Leon, Octavia, Golf, Focus, Astra – melyik a legolcsóbb?
Új versenyzők a kompakt kategóriában. Vajon miként árazták őket?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha az autópiac nem is, a legkelendőbb kompakt szegmens azonban pezseg, és sorra jönnek az újdonságok. Megnéztük az árakat.
A listaárak helyett a nyíltan hirdetett akciósokat vesszük alapul, hiszen nyilvánvaló, hogy ma mással nem érdemes kalkulálni. Halkan megjegyezzük, hogy azokkal is csak kevéssé, hiszen a legtöbb kereskedőnél egyéb kedvezmények is alkudhatók, céges vásárlásnál pedig úgyis az alakítja az árakat, hogy épp mekkora flottát vásárol a kedves vevő. Az autókkal szembeni elvárások egységesek: 5 ajtó, legalább 120 lóerő, automata klíma, négy elektromos ablak, elektromos tükör, távirányítós központi zár, ESP, 6 légzsák, Bluetooth kihangosító, MP3-olvasós hifi, parkolóradar, holttérfigyelő rendszer, tempomat, bőr borítású kormány. Lássuk, ilyen elvárásoknak melyik márka mennyiért tud megfelelő ajánlatot adni, egyáltalán meg tudja-e adni a kívánt extrákat?
A mérkőző modellek méretei
Haladjunk ABC sorrendben, nézzük a Ford Focust. Eligazodni már egyetlen márkánál sem egyszerű, hiszen 120 lóerős benzinmotort elvárva a Fordnál az 1.6 Ti-VCT, változó szelepvezérlésű, de feltöltő nélküli, 5 fokozatú manuális váltós 125 lóerős négyhengeres és az 1,0 literes, háromhengeres, azonos teljesítményű, de nyomatékosabb és takarékosabb turbós is választható. Utóbbi már 6 fokozatú váltós és 100 kilométerenként gyári érték szerint 0,9 liternyivel kevesebb benzint kér. Ez már 1000 kilométerenként is több mint 4000, 100 ezernél pedig ugyebár bő 400 ezer forintos spórolást jelent, miközben azonos ellátmánnyal azonos áron kaphatók. Az 1.6 Ti-VCT-nél a Trend az alap, míg az 1.0 GTDi 125 lóerőse esetén legalább a Trend Plus ellátmányt kell választani, s a kívánságlistát látva az 1,6-osból sem lehet a szerényebb Trenddel beérni.
Ford Focus | Opel Astra | SEAT Leon | Skoda Octavia | Volkswagen Golf | |
Hosszúság [mm] | 4358 | 4419 | 4263 | 4659 | 4255 |
Szélesség [mm] | 1858 | 1814 | 1816 | 1814 | 1799 |
Magasság [mm] | 1484 | 1510 | 1444 | 1461 | 1452 |
Tengelytáv [mm] | 2648 | 2685 | 2630 | 2686 | 2637 |
Csomagtér [l] | 363-1148 | 370-1235 | 380 | 590-1580 | 380-1272 |
Akciós ajánlat az Opelnél is van, több mint egymillió forintnyi árelőnnyel, fele részben ajándék extrákkal és ármérsékléssel, de csak az 1.4 100 LE motorra. Esetünkben azonban a 140 lóerős 1.4 Turbo lehet a belépő. Ez Selection báziskivitellel is 5 180 000 forint. Alig olcsóbb, mint a már egészen jól felszerelt Trend Plus Focus, s a kívánságextrák rendeléséhez feljebb is kell lépni, legalább az Enjoy szintre (5 330 000 Ft). Ebben már van tempomat, kormányról vezérelhető, USB-csatlakozós, MP3-as CD-rádió. A holttérfigyelő az első, hátsó és oldalsó parkolóradarral együtt 185 000 forintért rendelhető hozzá. A kormányra 33 ezerért kerülhet bőr kárpit, a klíma 138 ezerért lesz automata, amúgy ráadásul kétzónás. 75 ezer a Bluetooth kihangosító, 61 000 forint a hátsó elektromos ablak ára. Így az Astra listaáron a Fordnál olcsóbban, 5 822 000 forintért ad meg mindent, ráadásul erősebb, persze nem olyan nagyon, de papíron szintén takarékos motort. Hogy végső ügyféláron lehet-e még mindig olcsóbb az Astra, mint a Focus? Ez már alku kérdése. Vélhetően igen, hiszen kivitelezhető 10 százaléknyira van szükség ahhoz, hogy a Ford akciós ára alá kerüljön az Opel.
