Hátul hajt, de szétkapcsolható összkerékhajtást is kaphat az új M3/M4
Többféle verzióban is debütált a BMW új középkategóriás sportmodellje, a népszerű M3 és a második generációs M4. Mind a rajongók, mind a célközönség megkapta, amire számított, műszakilag pontosan úgy lépett elő a két modell, ahogy arról a hírek és a vágyak szóltak. Soros hathengeres turbómotort kaptak 480 lóerővel és 550 Nm nyomatékkal alapesetben, Competition csomaggal pedig 510 lóerőt és 650 Nm nyomatékot. Előbbi 4,1, utóbbi 3,8 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani álló helyzetből és 290 km/h a vége az opcionális Driver's csomaggal.
Azonos front résszel és technikával érkezett a szedán és a kupé sport BMW
Merevítették pluszban elöl és hátul is, a hajtás karakterét gyorsgombokra menthetjük el
Műszaki tartalom terén az M3/M4 több érdekességet is hoz, ezek közül az egyik a hatfokozatú kézi váltó. Ezzel szerelik alapból a 480 lóerős változatokat, a kézi szerkezet 22,7 kilóval könnyebb a nyolcfokozatú automatánál, így az autó egyensúlya még jobb is marad. Nyolcfokozatú ZF automata kérhető mindkét teljesítményszinten, de az 510 lóerős Competitiont csak ezzel szerelik. Szintén ehhez érhető el az M5-ben debütált M xDrive összkerékhajtás, mely három állásban állítható. 4WD üzemben alapesetben a nyomaték 100%-a a hátsó tengelyt hajtja, tapadásvesztésnél irányítja előre is akár az erő 100%-át néhány másodperc idejére. 4WD Sport állásban a menetstabilizáló többet enged és a nyomaték nagyobb része marad hátul, míg 2WD módban deaktiválja a kipörgésgátlót és a menetstabilizálót is és csak a hátsó tengelyen hajt, így minden igénynek képes megfelelni az új M3 és M4.
480 és 510 lóerős verziókban lesz elérhető első körben, előbbi kézi váltós, utóbbi mindenképp automata és rendelhető az M xDrive
Az automataváltós kiviteleknél gázfröccsel segít rá a motor a visszaváltásokra, az aktív hátsó differenciálmű pedig a megfelelő ívekről, tapadásról, vagy épp tapadás vesztésről gondoskodik. Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé alapfelszereltségének része az M-specifikus elasztokinematikai hangolású, adaptív M futómű, amely az első és a hátsó tengelyen is elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozik. Erősített motortartóbakok, erősített első és hátsó segédkeret és átdolgozott futóműelemek gondoskodnak az igazán biztos futásról.
Az eddigiekhez képest harsányabb színek is választhatóak, valamint karbonszálas vázú kagylóülések
Három állású az összkerékhajtás és külön változtatható a motor, a váltó, a kormányzás és a futómű karaktere
Fékrendszere alapesetben elöl hatdugattyús, hátul egy és 380, valamint 370 milliméter átmérőjű féktárcsákra harapnak. Mindkét új modellhez elérhető karbon-kerámia fék szett, mely esetben mindenképp arany színűre fényezik a féknyergeket, karbon-kerámia tárcsákból pedig elöl 400, hátul 380 milliméter átmérőjűt alkalmaznak. Az új M-es modellek harsány színválasztékával nagy valószínűséggel bővülhet a piac, de az eredeti értékek szerinti elegánsabb árnyalatok is szerepelnek a kínálatban. Sportülései helyére karbonszálas vázú kagylóülések is kerülhetnek. Kényelmi extrái között minden olyan elem szerepel, ami a 3-ashoz és a 4-eshez is elérhető a teljes online kapcsolattól kezdve a távoli vezérlésen át navigációs, vezeték nélküli telefonkapcsolatos szolgáltatásokig. Az új M3 és M4 mellé hamarosan érkezik egy harmadik tag is, mely sorozatgyártásban most fog készülni először, ez pedig nem más, mint az M3 Touring.
4,1 és 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra a gyengébb és az erősebb hajtással, érkezik a kombi is