Lesz-e még Renault 10 millió alatt a jövőben?

2030-ra villanyautó-márkává változik a Renault Európában, a Dacia marad benzinesnek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kizárólag tisztán elektromos modelleket forgalmaz majd a Renault 2030-tól Európában, ezt maga Luca de Meo, a francia márka elnöke jelentette be. Hozzátette: a Daciák benzinesek maradnak, ameddig csak lehet.

Az EU 2035-től mindenképp kötelezi majd a márkákat a tisztán elektromos kínálatra, ám több gyártó már előre felkészül és átáll a tankolópisztolyról a konnektorra. Most épp a Renault elnöke, Luca de Meo jelentette be, hogy csatlakoznak a Fordhoz, az Opelhez, a Peugeot-hoz és még jó pár márkához, akikkel 5 évvel a szabályozást megelőzve, már az évtized végén kizárólag akkumulátoros modellekre váltanak a kontinensen. Ráadásul a franciák azt is kitalálták, hogy tudják megtartani azokat a vásárlókat, akik az olcsóbb, benzines modelleket keresnék a technika hattyúdal-éveiben is.
Hirdetés
A megoldás gyökere, hogy a Renault csoport egyik - hazánkban is igen népszerű - márkája, a Dacia már most is az olcsóbb, tradicionális értékeket képviselő modelleket forgalmazza a cégcsoporton belül.

Meo elmondta: "A Dacia a törvény szabta legutolsó pillanatban vált majd a zöldebb hajtásra."

Ezzel a román gyártó megőrizheti relatív olcsóságát, a Renault pedig a vásárlóit, akiket a legtöbb esetben a szalonon belül tudnak majd továbbítani egy hagyományos hajtással szerelt Dacia modellhez, ha inkább azt választanák a Renault - várhatóan jóval drágább - villanyautói helyett. Mivel a Zoe jelenleg 11,7 millió forintról, az új Megane 100% Electric 13,2 millió forintról indul, 10 millió forint alatti Renault modell 2030-tól még akkor sem várható, ha addig nem romlik tovább a forint árfolyama.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Lesz-e még Renault 10 millió alatt a jövőben?

  • 2022.01.15. at 09:34
    Permalink

    Ha nem lesz akkor nem veszek Renaultot, majd más ad olcsóbban, Dacia meg alapban kizárva mivel azt már nem hiszem hogy meg kell magyaráznom miért.
    Marad a használt.

Vélemény, hozzászólás?