A mérkőző modellek adatai
Ford Focus 1.0 GTDi | Ford Focus 1.6 Ti-VCT | Opel Astra 1.4 Turbo | SEAT Leon 1.4 TSI | Skoda Octavia 1.4 TSI | Volkswagen Golf 1.4 TSi | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | 1596 | 1364 | 1395 | 1395 | 1395 |
Hengerszám/szelepszám | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény [LE(1/min)] | 125 (6000) |
125 (6300) |
140 (4900) |
122 (5000) |
140 (4500- 6000) |
122 (5000) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 170 (1400) |
158 (4000) |
200 (1850) |
200 (1400- 4000) |
250 (1250- 5000) |
200 (15000) |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5 | 5,9 | 5,9 | 5,2 | 5,3 | 5,2 |
CO2 [g/km] | 114 | 136 | 136 | 120 | 121 | 120 |
Saját tömeg [kg] | 1279 | 1276 | 1393 | 1224 | 1256 | 1150 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1900 | 1825 | 1925 | 1760 | 1806 | 1720 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,3 | 10,9 | 9,9 | 9,3 | 8,4 | 9,3 |
Végsebesség [km/h] | 193 | 196 | 202 | 202 | 215 | 203 |
Bemutatóján nem tűnt olcsónak a SEAT Leon, sokat mondjuk esetében sem kellett várni akciós árra, mostanra megérkezett. Vaskos, mint hátsó tetőoszlopának az alja. Így most az esetünkben belépőnek tekinthető, az akciósok közül csúcsnak számító 1.4 TSI a Style ellátmánnyal 5 228 000 Ft. Ez alapból is sokat ad, az elvártakon túl például alufelnit is, de az akciós modellhez multifunkciós kormány, sötétített hátsó üvegezés, 17 colos alufelni és még meglehetősen drága, 420 370 forintos full LED fényszóró is jár. Így csupán az első-hátsó parkolóradart kell külön, 172 270 forintos tételként megvenni. Összességében viszonylag olcsón, 5,4 millió forintért és 720 forintnyi apróért hazavihető a holttérfigyelőt ugyan semmi pénzért, takarékos és adaptív fényszórót viszont adó SEAT.
Hát a Skoda? Octaviából szintén 1.4-es TSI motort „kell” választani, ám az esetében 140 lóerős és alap, Active ellátmánnyal is elérhető, 5 299 940 forintért. A fontosabb extrákat ez is megadja, ám ahhoz, hogy a kívánságlista összes tételét megkapjuk, legalább az Ambition szintre kell lépni. Itt már távirányítós a központi zár, elöl-hátul elektromos az ablak. A tükrök motoros mozgatása jelképes, 15 240 forintos tétel, nem vészes a kétzónás automata klíma 139 700 forintos és a Bluetooth kihangosító 38 100, valamint a tempomat 53 340 forintos felára sem. Kissé drága a 195 580 forintos első-hátsó parkolóradar és az 59 690 forintos bőrkormány is, ám az Octavia összességében nem az. Bár a Leonhoz hasonlóan nem kaphatunk hozzá holttérfigyelőt, a többi elemmel 5 981 930 forint a listaár, de kéjes örömmel választhatjuk ki a 600 ezer forintos mínuszt adó „Bevezetési kedvezmény” tételt a konfigurátorban. Így a kategórián túlnyúló méretű, impozáns megjelenésű Octavia 5 381 930 forintért adhatja meg a kívánt, tisztességes motort és a holttérfigyelőtől eltekintve az elvárt ellátmányt. Árelőnye a SEAT Leonhoz mérten nem egész 20 ezer forintnyi, kevesebb benne az egyéb extra, de csomagtere nagyobb, motorja erősebb.
