A villanykorban kaphatnak új esélyt az ST és RS plakettek néhány Ford fejes szerint, ám hivatalos döntés még nem született az ikonikus betűkombinációk újrahasznosításáról.
A Focus megszűnésével értelemszerűen a Focus ST is leköszön
A Focus ST búcsúja után már csak a Puma ST marad a Ford sportos modellcsaládjából, ráadásul már ezt is csak automataváltóval lehet kapni. Ennek ellenére jó eséllyel nem a jelenlegi Puma lesz az utolsó ST. Bár még nincsenek konkrét, hivatalos tervek arra vonatkozóan, hogy a közeljövőben teljesen elektromos Fordokra aggassák az ST vagy RS jelzést, a gyártó európai termékmarketing vezetője, Jan Herzog az Auto Express-nek elárulta, hogy a cég „nagyon szeretne egy ST vagy RS változatot” egyes elektromos modelljeiből. Herzog az új elektromos Puma Gen-E változatot emelte ki, ám annak is inkább a következő generációja kaphatja meg a legendás betűpárosok valamelyikét. Herzog azt nyilatkozta, hogy „egy sportosabb változat biztosan érkezik, ha nem most, akkor a következő generációval”. A Ford brit részlegénél szintén kiemelték, hogy szeretnék látni a sportos modellek visszatérését.
Mit szólnátok mondjuk egy új Capri ST-hez?
A Ford már korábban is kísérletezett sportos elektromos autókkal, ám egyik esetben sem vitték túlzásba a fejlesztést. A 480 lóerős Mustang Mach-E GT is csak apróságokban tér el a köznapi modelltől, az új Capri és Explorer legforróbb, kétmotoros változatai pedig egyszerűen erősebbek az alapmodellnél. Az utóbbi két villanyautó ráadásul annak is ékes példája, hogy a Ford minden gond nélkül hasznosít újra - akár a rajongók szerint méltatlan módon is - legendás neveket elektromos hajtással. Közel sem biztos azonban, hogy a korábbi ST és RS vásárlók bedőlnek majd ennek a trükknek, amire szintén kiváló példaként szolgálnak a kékoválosok legújabb, Volkswagen alapú villanyautói.
Nem értem az alcímet. Egy sportkocsi csak akkor lehet RS és ST, ha hangos, és bűzlik? Mi a baj a villanyhajtással? Sokkal dinamikusabb autókat lehet villanyhajtással építeni, mint a szerencsétlen benzinmotorral.
Én nem vagyok semmi jónak elrontója és tisztelem is a villamosságot az elmebeteg dinamikája miatt, de ez a Capri szégyen bármire nézve, a forma tragikus és a belső minősége kb egy pick upnak is szégyenére válna…
Nem értem az alcímet. Egy sportkocsi csak akkor lehet RS és ST, ha hangos, és bűzlik? Mi a baj a villanyhajtással? Sokkal dinamikusabb autókat lehet villanyhajtással építeni, mint a szerencsétlen benzinmotorral.
Én nem vagyok semmi jónak elrontója és tisztelem is a villamosságot az elmebeteg dinamikája miatt, de ez a Capri szégyen bármire nézve, a forma tragikus és a belső minősége kb egy pick upnak is szégyenére válna…