Leporolt típusnév egy vadonatúj autón
Suzuki Baleno menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Suzuki indiai üzemének születésnapi ajándékaként is felfogható az új Baleno, amely éppen a Magyar Suzuki Zrt. 25. születésnapjára érkezett a hazai piacra. Kipróbáltuk, tetszett.
Suzuki Baleno, 2016 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
3995 | 1745 | 1470 (SHVS: 1460) | 2520 | 355/1085 |
Például nincs hosszhátrányban, mert karosszériája fél centiméter híján négy méteren nyújtózik, és a Swiftnél kilenc centivel hosszabb tengelytávja is azt mutatja, hogy helykínálatban állja a sarat a mai kisautókkal szemben. Ezt a bemutatón tett ülőpróba is megerősíti: a Baleno egy tágas kisautó, sőt 355 literes csomagterét kategóriája legnagyobbjaként hirdeti a Suzuki. Ráadásul a tudása is figyelemreméltó kisautóvá teszi a Balenót, hiszen sok tekintetben úttörő a márkán belül. Bár inkább csak apró figyelmesség, de például Suzukiban ebben jelenik meg elsőként a fényszórók hazakísérő-fény funkciója. A műszerfal két nagy fő műszere közötti színes kijelző információ-parádéja is újdonság. Ez az üzemanyag-fogyasztás, a teljesítmény, a gyorsulás, vagy a pedálok kezelésének alakulását is színes grafikonos formában mutatja. A középkonzol érintőképernyős kijelzőjéről kezelhetők a multimédia rendszerek, és az okostelefon is összekapcsolható ezzel – tiszta 21. század. Az már más kérdés, hogy mindez csak a legdrágább, 800 ezer forintos pluszt jelentő GLX felszereltség esetében igaz. Ugyanis az ez alatti – középső – GL szinten egy korrekt, telefon-kihangosítót és CD-lejátszót tartalmazó audiorendszer, az alapszintű GA felszereltséghez pedig csupán 4 hangszóró jár antennával.
Hibridhajtású modellt már kínált a Suzuki és a Baleno ismét választható ilyen kivitelben is. Bár az SHVS rövidítéssel (az árlistában ISG néven) illetett rendszer csak a gazdaságosságot segíti azáltal, hogy induláskor besegít a gyorsításba egy néhány lóerős, 50 newtonméter forgatónyomatékú, kis lítium-ion akkumulátorról üzemelő villanymotor, ami egyben önindító és generátor is. Tehát, ha úgy tetszik, lesz is hibrid, meg nem is, összkerékhajtású modell viszont biztosan nem, mert minden új Baleno elsőkerék-hajtású. A gazdaságosság fokozása érdekében a motort álló helyzetben – pontosabban 15 kilométer/órás sebesség alatt, tehát például már piros lámpához közelítve – leállító rendszer is jár a Baleno GLX modelljeihez. Az emelkedőn indulást segítő asszisztenst viszont már a GL kivitelek is megkapják (a GA-ban meg nemhogy ez nincs, de még a hátsó üléstámla sem dönthető osztottan, már csak ezért is megéri a GL 290 ezer forintos felára). Egyelőre a kisautók között is ritkaság, így igazán elismerésre méltó a Baleno fékasszisztens rendszere, amely vészhelyzetben akár automatikusan állóra fékezi az autót. Ehhez kapcsolódóan pedig a távolságtartós sebességrögzítő (tempomat) sem utópia a Balenóban.
Suzuki Baleno, 2016 - adatok
1.2 Dualjet | 1.2 Dualjet CVT | 1.2 Dualjet SHVS | 1.0 Boosterjet | 1.0 Boosterjet automata | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1242 | 998 | |||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 | |||
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | fokozatmentes automata | kézi/5 | kézi/5 | automata/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 90/6000 | 112/5500 | |||
Nyomaték [Nm (1/min)] | 120/4400 | 170 (2000-3500) | 160 (1500-4000) | ||
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,3 | 11,4 | 11,0 | ||
Végsebesség [km/h] | 180 | 175 | 180 | 200 | 190 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,3 | 4,4 | 4,0 | 4,5 | 4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 100 | 103 | 94 | 105 | 115 |
Alapár [Ft] | 3 690 000 | 4 580 000 | 5 180 000 | 5 380 000 | 5 980 000 |
Suzuki Baleno, 2016 – további alapárak
1.2 GL | 3 980 000 Ft |
1.2 GLX | 4 780 000 Ft |
A menetpróbán a régivágású (mármint turbófeltöltő nélküli) 1,2-es motorhoz kapcsolt fokozatmentes váltóval sem mutatott öt liter feletti átlagfogyasztást a Baleno fedélzeti számítógépe, ami igazán biztató. Ráadásul minden egyéb tekintetben is kiválóan hozza a Baleno a mai jobb kisautók színvonalát. Könnyen vezethető, minden kivitelében gazdaságos, kisautósan kényelmes, utas- és csomagtere is tágas és praktikus, valamint korszerű biztonsági és kényelmi asszisztensekkel, kiegészítőkkel, sőt multimédiával is kérhető. Az alapváltozat ugyan csak három csillagot kapott az EuroNCAP idén szigorított töréstesztjén, ám a GLX kivitel négyet érdemelt. Mi kellhet még a sikerhez? Jó ár! A GA kivitel 3 690 000 forintos alapára éppúgy nem tűnik bombaajánlatnak, mint a GLX kivitelek ötmillió forint körüli árai. Ám a márkakereskedők jófajta, a Suzukira jellemző akciókkal minden bizonnyal segítenek majd ezen a helyzeten, és úgy már a Baleno is lehet nagy siker.