A kívánságextrákat megadó modellek árai
*: Holttérfigyelő nélkül
Végezetül pedig következzen az etalonnak tartott Golf. Vajon tényleg túlárazott, drága, már-már prémiumtermék? Azért annyira talán nem. Elvárásunknak kínálatából a Leonéval egyező, 122 lóerős TSI motor felel meg. Azzal és a már nem rosszul felszerelt Trendline verzióval 5 560 290 forint az alapára. Sok egyéb mellett 8 hangszórós hifivel, s olyan ellátmánnyal, hogy az elvárt tételek közül csupán az elektromos tükrökért (43 180 Ft), a tempomatért (59 690 Ft) és a parkolóradarért, az automata klímáért, valamint a kormánykerék bőrözéséért kell fizetni, utóbbiak együttesen 287 020 forintért kaphatók meg a „Komfort” csomaggal. Van továbbá 750 000 forintos, autóleadást nem igénylő „használtautó beszámítási” kedvezmény is. Mindent egybevetve 5 214 150 forintért hazavihető az 1.4-es, a holttérfigyelőn kívül mindent megadó Golf is. És az is elérhető hozzá, igaz, csak a sávtartóval együtt, 195 580 forintért és még kötelező elemként Bi-Xenon fényszóró és LED nappali fény is rendelendő hozzá, így tehát a sávváltásban is segítő Golf már 5 780 570 forint. Igen, kedvezményes áron az összevetés legdrágábbja, de teljes ellátmányú és a létező legjobb értéktartású.
Ford Focus 1.0 GTDi/1.6 Ti-VCT Trend Plus | 5 325 000/5 105 000 (4 915 000/4 695 000)* Ft |
Opel Astra 1.4 Turbo Enjoy | 5 822 000 Ft |
SEAT Leon 1.4 TSI Style | 5 400 720* Ft |
Skoda Octavia 1.4 TSI Active | 5 381 930* Ft |
Volkswagen Golf Trendline BMT 1.4 TSi | 5 780 570 (5 214 150)* Ft |
*: Holttérfigyelő nélkül
Nemsokara nem lesznek hasznalt autok….erdemes lenne inkabb ezzel foglalkozni, mert ahogy ertesulok a hirekbol, nem igazan porog az uj auto ertekesites, ebbol kovetkeztetve nem nagyon lesz hasznalt auto 3-4-5-6 evesen. Amit behoznak, annak az atlag eletkora 10 korul van. Ugyhogy erdemes ezen gondolatot, hogy majd megveszem hasznaltan szep lassan atertekelni.
ezt akartam mondani én is… Egy sima alsóközepes/kompakt autóért elvárható ( sor4 turbo motor, a korhoz illő felszereltség ) konfigurációval 5+ milliókat kérni… SOK !!!
Nem véletlen, hogy nem ugrálnak értük, inkább megveszik 3-4-5-6 évesen használtan, féláron…
A kereskedő sem hülye!Kell neki egy minimum nyereség.Fel tesz neked 5 kérdést,ha arra nem mind pozitív a válasz részére nem fogsz kapni csak a kötelező kedvezményt.Alkudozhatsz amennyit akarsz.
Ilyesmire gondolt Csokibá szerintem:
http://www.autonavigator.hu/sztori/hogy_akarnak_autot_eladni_ha_nem_is_valaszolnak-9380
Valósabb képet ad az árakról.
Simán >20% a Golf 7-re Lukács+Tamás-nál, alku nélkül.
A kérdés fordítva is feltehető. Miért nem írja ki minden márka a weboldalára, hogy milyen kedvezményeket ad, akár -tól/-ig árakat. A személyes árajánlat persze mindig az egyénre szabott, eltérő.
Mi ez már megint? Az Astra árához beírnak listaárat, amikor 25% kedvezményt is ki lehet csikarni belőle?
A Golfhoz meg meg ezt: autóleadást nem igénylő „használtautó beszámítási” kedvezmény 750e?
Ne vicceljünk már kérem. Miért nem lehet elmenni egy-egy kereskedőhöz a személyre szabott árakért és egy korrekt cikket összehozni???
Ez így egy bullshit!!
Akkor mondható jónak a bolt (a jelenlegi körülményeknél), ha a listaárból sikerült 20%-ot lealkudni.
25-30% kiváló üzletnek számit.
15% a minimum, alacsonyabb kedvezményért nem venném meg az autót.
Mindegyik esetben magánszemély új autó vásárlóról van szó.
Pl. ha 6 Mio a listaáros Octavia, akkor 4,8 Mio (-20%) tekinthető jó végösszegnek.
Ne hagyjátok magatokat átbarmolni a kereskedőktől.
A kötelező garanciális szervizekkel is egy csomó pénzt keresnek.
Tessék keményen alkudozni!
15% a MINIMUM!