a motorkerékpárok és utánfutók számára foglalt már, ezért az S után már csak a T, V, Z van hátra. Bár ezek is 5-8 évre elegendőek lehetnek, az szinte biztos, hogy ha 1-2 éven belül nem is, de 2030-ig várható az új, az ITM-től kapott információ szerint már előkészítés alatt álló struktúra bevezetése.