Lehetünk még Tesla nagyhatalom?

Van esély arra, hogy Szlovákia helyett Magyarországon nyisson gyárat a Tesla

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kérdésre az a válasz, hogy a kormány illetékesei mindent megtesznek ez ügyben. Egy magyarországi Tesla gyárnyitással csak nyerhetnénk.


A magyar kormány - a korábbi híreket cáfolva - rajta van a hazai villanyautó-gyártás beindításának az ügyén, emiatt környékezték meg még tavaly a technikában élenjáró amerikai Tesla Motorst. A Portfolio.hu beszámolója szerint jól halad a lobbitevékenység. Egy éve Szemerkényi Réka, az amerikai magyar nagykövet kereste meg a céget Kaliforniában, aztán a hágai nagykövet, Szijjártó Orsolya járt a Tesla holland gyárában, ahol nem titkolták el előle az illetékesek, hogy nyitnának Kelet-Közép-Európa irányába. A térségünkből hazánkon kívül északi szomszédunk, Szlovákia van versenyben az összeszerelő üzem létesítéséért. Ennek alapján a külgazdasági és külügyminiszter, Szijjártó Péter utasította Czakó Judit New York-i külgazdasági attasét, hogy szervezzen célzott látogatást a Teslához, hogy mindenképpen gondoljanak Magyarországra, amikor az új gyáruknak keresnek helyet.
Hirdetés

Szlovákia fejlesztési ügynöksége fél évvel megelőzte hazánkat, a Teslának már korábban, 2014-ben elkezdtek udvarolni. Tavaly ősszel itthon ellentmondásos híreket hozott a sajtó a Telsa itthoni fogadásáról, de mostanra megerősítették az illetékesek, hogy az amerikai gyárat szívesen látnánk, mint gazdasági szereplőt. Függetlenül attól, melyik ország fog nyerni, az új Model 3 típust készítenék Európa ezen felén, ami a Model S árának csak a felébe kerülne, így igazi tömegmodellé válhatna. Az Audi A4, a 3-as BMW és a Mercedes-Benz C-osztályának ellenfeleként aposztrofálható középkategóriás Tesla bemutatója most márciusban lesz, így hamarosan az új gyárról is többet fogunk majd tudni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

22 thoughts on “Lehetünk még Tesla nagyhatalom?

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Nyilván amint elterjed a „villanyos” autózás és nem csak a haverok engedhetik meg maguknak, egyből szénné lesz adóztatva, ez nem is kérdés. De ez hogy jön ahhoz amit írtam?:)

    [b]S3000[/b]: Hmm, mire gondolsz? Kifejtenéd? Mert hirtelen nem ugranak be a BP vagy a Shell elévülhetetlen érdemei az elektromos autózás terén.:D

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Igen, az olajlobbinak az ég egy adta világon semmi köze az akkumulátorok fejlődéséhez, soha a téma közelébe sem szagoltak még. LOL! 🙂
    Amúgy te melyik agymosoda mellett nőttél fel, ha egyáltalán? 😉

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    A mai napig is képes ámulatba ejteni egyesek orbitális méretű sötétsége:

    [i]„Előbb fogsz agyon adóztatott szintetikus üzemanyagot tankolni a benzinkút mint áramot valamelyik kúton”[/i]

    Hosszú évek óta ingyen lehet tölteni az elektromos autókat Magyarországon „a kutakon”.

    [b]„ugyan is az állami szektornak sem érdeke az olcsó autózás . Gondolj csak bele 300 forintos üzemanyagon van nagyjából 180 ft adó”[/b]

    Halálosan tipikus idióta böfögés. Nehogy véletlenül figyelembe vedd a másik oldalon a kiadásokat, megbízható idiótához hűen csak és kizárólag az egyik felét nézd a dolgoknak és utána csodálkozz, hogy egy egetverő marhaság lett a végeredmény. Persze még ennél is van lejjebb, hiszen neked még az sem tűnik fel hogy így marhaság a végeredmény. LOL! 🙂

    [i]„egy kw áram pedig 50 forint …”[/i]

    Fizikából hányszor buktál meg kisfiam?

    [i]„egy napsütéses órában nagyjából -2-3 sőt akár 4 kw/ó is termel… ha ezt megszorzod átlag 4-6 órával máris kijön”[/i]

    Rossz volt a kérdésem. Nyilvánvalóan soha nem is jártál ilyen órára. Más magyarázata ugyanis nem nagyon lehet annak, hogy valaki ekkora egetverő baromságokat képes leírni.