Pontosan, semmi nem derült ki a cikkből, ami a marketinganyagban ne lenne benne.
nyilván mást fog venni, de azért a véleményét és tapasztalatát leírhatja, nem? vagy még nem olyan világban élünk? 🙂
A farán kicsit agyalhattak volna még, az elejéhez képest nem annyira mutatós. Ennek ellenére mégis tetszik.
A Suzuki a kilencvenes években nagy hibát követett el azzal, hogy a Swift mellett nem kínált nagyobb és jobb autókat is. Évtizedekbe telik, amíg újraépíti a márka megtépázott presztízsét… A Balenot sajnos nem ismerem, de egy új Vitara tulajaként az a benyomásom, a Suzuki hozza, sőt több szempontból meg is haladja az átlagos színvonalat. Az új motorjai kitűnőek, és mivel a kocsik súlya alacsony, a fogyasztási adataik messze jobbak, mint például a német autókéi.
Persze ezek sem tökéletes autók. A legtöbb konkurens modelljeitől a Suzuki autói lemaradnak például aban, hogy (a csúcsverziók kivételével) nem kínálnak bicskakulcsot, a háttámlát tekerenytű helyett kallantyúval kell állítani, ha kihúztad a slusszkulcsot, már nem tudod feltekerni az ablakot, és amíg nem dugtad be, nem tudod letekerni stb.
A Suzuki talán az egyetlen olyan márka, ahol nincs egységes márkaarculat. Ha megnézzük a modelljeiket – S-Cross, Vitara, Celerio, Swift, Baleno, Jimny – mind más-más fazonú, ugyanakkor mégis fel lehet ismerni, melyik cég termékei. Lehet ezt így is csinálni. Mindig is bírtam a japánok különcködéseit, így a Suzukiét is, de fel lehet hozni a Mazdát és a Skyactive-ot, a Subarut és a boxer+4×4 kombót vagy a Lexust és a dízelmotort nélkülöző modellkínálatukat.
(Egységes márkaarculata most még a Ladának sincs, de a Vesta és az X-Ray orra már ugyanolyan lesz, úgyhogy ott is körvonalazódik a márkaidentitás.)
Nem olyan rossz, de az ára tényleg elrugaszkodott. Jelentős kedvezmény kell, hogy vegyék. Ha Suzukiban gondolkodom, akkor már inkább egy Vitara.
Tavaly nyáron vettünk egy Clio kombit (1.2 16V), az volt 3,9 m Ft egy elég magas felszereltséggel, klímával, navival, kihangosítóval, tempomattal, bőr kormánnyal, bőr váltóval, sötétített ablakokkal, 16-os alu kerekekkel, legdrágább metálfénnyel, 440 literes csomagtérrel, stb. Nem mellesleg 5 év garanciával. Ahhoz képest magasak az árak.
Nekem tetszik
az egész csúnya, úgy ahogy van. az orra gagyi a 2005-ös swiftből átfabrikált akármi, az A oszloptól 100%-osan diszharmónikus a forma….ettől a hátsótól meg már csak a focus 2 dobozhátsója fantáziátlanabb.
ezzel az árral meg nem tudom, cirkuszba készültek? :D:D:D:D:D:D ennyiért astra K-t vesz az ember !!! boosterjet 6 millió, ott van a mazda 2 és már a clio RS- is ! vagy valami sóder klubba szánják az árakat? a vitaráért is vicces azért a dobozért, de az legalább nem ilyen csúnya.
A Suzuki árpolitikáját sosem értettem igazán….,a listaár legtöbbször elrettentő,ugyanakkor a kereskedésben százezreket(akár félmilliót)lehet alkudni!
Itt Szegeden rákérdeztem és 3,19 millióért elvihető a GA,alap és így jobb ajánlat,mint a Swift.
Ennyiért már van Fabia/Rió/i20/,amik hasonló méretűek.
Akik csak a listaárakat nézik azok jó része el sem jut a kereskedésekig,mert eleve visszahőköl az irreális listaáraktól.
A Baleno formás,tágas és biztos tartós/minőségi darab de az az igazság,hogy a modernebb kütyük kivételével a 2005-ös Lianám is tudja mindezt,hasonló térkínálat mellett.
Nehéz dolga lesz a Balenónak!
Akkor egy Vitara árába van kb, az pedig csak jobb választás. A swift helyett gyárthatnánk nálunk mert praktikusabb…
Le sem tagadhatná az autó, hogy Indiából érkezett – olyan “marutis”. Szerintem az eleje(ami egyértelműen távol-keleties jegyeket hordoz) nincs összhangban a hátuljával(ami elég fantáziátlanra sikeredett, olyan “európaias”). De összességében véve rendben van. Meglátjuk, ez is ugyanúgy mellőzve lesz-e majd a magyar piacon, mint az eddigi, nem Esztergomban készült Suzuki modellek. Az biztos, hogy akiknek a Swift túl kicsi és a crossover-kínálattól pedig idegenkednek, most összetehetik a két kezüket, mert megjött számukra az álomautó.
Ez a csomagtartó 355 liter? Nevicceljünk már.. “A gyártó által mért adat”. Haha… Parasztvakítás.. Úgy látom titeket is elvakított…
Am fasza kisautó, mostmár van 2 értelmes modell a Suzuki palettáján. Mondjuk szerintem elég randa meghát indiában gyártják. :
ilyen egy menetpróba?gratulálok