Lejtőn, hátszéllel? Ilyen érzés 197 km/h egy 22 éves Twingóban!
Végsebesség-teszten az egyik legjobb futárautó: íme a 16 szelepes Renault Twingo az Autobahnon
A lelkét kitapossák az 1,2 literes motornak, ám egyáltalán nem tűnik félelmetesnek a közel 200 km/órás száguldás a 22 éves, aprócska karosszériában. Persze, ehhez a tempóhoz kimondottan specifikus domborzati viszonyok is kellettek. Te bevállalnád?
ahol egy 20 éves, 16 szelepes, eredetileg 168 km/órás végsebességgel rendelkező Renault Twingót szenvednek fel egészen 197 km/óráig az Autobahnon.
Ne tévesszen azonban meg senkit a 75 lóerős erőforrás: mivel az autó mindösszesen 830 kilogrammot nyom, így ez bőven több, mint elegendő. Több évnyi ilyen jellegű tapasztalattal a hátam mögött az egyik legjobban használható városi ételfutár-autónak tartom a modellt, hiszen meglepően fürge, hozzá kellően stabil és agilis, belül pedig szinte felfoghatatlanul tágas a méreteihez képest, és még relatíve megbízható is ebben a mezőnyben. Amit viszont még én sem gondoltam volna, hogy egészen élhető marad az összkép a 200 km/órát közelítve is. Persze, ha javasolhatom, akkor inkább ne csináljátok a sofőr után a látottakat, hiszen a biztonságérzet és a valós biztonság jó eséllyel kellően távol áll egymástól ebben az esetben. Ám sem a szélzaj, sem a rezonancia, sem a kormányzás nehézsége, de még összességében a látvány sem utal arra, hogy az aprócska Twingo karosszériában rettegés foka lenne ilyen tempókat elérni. Mindenképp megéri belepillantani a videóba, hiszen az ennél nagyobb, erősebb és fiatalabb modellek hasonló felvételei között is találni az alábbinál jóval félelmetesebbet, akár olyan autók esetében is, amelyeknek nincs szükségük szerencsésen pozicionált, intenzív lejtőkre a 200 km/h megközelítéséhez.