Lemondott az Opel vezére, tart a franciáktól

Karl-Thomas Neumann otthagyja az Opel vezérigazgatói székét a tulajdonosváltás után

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megtörtént, amit már sejteni lehetett, Karl-Thomas Neumann lemondott vezérigazgatói tisztségéről. Az Opel igazgatója nem bízik a franciák által követett irányban.


Talán nem meglepő az Opel vezérigazgatójának döntése, miszerint azonnali hatállyal lemond a villámos márkánál betöltött pozíciójáról. Karl-Thomas Neumann maga hozta meg a döntést, és állítása szerint nagyon nehéz és személyes okok állnak mögötte. Miután a PSA csoport felvásárolta a márkát, borítékolható volt, hogy az Opel vezére hamarosan reagál majd rá. Bár a franciák azt ígérték, még jó pár évig nem szólnak bele az Opel gyárak életébe, a fejlesztések és a távolabbi tervek viszont ütköznének az Opel és a PSA között.

Hirdetés
Karl-Thomas Neumann legnagyobb aggodalma az elektromobilitás fejlesztésére való hajlam hiánya a franciákból. Márpedig az Opel erősen ráfeküdt az utóbbi időben a környezettudatos közlekedésre, attól tart, hogy ezt a továbbiakban nem folytathatnák. A tulajdonosváltás lefolyása július 31-ig meg kell hogy történjen, Neumann legkorábban akkor távozhat pozíciójából. 2013-ban került az Opel élére, akkor a Volkswagentől igazolt át, a nagy német konszern most újra felkereste Neumannt, felajánlották neki az Audi vezérigazgatói posztját, mivel a jelenlegi vezető, Rupert Stadler helyzete nem a legfényesebb a dízelbotrány miatt. Neumann helyét az eddigi pénzügyi igazgató, Michael Lohscheller veszi át az Opelnél.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

12 thoughts on “Lemondott az Opel vezére, tart a franciáktól

  • 2017.10.27. at 17:27
    Permalink

    Naad-nak teljesen igaza van. Mindenben amit leírt. Az átlagembert csak az érdekli, hogy milyen az embléma az autón, nem ismeri a műszaki tartalmat. Ha ez nem így lenne, egy autót sem adnának el. Ennyi erővel ne menj el Párizsba se, megnézni az Eiffel-tornyot.

  • 2017.10.27. at 17:27
    Permalink

    A történelmi múltról annyit hogy ott írták alá de nem csak ők, ezért nem csak ők a bűnösök. Az viszont tény hogy hülyeség emiatt az autóiparukat nem számba venni.
    Ha mindent történelmi szemszögből néznénk hidd el bőven a körön kívülre kerülne egy csomó ország.

  • 2017.10.27. at 17:27
    Permalink

    Gondolom ezt nekem címezted, mert én írtam, hogy csigazabálók. Miért, nem azok? Amúgy nem a saját véleményemet mondtam, hanem azt, hogy szerintem Mo. ezért nem fognak Opelt venni. De lehet, hogy fognak, nem tudom. Itthon történelmi múltja van, hogy miért nem szeretjük a franciákat, gondolom, ezt azért te is átlátod. Vagy nem. Az, hogy szerinted itt ki az előítéletes, alulinformált, és szánalmas, nem érdekel, mert akinek alpári a stílusa, az olyan ember is. Kicsit fogd vissza magad.