    [i]„állami szinten nem éri meg az elektromos autó elterjedése”[/i]

    Ugyanezek az idióták ugyanezeket az idiotizmusokat kántálták a bagó esetében is, hogy jajajaj az adóbevétel hú de ki fog esni és akkor jaj de nagy baj lesz. Kiesett, nem lett baj, sőt. Dehát mint tudjuk jól az idiótáknak definíció szerint ez a tulajdonságuk, hogy az egyszer kínkeservvel kiszenvedett idiotizmusukat újból és újból előadják és az, hogy az a valóságal szöges ellentétben álló ökörség az nem hogy elbizonytalanítja hanem egyenesen megerősíti őket a téveszméikben! LOL! 🙂

    [i]„Adunk adókedvezményt jó sok milliárdot egy olyan cégnek ami nem termel bevételt csak kiadást.. hol van ebben a logika ??”[/i]

    Neked fiam sehol! Aki a legalapvetőbb trivialitásokat sem képes felfogni, annak teljesen reménytelen ennél bonyolultabbakat mégértenie. Leülhetsz, elégtelen.

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    A kreatív magyar törvényhozás pár nap alatt több új adónemet képes bevezetni, akár visszamenőleges hatállyal. Lesznek itt még online bekötött kilometer számlálók 😀

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Előbb fogsz agyon adóztatott szintetikus üzemanyagot tankolni a benzinkút mint áramot valamelyik kúton… ugyan is az állami szektornak sem érdeke az olcsó autózás . Gondolj csak bele 300 forintos üzemanyagon van nagyjából 180 ft adó… egy kw áram pedig 50 forint … ne viccelj .Majd lemondanak egy ilyen full profit adóbevételről 😀 😀 😀 jó poén…. Felteszel egy átlagos családi háztetőre annyi napelemet hogy egy napsütéses órában nagyjából -2-3 sőt akár 4 kw/ó is termel… ha ezt megszorzod átlag 4-6 órával máris kijön hogy ha valóban elterjednének az olcsó elektromos autók akkor otthon szépen nyáron megtermeled azt az áramot amivel a kocsi működik… na igen de akkor miből lesz az államnak pénze ? Mennyit is dob a magyar költségvetésbe adók formájában a mol teljes össz adóbevétel 118-20% évente 😉 😀 miből ? adóból ! Szerinted a kiesést mivel pótolják majd ? Gondolkozz reálisan …állami szinten nem éri meg az elektromos autó elterjedése … ezek a kis nevetséges fellángolások azért vannak hogy befogják az emberek száját… egyszerű figyelem elterelés színjáték semmi több . Pont ezért tartom teljesen feleslegesnek hogy Szlovákiába vagy ide esetleg Dzsibutuba épít gyárat a Tesla . Egyébként meg arról cikkeztek hogy autónként 4.000 dollár a Tesla S vesztesége…akkor az új gyár majd nyereséges lesz ? Adunk adókedvezményt jó sok milliárdot egy olyan cégnek ami nem termel bevételt csak kiadást.. hol van ebben a logika ?? Magyar vállalkozókat meg szétszopatjuk a navval és különböző adókkal akik meg itt fizetnek adót … na mind1.

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Na ezt is elk.úrjár akár direkt is mint a Jaguart hogy győr környékén vagy kecske környékén nehogy bérkonkurense legyen bármelyik nagy f.sz németnek is.
    Beajánlanak valami homoksivatagpusztát a ruhatár szakot a helyi főiskolán átnevezik reszelőtervező szakra hátha megnyerik az összeszerelöüzemet valami eszetlen nagy támogatással.
    Az mindenesetre tény hogy nem az elavult technikát ollóznák itt össze újabbnál újabb csomagolásban.

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Hagyjuk már ezt az olajlobbit. Nem a Shell, Bp, stb. tehet arról, hogy ilyen mértékben fejlődnek csak az aksik, hanem az LG, Sanyo, Samu, stb. Btw, a jelen munkahelyem is éppen most tolt belel valami pár tíz millió körüli €-t egy cégbe, ami csak annyit ígér, hogy talán tíz év múlva tudni fognak dupla energiasűrűséget és talán nem robban fel a li-ion akku egy kisebb autótűzben. Ennyire lassú itt a fejlődés sajnos. Vagy nézd meg a Teslát, akik megszakadnak, hogy végre 100$ alá nyomják a kwh-ánként akku árat és hát nekik is igencsak nyögvenyelősen megy ez majd jó sok év alatt, pedig hát őket aztán semmi nem köti az „olajlobbihoz”.

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Szerintem így is pont eléggé kitett a Magyar gazdaság nem kellene még jobban tetézni egy újabb autógyárral … ” gondoljunk bele az állválság alatt melyik szektor bukta legnagyobbat az autógyárak ” .Ha arra alapozunk hogy legyen itt sok autógyár és megint jön egy kis nemzetközi ” para ” az lesz a legelső , hogy elkezdenek gyárakat bezárni >>> emberek meg utcára kerülnek .És pont leszarja a külföldi multi mi lesz a kisemberek sorsa… Azt a pénzt amit egy ilyen gyár megkap támogatásba adják a Magyar kis és közép vállalkozásoknak adókedvezmény formájában mindenki jobban járna … De hát papíron jól mutat hogy egy újabb gyár mennyi sok munkahely blablabla… igen de meg kell nézni mennyi lóvét talicskáznak ki és így már nem olyan fényes a matek része …

