Vászontetőre cserélték a keménytetőt
Kisebb tömeg, nagyobb csomagtér, alacsonyabb tömegközéppont – hogy csak hármat említsek a vászontető pozitív hozadékai közül. Mindezek jobb kezelhetőséget és hatékonyabb működést tesznek lehetővé, miközben maga az autó megnőtt. Elődjénél 128 milliméterrel hosszabb, tehát most már 4 768 milliméter hosszú, 27 milliméterrel szélesebb (1 852 milliméter), és persze a tengelytáv is 41 milliméterrel nőtt, immár 2851 milliméter hosszú. Zárt tetővel pedig 1384 mm a magassága, ami csak egy hajszálnyi növekedés. A sportosabb viselkedés érdekében a nyomtávokat is kiszélesítették, elöl 28 milliméterrel, hátul pedig 18 milliméterrel. A vászontető 18 másodperc alatt nyílik vagy zárul, akár 50 km/órás tempónál is. A csomagtér pedig 300 literről 385 literesre bővült (zárt tető esetén).
40 százalékkal könnyebb a vászontető az előd keménytetejénél
Motorpalettáján megjelentek a lágy hibrid hajtűsláncok, mellette pedig sima benzinesek is választhatók. A 48 voltos rendszer a 420d, a 430d és az M440d xDrive modellekhez jár. Utóbbi kettőben a háromliteres, soros hathengeres dízel egészül ki egy indítógenerátorral. Az M440d xDrive maximális teljesítménye 340 lóerő és 700 Nm a forgatónyomaték. A 430d pedig 286 lóerőt nyújt 650 Nm forgatónyomaték mellett. A leggyengébb dízel, a 420d a maga 190 lóerejével és 400 nm forgatónyomatékával, amit soros, négyhengeres, kétliteres dízelmotor állít elő.
18 másodperc alatt nyitható, vagy zárható a tető
Akár 12,3 colos digitális műszeregység és 10,25 colos központi kijelzős is rendelhető
A benzinmotorok a 420, a 430 és az M440 xDrive jelölést kapják. A 420-as négyhengeres, kétliteres 184 lóerővel és 300 Nm forgatónyomatékkal, a 430-as szintén négyhengeres és a hengerűrtartalma is megegyezik, de már 258 lóerős 400 Nm-rel. Az M440-es pedig soros hathengeres, háromliteres, lágy hibrid rendszerrel kiegészülve, 374 lóerővel és 500 Nm forgatónyomatékkal. Viszont az új modellek árairól egyelőre még nincs információ.
A motorpalettán lágy hibridek is találhatók