  • 2017.10.27. at 17:27
    Permalink

    Na menjünk sorjában!
    Először is a GM, mint egy rossz k*rva mindenkinek széttette a lábát az elmúlt időben, aki adott egy diesel motort. Csak néhányat említve a teljesség igénye nélkül: Omega 2.5D a BMW-től, Corsa, Astra, Combo stb 1.3D a Fiattól, Vectra, Signum, Astra, Zafira, Saab 93 és 95 stb 1.9D a Fiattól, Astra, Zafira, Combo stb 1.7D az Isuzutól, Vectra, Signum, Saab 95 3.0D az Isuzutól, Movano, Vivaro összes diesel a Renaulttól, jelenlegi kifutó Combo összes diesel (1.3, 1.6, 2.0) a Fiattól, Antara diesel (azonos a Chevy Captivaval) a VM Motoritól, Crossland és Grandland dieselek a PSA-tól. Ja és ne legyenek kételyek senkiben, hogy a jelenlegi Zafira, Insignia 2.0D csak papíron Opel fejlesztés, valóságban a torinói Fiat házasságból megörökölt diesel motor fejlesztő központ terméke, ami erős hasonlóságot mutat a Fiat 2.0D motorjaival.
    A kishaszonjármű felsorolásból kimaradt, hogy a Combo jelenleg Fiat eredetű, de az új már PSA alapokon jön ki (Berlingo-Partner). Egyébként jelenleg a Movano-Master páros kapható Nissan logóval is és a Vivaro-Trafic párost is árulják Nissan és Fiat logóval is, vagyis egyáltalán nem lenne furcsa, ha a PSA teherautóik átlogózva árulnák Opelként 3-4 év múlva. Vannak olyan piacok, amelyek hagyományosan jobban fogadják az Opel logós modellt (még ha ugyanaz is) mint egy francia logóst, legyen az Renault vagy akár PSA. Ilyen piacok a német, a holland, osztrák, lengyel, magyar, cseh stb. Itt lesz értelme Opel logóval árulni majd a PSA teherautókat.
    Egyébként az autóipar pont ebben az irányba megy, a gazdaságos sorozatnagyság és a fejlesztési költségek optimalizálása miatt, hogy egy motort beépítenek számtalan modellbe, illetve egy karosszériára tesznek többféle logót. A Renault 1.5 és 1.6dCi motorját beépítik Renault, Dacia, Nissan, Infiniti, Mercedes, Opel, Fiat, Samsung, Datsun járművekbe, de hamarosan várható további bővülés 😉 Ha prémium márkáknak (Mercedes, Infiniti) nem derogál ezt a motort használni, akkor egy Opelnek miért lenne gáz? Ugyanez a PSA-BMW motorokat felhasználják: BMW, Citroen, Peugeot, Mini, Opel járművekbe.
    A híres német megbízhatóságról meg már kár beszélni: nincsenek ma már olyan Mercik (de más sem) ami elmegy 1 millió kmt, mint a 123, 124 volt annak idején. Talán még egyes japán gyártóknál lehet találni megbízható szériákat (a Mazda és a Subaru gyárt még megbízható szívó motorokat, sajnos drágán). Ugyanazok a beszállítóktól származó alkatrészeket építenek be francia, német, cseh, spanyol, olasz, svéd és angol autókba is. Vagyis már rég nem ez számít! És ne is beszéljünk arról, hogy a Mo-on gyártott Merci, Audi, Suzuki akkor milyen nemzetiségű?

  • 2017.10.27. at 17:27
    Permalink

    Hát végülis a kínaiak pénzén megvehette volna a Tesla is és akkor lett volna növekedési potenciál az Opel villanyautó projektjében. Azért Neumann nem jár rosszul az Audival….

  • 2017.10.27. at 17:27
    Permalink

    Igen milyen a naiv téveszme.
    Valójában a német mocskos szemétláda a francia meg kegyetlen, kb így lehet jellemezni autóipari szempontból őket szerintem.
    A német úgy gyárt hogy bekalkulálja a meghibásodási hajlamot, ez már csak a vaknak nem egyértelmű.
    A csigazabálónak meg folyamatosan bizonyítania kellett hogy megyvegyék a portékáját a feltörekvő koreai árcsökkentett japán és kiskategóriás prémium szegmens ellen is.
    Kár rugózni ezen, a GM nagyot akar hasítani Trump vezetésével ez köztudott, és az is hogy neki nem elég az aprópénz.
    Persze a naiv márkafanatikusokat nem érdekli az opelnél a delphi beragadó gyújtáskulcsa, az olajfaló motorjai a soha nem elismert amerikai rokonság, csak mintha német autóban ülnének ami francia lesz vagy kitudja.
    Nem is számít az egyik ha épp nem a legjobb dízelmotor euro 6-ban is a kategóriájában, a BMW-(től másolt techniájú )benzinmotorok amik élvonalbeliek fogyasztásban károsanyagban, persze megbízhatóságban nem.
    Kár egy közömbös opel azaz GM (igaz viszonylag stabil) technikát feladni egy innovatív de stabil franciáért ?
    ?

