Lenyomja az előző M5-öst is

Megérkezett a hetedik generációs 5-ös BMW

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bivalyerős motorokkal és hibridhajtással is érkezik a legújabb, hetedik generációs 5-ös BMW. Sokat örökölt a nagy-testvértől, például a mutogatós központi fejegységet és az önparkoló rendszert.

Többen ekézték a lebukott fotók alapján az új 5-öst, őket talán megnyugtatják kicsit a részletes fotók, amiken látszik jó néhány formatervi újdonság. Megjelenése persze hasonló az előz szériához, de a G30-as 5-ös több olyan részletet is hordoz, amivel eddig nem találkoztunk. Az első fényszórók - a 7-es mintájára - összeérnek a vesékkel, így szélesebbnek hat az orra, itt viszont van egy furcsaság is, hogy a vesék között már nem fényezet, hanem fekete az összekötő rész. A hokiütő fazonú ablakvonal alatt pedig egy él húzódik - egészen a C-oszlopig, de lejjebb is találunk új vonalakat, míg a fara egészen hasonló a korábbihoz.
Technikai újdonságokat bőven tartogat az új 5-ös, motorválasztéka az 520d-vel kezdődik 190 lóerővel, és csak ehhez a motorhoz lesz elérhető hatfokozatú kézi váltó, a többihez csakis 8 fokozatú automata. 252 lóerővel a benzines 530i a következő lépcső, majd az 540i, már hathengeres benzines 340 lóerővel és akár xDrive összkerékhajtással, amivel 4,8 másodperc alatt ugrik százra. Amíg nem érkezik a 600 lóerő fölötti teljesítményt ígérő M5-ös, addig az 550i a csúcs 5-ös BMW. A 4,4 literes duplaturbós V8-as 455 lóerőre képes és kereken 4 másodperc elég, hogy százra gyorsítsa az xDrive összkerékhajtással, így pedig a jelenlegi M5-öst is lenyomja. Ezek után kíváncsian várjuk az új M5 adatait.
Hirdetés

Fotókon már mutatják, de csak később érkezik az 530e, azaz a konnektorról is tölthető hibrid 5-ös BMW. 2,0 literes turbós benzines motorral és villanymotorral szerelve 249 lóerőre és 420 Nm nyomatékra lesz képes, közben akár 2 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként. Az új 5-ös vázszerkezete - köszönhetően a nagyszilárdságú acél, acél és alumínium elemeknek - 70 kilogrammal könnyebb elődjénél, a komplett 5-ös akár 100 kilóval is kevesebbet nyomhat.
Az utastér lényegében már ismerős a 7-esből és nagyjából ugyanazokat a rendszereket is kapta, így a 10,25 colos érintőkijelzős fejegységet mutogatással is kezelhetjük. Persze ez csak akkor ajánlott, ha bekapcsoltuk az autó közel önvezető rendszerét, ami akár 200 km/h fölötti tempóról is képes lassítani. Frissített sávtartó, adaptív tempomat és kikerülő asszisztens is rendelhető lesz hozzá, meg persze a kijelzős távirányítóról irányítható parkolássegéd is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?