    Részemről nyugodtam vihetik a Szlovákok ezt a céget … elég optimistának kell lenni ahhoz , hogy valaki bedőljön annak , hogy az olaj lobbi majd hagyja megerősödni az elektromos autógyárakat …

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Szerintem sokan nem a megbízhatósági felmérések alapján választanak autót, hanem meggyőződésből.
    Nézd meg a VW-t. Ha jól emlékszem sosem a volt az első 5-ben sem, de veszik mint a cukrot. 🙂

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Azért az ADAC-ot, ne mérjük már egy egész országhoz.
    Nálunk intézményesítve van a lopás és a korrupció.
    A németeknél ez nagyon nincs így, nem is ott tartanak, ahol mi. Állami szinten példát vehetnénk róluk.

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Elég komolyan általánosítasz.
    Kíváncsi lennék, honnan veszed az ismereteidet.
    Azt is fontos megjegyezni, hogya a magyar kisvállalkozó betart minden szabályt amit neki előírtak, akkor le is húzhatja a rolót. Bele vagy kényszerítve az ügyeskedésbe, főleg jellemző ez néhány ágazatra.
    De mit is vár egy olyan inkorrekt vezetés, amelyik vezeti az országot. Ha róluk vesszük a példát, akkor még mindenki le van maradva.

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Ha nem lennének itt ezek a cégek, akkor a magyar termelés szinte a nullával lenne egyenlő.
    Mesélj már valami komoly magyar cégről, ami húzza a gazdaságot, ha ennyire ellene vagy ezeknek.

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Ki írt itt túlszámlázásról?
    Az az állami megrendeléseknél alap, meg sem említendő. Mellesleg a túlszámlázás nyújt fedezetet a korrupcióra is.
    A korrupció azt jelenti, ha esetleg hiányosak az ismereteid, hogy az nyeri a munkát aki többet ad vissza, illetve komoly ismeretségi körökkel rendelkezik befolyásos helyeken.
    Elég szomorú, esetleg komoly tájékozatlanságról tanúskodik, ha te úgy gondolod, hogy az EU legkorruptabb országában, ahol valószínűleg élsz, nincs korrupció. 🙂

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Hozzák a tudást, betanítják az embereket, a helyi érdekeltségű iskolákban képzéseket is indítanak, nem lesz akkora munkanélküliség, egy elmaradott régiót szépen fel tud hozni.
    Az embereknek biztos, hogy jobb fizetése lesz, mint ami addig egyáltalán lett volna a környéken, ezt a pénzt pedig helyben el fogják költeni, amivel szépen beindítják a helyi gazdaságot, egyre több boltocska lesz.
    A gyár sem fog mindent helyben megtermelni, szépen beszállítókkal fog dolgozni, akik remélhetőleg a környéken tevékenykednek, ha pedig nem, akkor kis támogatással biztos, hogy nyitnak pár gyárat a közelben, ami még tovább fogja gerjeszteni a folyamatokat.
    Aki pedig nagyon jó szakember, az mehet ki németbe 5ször akkora fizu mellett dolgozni.
    Ez így jó, ahogy van, jöjjenek csak! Főleg a kelet magyar régiónak nem ártana már valami.
    Ami viszont aggasztó számomra, hogy elég nagy az autóipar súlya a gazdaságban, kéne még pár alternatíva, de én sem tudom, hogy mit lenne érdemes.

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Örüljünk, hogy jön a sok sok külföldi cég, nálunk tanyázik és velünk állítják elő éjbérért, a sok vackot, ami őket még gazdagabbá teszi.
    skylaw sajnos igazad van, kiviszik a hasznot.
    A sok barom politikus meg segget nyal a milliókért, ahelyett hogy a Magyar vállalkozókat és cégeket támogatnák, hogy azok bővüljenek és talán vinnék is előre az országot.
    Szégyen ami itthon van.

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Alapból igazad van úgy nagyjából, viszont a nagy cégeknek elég jó kis kedvezményeket, adómentességet, stb. szokott adni az állam. Igaz hogy kiviszik a profitot de a kuli munkát megéri velünk csináltatniuk ezek miatt.

  • 2017.10.28. at 07:26
    Permalink

    Nem tudom, hogy a Tesla vezetői mennyire vannak képben a napi politikával és ez mennyire befolyásolja a döntést, de ha a nemzetközi megítélésen múlna a dolog, akkor mi a béka se..éből indulunk.
    Gazdaságilag is teljes a káosz. A kiszámíthatatlan, velejéig korrupt állami apparátus és a teljesen inkorrekt, abszolút dilettáns gazdasági döntéshozók nem feltétlenül növelik az esélyeinket. Hacsak azzal nem, hogy olyan abszurd és irreális engedményeket tesznek, hogy még a hülyének is megéri ide jönni.
    Természetesen örülnék, ha itt építene gyárat a Tesla, de ezzel a balfék bandával nem sok esélyt látok rá.

Vélemény, hozzászólás?