  • 2017.10.27. at 17:27
    Permalink

    Komolyan mondom nincs szánalmasabb az előítéletes és alulinformált magyarnál… Fingja nincs az autókról de azért „jól el tudja helyezni” csigazaválók, meg felsőbbrendő németek meg hibátlan japánok. Persze.

    [b]Miért nagyokosok, eddig milyen volt az Opel, talán német?[/b]

    Nincs szánalmasabb amikor valaki itthon a nagy friccmániája közepette megvette azt az Opelt amit a németek sem tekintettek magukénak (kivéve persze az Opel-gyáraknak otthont adó önkormányzatokat, bár még azok között is volt aki inkább „németet” vásárolt a közbeszerzésen).

    Az Opel 90 éve a GM tulajdona. Amikor a GM bevásárolt a Fiat-ba módszeresen átültette a beszerzett technológiákat az Opelekbe, ami pl a dízelmotoroknál abszolút versenyelőnyt jelentett. Ha eddig nem zavarta a lelkes hazai opel-tulajokat a Fiat technika, most miért lázadnának fel?

    Nehéz megmondani, hogy mennyire lesz rossz az új irány, de Tavares eddig elég ügyes dolgokat csinált, kiváncsi leszek mihez kezd ezzel konglomerátummal, szerintem itt az ideje szétszedni a márkákat célközönség szerint, feljebb pozicionálni a Peugeot és a Citroent. A PSA fő baja az volt hogy a két márka túlságosan egy szinten mozgott.

  • 2017.10.27. at 17:27
    Permalink

    Abba belegondolt már bárki is, hogy hogy alakul majd a jövőben az Opel haszonjármű kínálata? Mi lesz a Movanóval és a Vivaróval? Amíg a GM-hez tartoztak, kellett nekik külső partner, és ez volt a Renault. Most már nincs szükségük a Renault-ra, mert házon belül meg tudják majd oldani az utódlást.

    Ha majd kijön az új Boxer-Jumper(és Ducato), abból lesz majd az új Movano? És ha majd leváltják a Peugeot Traveller-Citroen SpaceTourer(és Toyota ProAce) hármast, akkor várható, hogy abból lesz majd az új Vivaro? Tehát 4 vagy 5 emblémával is meg lehet majd ugyanazt a furgont vásárolni? Nem sok az már egy kicsit?:)

    A Combo helyzete azért érdekes, mert soha nem volt köze a Renault-hoz, de az is valószínűleg majd az új Partner-Berlingo vonalhoz fog csatlakozni, tehát szakítanak a Fiattal.

    Sokféle forgatókönyv lehet még itt – pl. hogy a Toyota is úgy dönt, hogy akar egy 3,5 t-s furgont(mert a Hyundai is kihozott nemrég egyet és erre reagálni akarnak), és lesz Toyota-emblémás Boxer-Jumper(és Ducato), de az is lehet, hogy a Fiat kiszáll a buliból és a Ducato külön utakon fog majd járni. A Scudot meg is szüntették és kihozták a Talentót helyette, ami egy átemblémázott Trafic/Vivaro.

    De az sem kizárt, hogy úgy ahogy van, elkaszálják az egész haszonjármű kínálatát az Opelnek, mert tulajdonképpen semmi szükség nem lenne már rá. Szóval egy kicsit talán követhetetlen a dolog, de kíváncsi vagyok, hogy alakul ez a jövőben.

  • 2017.10.27. at 17:27
    Permalink

    Szerintem borítékolható egy qrva nagy elfordulási hullám a márkától.
    Én Opel fan vagyok (családban 5 Opel sorban és mind jó szolgál(t)), de ezután nem hiszem, hogy a következő tőlük lesz.

Vélemény, hozzászólás?