Németországban tervezték, Zsolnán gyártják, Budapesten bemutatták
Újabb autóval bizonyítják a koreaiak, nagyon tudják mit akarnak! Persze, minden autógyártó ugyanazt akarja: sok autót nagy haszonnal eladni, de a KIA (és a Hyundai) úgy látszik nyerő receptet talált célja eléréséhez. Már régen nem csupán gyártanak valami autót, hanem hihetetlenül alaposan felmérik, mire van igény, és igyekeznek grammra és milliméterre pontosan azzal az autóval szolgálni.
Így van ez a KIA Sportage harmadik generációjával is. Felméréseik szerint egyre népszerűbbek a közepes SUV-ok, a vásárlók értékelik a tágas helykínálatukat, élvezik a magas üléshelyzetet, a problémamentes menettulajdonságaikat – és persze markáns megjelenésüket.
Markáns, dinamikus megjelenésű orrész
A Hyundai mellett a KIA a fiatalosabb, trendibb autók szerepét kapta, így az ix35-el közös műszaki alapokra épülő új Sportage fazonja is ebbe az irányba mutat. Megjelenése a nagyobb testvér Sorentora hajaz, de a részletmegoldásaiban és összhatásában egyaránt dinamikusabb, könnyedebb fazont kapott Peter Schreyer fődizájnertől. A markáns, ledes nappali menetjelző fénnyel kiegészített fényszórók és a hűtőmaszk nagy, krómosan mosolygó íve uralja az orrészt, a far pedig egyszerre tömör SUV-os és KIA-márkatipikus vonalakat kapott.
Letisztult formák, vállalható műanyagok
Az utastér formái is abszolút aktuálisak, a műszerek és kapcsolók áttekinthetőek, de a műanyagok nagyrészt kemények, a nem látható helyeken itt-ott sorjásak, a lakkozott műanyag betétek sem nyerhetik el mindenkinek a tetszését. Hely viszont van elég az üléseken, melyek felárért lehetnek bőrösek, vagy akár minden ülőhelyen fűtöttek is, legfeljebb a látványos üvegtető alatt jut kicsit kevesebb fejtér a nagyra nőtt utasoknak. A csomagtartó alacsony rakodóperemével és 564 literével teljesen rendben van, viszont a variálhatóság sajnos kimerül a hátsó támlák (egyébként praktikusan megoldott) dönthetőségében.
A helykínálat rendben, a variálhatóság kevésbé
A négy kerék meghajtásáról alapvetően 2 literes benzines vagy dízel motorok gondoskodnak, melyek közül a 163 lóereje dacára erőtlennek ható benzinest minden tekintetben veri a csupán 136 lovas, de már 1800-as fordulatnál csaknem 320 Nm-t teljesítő CRDi. Az elektro-hidraulikusan vezérelt lamellás kuplunggal működő összkerékhajtás az elismert specialistától, az osztrák Magma művektől (egykor Steyr-Puch) származik.
A legtöbb vásárló számára fontosabb a kedvező ár, mint a nagy motorteljesítmény és az összkerékhajtás
Viszont a koreaiak piacelemzői szerint az SUV vásárlóknak csak egy kisebb része igényli a nagy teljesítményt és az összkerékhajtást, nagyobb részük számára ezeknél fontosabb az alacsony ár. Így került a motortérbe egy új, 1,6-os direkt-befecskendezéses benzinmotor, illetve a nálunk alighanem a Sportage eladások döntő többségét adó 1,7-es dízel, melyek kizárólag az első kereket hajtják. Így sikerült a belépő árat 5 millió forint alatt tartani, de az LX alapfelszereltség formájában ennyi pénzért véletlenül sem egy üres autót kapunk. És természetesen a kedvező ár mellett az új Sportage is rendelkezik a másik fő KIA vonzerővel, a hét év garanciával.
ez a KIA válasza a Nissan qashqai-ra…én maradok az utóbbinál.
erre az „intelligens” mondatodra emlékezz majd pár év mulva is…
aki nem szeret az autojára fölöslegesen költeni, csak koreai és japán autot vásárol, a „rondaság” pedig erösen szubjektiv dolog, szerencsére kevesen osztják a véleményedet.