Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az mindenképpen örvendetes, hogy valaki nem csak porfogónak tartja a garázsban a klasszikus Ferrariját, de az észszerű közúti használatnak is van határa - ezt most átlépték.
Keveseknek adatik meg, hogy kipróbálhassanak, esetleg még birtokoljanak is egy Ferrari Testarossát, éppen ezért nehéz végignézni egy olyan videót, amiben egy makulátlan darab épsége kerül veszélybe. Azt persze értékelni kell, hogy van olyan Testarossa-tulaj, aki nem félti elővenni autógyűjteményéből a mára ikonikussá vált Ferrarit, de abban mindenki egyetért, hogy vigyázni attól még kell rá. A Woyshnis Media YouTube-csatorna viszont olyan környezetbe vitte a megkímélt, piros Testarossát, ahol valószínűleg kevés példány járt még a modell történetében: hóval borított utakra, ráadásul nyári gumikkal.
Annyit azért mégis elárulunk, hogy a videó végéig semmi baleset nem történik az autóval. Ettől függetlenül azért eléggé frusztráló látni a képkockákat, amikor a havas úton jobbra-balra csúszkálva közlekedik a Testarossa, a leginkább idegőrlő jelenet pedig az elején látható, amikor alig egy-két méterre farolgatnak a tengertől. Mindemellett persze meg kell jegyezni azt is, hogy a forgalmat is veszélyeztette a sofőr, pláne amikor 180 fokot fordulva menetiránnyal szembe került, vagy amikor záróvonalon csúszott át, hiába nem jött akkor éppen senki szembe.
Hirdetés
A videó mindenesetre szórakoztató és ritka látvány, csak a zenét lett volna érdemes elhallgattatni néha, a Testarossa 4,9 literes V12-ese ugyanis elég jól szól. A modell az 1984-es debütálásával szakított a hagyományos stílussal, mert bár az előd 512 BB (vagy más néven: Boxer) is kezdett a faék típusú dizájnra hajazni, az igazi '80-as évekbeli szögletes, de elegáns kialakítást a Testarossa hozta el. Pedig ezt is a Pininfarina tervezte, akik egyébként inkább lágyan húzott, de dinamikusan görbülő vonalaikról híresek. Ettől függetlenül a Testarossa máig egyből felismerhető, rengeteg autórajongó falán díszelgett poszterként, és a mai napig a legsikeresebb Ferrari modell, már ami az eladásokat illeti. Persze sok Testarossa azért nincs az utakon, legtöbbjük gyűjteményben díszeleg, és természetesen rengeteg pénzért cserélnek gazdát.