Az idei év trónfosztással indult, a rekordokat döntögető Tesla egyre lejjebb csúszik, amit könyörtelenül kihasználnak a kínaiak. Tavaly még nem volt kérdés, hogy melyik márka adja el a legtöbb villanyautót Európában, ráadásul 2023-ban a Model Y húzta be a kontinens első helyét, ami nem kis teljesítmény, addig még soha nem végzett elektromos modell a dobogó legtetején.
A február hónap kedvezően alakult az elektromos autók számára, az Uniót, az Egyesült Királyságot, Norvégiát és Svájcot tömörítő ACEA jelentés szerint 26%-os a többlet az előző év azonos időszakához képest, ám ebből a Tesla mit sem érez. Az amerikaiak a növekedés helyett 44%-os csökkenést könyveltek el. Ennek ellenére a 15 737 autó még mindig a második helyre elég, a Tesla a Volkswagen és a BMW közé ékelődött be. A legjobban teljesítő kínai márka a BYD lett, a 4436 autó a 15. helyre volt jó, ezzel megduplázták a tavaly februári mennyiséget.
Ad némi reményt a Teslának a frissített Model Y érkezése, ennek fényében normális a februári 56%-os csökkenés (8790 db), a vevők többsége vélhetően kivárja az újdonságot. A szintén népszerű Model 3 nem zuhant ekkorát, ott csak 14%-os a mínusz (6834 db), de összességében még mindig ez a két modell vezeti az elektromos toplistát, bár a harmadik helyen álló Volkswagen ID.4 (6172 db) már lőtávolságon belülre került. Összesen 19 800 kínai villany autót helyeztek forgalomba az elmúlt hónapban, ami ugyan több a Tesla eladásánál, de a különböző márkákat egyenként vizsgálva még mindig erős versenyző Elon Musk “gyermeke”. A friss, kedvező árú modellek mellett a kevésbé szélsőséges szerepvállalás és a furcsa karlendítések mellőzése is segítene az amerikai cég nehézségein.
Get off Musk. He’s a good guy. He knows what he’s doing. Let’s wait for the end of his story.