Lengyelországban létesít gyárat a Mercedes-Benz
Újabb gyáregységgel bővül a Mercedes-Benz Kelet-európai régiója
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Magyarország után Lengyelországba is betelepül a Mercedes. Az új gyáregységben kizárólag motorok készülnek majd.
A kelet-európai régióban harmadik gyáregységét készül felhúzni a Mercedes. A lengyelországi üzemben négyhengeres benzin- és dízelmotorokat gyártanának. A termelés várhatóan 2019-ben indul
Négyhengeres dízel- és benzinmotorok készülnek majd abban a lengyelországi gyárban, amelyben várhatóan 2019-ben indul majd a termelés. A Varsótól 430 km-re délnyugatra fekvő Jawor település mellett felépülő komplexum több száz helybéli lakosnak kínál majd munkalehetőséget.
Ha Wroclawtól Szczecinig a nyugati régió szegénynek számít főleg a nagyvárosok akkor biztosan. :))))
A Wikipedia valami átlagfélét mutat, de a gyártás termelésben hidd el nincsenek jó bérek, és érdekességképp elmondom én még itthon dolgos rejtett erőforrással nem találkoztam, Lengyelországban igen, sőt integrálódtak gondolom ott sem mindenki, de akikkel én találkoztam az megdöbbentett és hogy itthon ezt miért nem lehet.
[i]„100 helyett 80-at fog kifizetni lengyeleknél a cég,”[/i]
Honnan veszed? Milyen mutatószámok alapján prognosztizálod ezt? Vannak erre vonatkozó számadataid, vagy csak úgy hasra ütés szerűen mondod?
Azért a gyár által kiadott termelési érték-munkabér-adózási arány közötti 28 az 1-hez mellbevágóan kedvező. Németországban biztos nem ennyi, és a lengyeleknél sem lesz kedvezőbb, ebben biztos vagyok. De majd igazold termelési adatokkal az általad prognosztizált magyarhoz viszonyitott 80%-ot.
[i]Az hogy mit mutat a wiki az nem ugyanaz mint a valóság.[/i]
Az, amit a wiki mutat, a valóság. Hogy te éppen Lengyelország valamelyik szegényebb régiójában éltél, az annyira releváns, mintha a magyar helyzetet egy BAZ megyei zsákfalu 100%-os rejtett erőforrás lakosságának élethelyzete alapján próbálod leírni…
[b]vidi500[/b]: Az miért meglepő, hogy egy gyárban minimális a bérköltség vagy a haszon? Sima kétbites tevékenység szénné optimalizálva, ráadásul autóiparban minimális a termelésnél a hozzáadott érték. Rémlik, hogy miért nincs többet magyar ruhagyártás vagy ugyanez eu-s szintén és miért Vietnam-ban készül a pólód? Na itt is ez van. 100 helyett 80-at fog kifizetni lengyeleknél a cég, hogy a melós még többet is kap. Ergo picit javítottak a profiton. Ennyi. (Meg persze a diverzifikálás. Conti, Bosch, Valeo egyből elkezdte a kormány agymenései fejleszteni/felhúzni a környező fejlesztési központokat, stb.)
Közel sem biztos, hogy az anyagiak miatt települnek Lengyelországba. Lehet, hogy egyszerűen csak nem akarnak 1 országra koncentrálni, „több lábon” akarnak állni.
Ide kivánkozik egy másik cikkhez irt adat a magyar Mercedesről, amit ők szolgáltattak magukról.
2013-ban kezdtek dolgozni, a magyar állam adott nekik 110 milló Euro letelepedési lóvét, ők a céget 3 millió Euróval hozták létre!!!
2013 ban ami profitot termeltek, azt visszaforgatták.
2014-ben nagyjából megfelezték a profitot, vittek ki 20 milliót, meg hagytak is benn ugyanennyit.
2015-ben az egészet kivitték!!! A 2015-ös év mérlege:
Termelési érték 2,8 milliárd Euro, munkabérekre, munkabér járulékokra társasági adóra, és Kecskemét város helyi adójára összesen kevesebb mint 100 millió Eurót fizettek ki. Vagyis a GDP növekedett 2,8 milliárd Euróval, a nemzet jövedelme meg „vastag” 100 millióval.
A számadatokból kitűnik, hogy nem nevezhető drágának a magyar munkaerő, ha 2,8 milliárd Euró termelési értékre kifizetett munkaerő költségek és adók összességében még a 100 millió Eurót sem érik el.
Az hogy mit mutat a wiki az nem ugyanaz mint a valóság.
Hidd el én saját tapasztalatból tudom elsőkézből hogy vannak vagy majd 40 millióan és ugranak a munkákra mert nem könnyű nekik.
Én éltem ott egy kicsit, láttam fizetési papírokat is és hidd el tőlük nem egytől tudom hogy amit ott meg lehet csinálni kisebb pénzből azt nálunk nem lehet.
A 200 Euro-s bér meg biztos bizonyos ágazatokban igaz de amúgy egál a magyar viszonylatokhoz képest, úgy hogy ott a boltok picit még olcsóbbak is.
[i]Ha nem mennek el külföldre dolgozni akkor nem válogathatnak a munkák közt.[/i]
Ja, annyira nem tudnak válogatni, hogy röpke 200€-val nagyobb ott az átlagos havi nettó a nevetséges magyar 560€-nál:
[url]https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage[/url]
A Merci simán a keleti országokban meglévő politikai bizonytalanság miatt diverzifikál, de ugyanezt csinálja sok másik gyártó is.
Btw, a Merci hazai gondjai egyébként kb. ugyanazok, mint az összes többi hasonló vállalatnak. A munkabért terhelő gyakorlatilag 100%-os adók miatt (ugye a munkát terhelő + áfa összegét jelentő adóék EU rekord) baromi drága a magyar melós. Ahhoz, hogy itthon maradjon az egyszeri beállítósnak 400€-ja ahhoz kb. 1000€-t kell utána kifizetni. Na most ennyiből bárhol kapsz melóst a keleti országokban, csak éppen pl. lengyeleknél ebből marad a melósnak 500-550€-ja. És hát világos hogy több pénzért könnyebben kapsz melóst. Ráadásul itthon a munkavállalói réteg jó része használhatatlan sajnos, bár Orbán szerint csak rejtettek…
Mert a lengyelek nem nagyon ugrálhatnak mivel vannak pár millióval többen mint m.i Ha nem mennek el külföldre dolgozni akkor nem válogathatnak a munkák közt.
Ezt a gyár is tudja, ezért érdemesebb ott befektetni.
Óriási potenciál van Lengyelországban, nem véletlenül hívják „Európa műhelyének”.
Nem értem, eddig állítólag annyira elégedett volt velünk a mercedes, akkor miért a lengyeleknél építenek motorgyárat?