Látványosan alapmodell a Freestyle, ám még így is sok a csilivili extra
Magyarországon jelenleg a legolcsóbb ID. Buzz a Pure, ami bruttó 17,998 millióért vihető haza. Ugyanez a felszereltségi szint Németországban bruttó 54 ezer euró, avagy nagyjából 21,5 millió forint. Persze, a csomag tartalma sem teljesen azonos, ám ezt mindenképp érdemes tisztázni, mielőtt beleugrunk a továbbiakba. A németek ugyanis Freestyle néven még az alapmodellnek is alálőttek, a 18 colos lemezfelnin hazavihető változat több mint 4000 euróval olcsóbb, sikerült egy hajszállal 50 ezer euró alá árazni, ami forintosítva 19,84 millióra jön ki. Egyelőre hazai bevezetésről nem tudunk, ám a jelenlegi árkülönbségeket elnézve jó eséllyel valahová a 17 milliós ársáv környékére érkezhetne itthon a Freestyle.
A belső a szokásosnál is szürkébb
Ennyiért persze marad a lemezfelni és a legszürkébb szövetbelső a németeknél, de legalább a 12,9 colos tablet sem tűnik el a műszerfal közepéről, hiszen ez a részlet az ID. platform alapvető részét képzi. Ugyanígy megmarad a kétzónás digitklíma és az elektromosan állítható sofőrülés, mert miért ne. Félreértés ne essék, egy haszonjárműnél a puritán alapmodellnek igenis helye van a kínálatban, de az sem negatívum, ha a főnökök nem spórolhatják ki az alapvető extrákat az alkalmazottak alól. Ám az ID. Buzz méreteihez és tudásához képest, kizárólag haszonjárműves szemmel nézve továbbra is drága. A Volkswagen elektromos személyautóival osztozó platform, illetve a retro-kisbusz vérrel, verejtékkel és kompromisszumokkal kiharcolt stílusa így is kőkemény felárat jelent, főleg akkor, ha még néhány extrával is meg akarod fűszerezni a dolgot, ahogy azt
a tavaly nálunk járt tesztautón is jól láthattuk.
Ne feledjük, ennyiért még mindig csak 5 személyes ez a kisbusz