Íme a legújabb magyar (gyártású) autó, a Suzuki S-Cross. Elődjéhez hasonlóan lágy hibridként érkezik, jövőre egy, az automata váltó kimeneteli oldalára csatlakoztatott motor-generátor egységes, már tisztán elektromos üzemre is képes hibrid is érkezik kínálatába
Nagy titkolózásban volt a Suzuki az elmúlt hetekben, persze sejthető, az elmúlt hetekben tudható volt, hogy mi érkezik: a továbbra is magyarországi, esztergomi gyártású SX4 S-Cross utódja. Míg a hasonlóképp slágermodell elődje SX4 néven futott, az újdonság már tisztán S-Cross névvel fut tovább. Az oldalnézet és a méretek, a változatlanul 4,3 méteres hossz és a 2,6 méteres tengelytáv, valamint a 430 literes csomagtér is elárulja, alapvetően a korábbi erősen frissített változatáról van szó, de ezzel nincs baj, a méretekkel eddig sem volt probléma.
Elöl-hátul karakteresen új a 3-3 tagolású LED-fényekkel, de a méretek és az ajtók eláruljak, a SUV-osított újdonság alapjai változatlanok
Teljesen új és karakteresebb, maibb a front- és a hátrós rész is, a lámpák mind LED-esek, a 17,5 centis hasmagasságú kompakt pedig jól láthatóan a SUV világ felé mozdult, a márka egyenesen azt hirdeti, hogy több mint 50 éves 4x4/SUV hagyományuk legújabb mérföldköve az S-Cross. Persze van benne igazság, a jelenlegi egyetlen, az elődből ismert 1,4 literes, 130 lóerős Boosterjet (közvetlen befecskendezésű és turbós) benzinmotoros lágy hibrid hajtáslánc nem csak automata váltóval, hanem elektronikus vezérlésű lamellás kuplungos összkerékhajtással is társítható. A lágy hibrid rendszer által természetesen az összes verzió stop-startos, az alapellátmánynak pedig a távolságtartós, automata váltó esetén araszolófunkciós távolságtartós tempomat is része lesz.
Részleteivel és főként 9 colos érintőképernyőjével új a műszerfal
Az utastérben a főbb vonásaival a régi, de részleteivel teljesen új műszerfalon 9 colos, természetesen Android Auto és Apple CarPlay támogatásos érintőképernyő fogad, de jó hír, hogy a klímapanel továbbra is hagyományos gombokat és tekerőket alkalmaz. Opcióként óriási, 1 méter hosszú, 56 centis első részével nyitható panorámatető is elérhető, de az S-Cross legfőbb újdonsága, saját fejlesztésű (a motor-generátor egységet az automata váltó kihajtására csatlakoztatott motor-generátor egységes, így tisztán elektromos üzemre is képes) hibrid hajtáslánca majd jövőre érkezik. Utóbbi teljesítményével és fogyasztásával is lepipálhatja a kezdeti kínálatot. Igaz, a mostani verziók sem gyengék vagy torkosak, a fronthajtásúak 9,5, az összkerekesek 10,2 másodperc alatt érnek 100 km/órára, végsebességük egységesen 195 km/óra, WLTP szerinti vegyes fogyasztásuk pedig 5,3-6,1 l/100 km közötti. Bár az újdonság hivatalos árait még nem tette közzé a Suzuki, mint arról korábban beszámoltunk, a HVG.hu értesülései szerint 6,49 millió forintos belépővel számolhatunk, amivel jelentősen drágább lesz, mint a kifutó, 5,67 millió forinttól kapható SX4 S-Cross, de az árkülönbséget természetesen a gazdagabb alapellátmány is ellensúlyozhatja.
Az utastér helykínálatára a jövőben sem lehet panasz, a csomagtér 430 literes, 60:40 arányú támladöntéssel és sík padlóval bővíthető
Csak 460ezres áremelés a kifutó gl+-hoz képest. Januárba jön a következő emelés, aztán márciusba meg már csak hibriddel lehet kapni ami plusz 2.5 milliót jelent. 1.5 év múlva nem lesz újjonnan kapható suzuki 10millió alatt. A swiftet is suvosítani akarják az áremelés miatt. Aki a kifutó s crosst megvette 6.2 ért a legjobb befektetést csinálta mert 2év múlva 8.2 ért el lehet adni, úgy, hogy közbe belevert mondjuk 100ezer km-t. Az gl+ Vitara ami most 6.35 millióért megvehető, 1év múlva 8.5 milliót fog érni használtan azért mert az új csak hibriddel lesz kapható 10millióért. Megveszel most egy új Vitarát megtarod 1évig, havi 200ezres hasznot fog hozni. Ma Magyarországon a legjobb befektetés az autó, legyen az használt vagy új.
Azért kíváncsi vagyok, hogy ez a facelift vajon hány évet bír ki?