Szépnek nem annyira szép, praktikusnak is csak módjával nevezhető, de olcsó
Állítólag mi, kelet-európaiak nagyon szeretjük az ilyen kasztnit
Kell-e félni a Renault Thaliától? Ezt kérdeztük a minap, na nem feltétlen azért, mert olyan ijesztő lenne a formája. Mondjuk egy kicsit az, kicsit ijesztő oldalról-hátulról - szépnek, harmonikusnak, kívánatosnak csak a klozetajtón vagy a garázs/műhely falán egy Kiszel Tünde-naptárral nevezhető. De legalább sokkal kevésbé praktikus, mint egy ferdehátú vagy pláne egy kombi. Hiszen hiába hatalmas a fara, a csomagtartó lapos, nyílása meg szűk. Sebaj, így is igen népszerűnek számít mifelénk, s akár csábító alternatívát is jelenthet azoknak, akik olcsó autót szeretnének és szedánrajongók. Na de kell-e félni a Renault Thaliától?
Ahogy írtuk, általánosságban nem jobban, mint a többi típustól, de hogy konkrét példával-példánnyal is szemléltessük a helyzetet, kipróbáltunk egy 2001-es évjáratú, 12 éve alatt durván 120 ezer kilométert futott modellt.
Citromdíjas dizájn, hangyányi karc, fényt már át nem sokat eresztő bura
Mostani tulajdonosa néhány hónapja vásárolta annak reményében, hogy a korábbi picit kisebb, sokkal idősebb, 200 ezer forintért elpasszolt járgányból kb. „duplázással” viszonylag fiatal, modernebb, tágasabb, biztonságosabb kocsiba tud átülni. Igaz, nem konkrétan Thaliára vágyott (hanem esetleg egy Clióra), de aztán így alakult – ismerőstől vette 350 ezres „baráti” áron. S lett az 1.4-es, nem 16 szelepes 98, „csak” 75 lóerős, 2 légzsákos, ABS-es, szervokormányos, távirányítós centrálzáras, elektromos ablakos-tükrös, ködlámpás, klíma nélküli RT harmadik gazdája.
Ennyi kopás/fáradás/szakadás simán belefér 12 év alatt
Törve valaha az eleje lehetett, csereérettnek tűnt a hátsó kipufogódob, a hangos és kattogó fűtőventilátor és hát a gumi. Kalkulált kiadás volt még nyilván az eredetvizsgára, illetékre, törzskönyvre költendő összeg. És hopp, máris elment további kb. 150 ezer forint – 58 ezer az átírásra, 25 ezer két új téli abroncsra szerelésestül (ez látszott a leginkább pénztárcakímélő megoldásnak), 25 ezer a ventilátorra, 35 ezer a dobra, meg még olajra és szűrőkre, s némi „apró” fényszóró-beállításra és friss ablaktörlőkre.
Egész korrekt ez a belső, a 123 ezer km meg reális, és nagyon nem sok
510 nem túl praktikus liter
Pár hónappal és 5-6 ezer kilométerrel arrébb le kellett vizsgáztatni (25 ezer), s jött az időnként kötelező, sosem olcsó vezérműszíj-csere ez esetben 50 ezerért. Természetesen még ezek is a vásárláskor tudott-tervezett költségek kategóriáját képezték. Bezzeg a rendszámváltás 15 ezerért már nem (elveszett/leesett a hátsó), s ami végképp nem, az az olaj-víz összefolyás miatti hengerfej-tömítés cseréje, a hengerfej felköszörülése, a szelepszár szimeringek cseréje, a szelepek csiszolása, az olajgomba cseréje olajjal, fagyállóval újabb fájó 70 ezer forintért. A javítási munkálatokat egyértelmű, hogy nem márkaszervizben végezték, de kellő szakértelemmel, minőségi alkatrészeket használva.
Ha nem is egyszerűen, de mégiscsak bővíthető a raktér
Tehát a 350 ezres alkalmi vétel azért egy kis idővel és használattal odébb már messze nem a földkerekség biznisze, ugyanakkor az autót próbálva meg tudjuk erősíteni: ha nem szállunk el a igényekkel, a Thalia egész jó kocsi, s van miért szeretni. Nem elsősorban a kényelméért (mégiscsak kisautós az alap, főleg hátul szűk utastérrel), nem is az amúgy 510 literes és síkpadlósan bővíthető rakterének kiváló pakolhatóságáért. Hanem például azért, mert karosszériája alig visel karc-, utastere meg kopásnyomokat, nincs lerúgva, lelakva, kiülve, széthajtva. A motor elég erős, tisztességesen gyorsít, s nem is torkos - agglomerációs üzemmódban 6,5 l/100 km a fogyasztása. A váltó, a kormány, a futómű mind a semmi extra, azonban korrekt liga, a vezetői pozíció is szokható a tartást nem igen adó üléssel. A 175/65 R14-es gumikon a rugózási komfort szavak sem üresek.
Kisautós az alap, szóval nem túl tágas az utastér, de átlagtermetű mögött
átlagtermettel hátul is el lehet férni. Az ülések közepesek
A tonna alatti tömeggel a 75 lovas 1.4-es is könnyedén elboldogul
A ki/beszállás kényelmes, pakolórekeszekben nincs hiány. A kemény, olcsó plasztikokból épített, egyszerű, jól átlátható műszerfal nem zörög vészesen, a középkonzol alján szerénykedő ablakemelő kapcsolók végül is nincsenek bántóan rossz helyen. Szűk utcákban manőverezni, parkolni még a Törökországban ragasztott puttony ellenére is gyerekjáték, hiszen a hossz így is mindössze 4,15, a szélesség 1,64 méter. Hogy a raktérajtón belül nincs lehúzó? Túl lehet élni. Vigaszként teljes értékű pótkerék van a padló alatt, és ugye a bővítés sem kizárt. Ha nem is a legegyszerűbb feladat: először előretoljuk az első székeket, egyben felhajtjuk a hátsó ülőlapot, majd kiszedjük a fejtámlákat (a középső legfeljebb 150 centis magasságig látja el a funkcióját), végül dönthetjük az üléstámlát. Lapraszerelt méretes valamik beférnek, ez is becsülendő.
A tulajéknak persze nincs szükségük az öblös csomagtérre, ergo nem bosszantja őket a korlátozott bővíthetőség és a szűk nyílás. Amit javítani kellett, megjavíttatták, s reményeik szerint jó néhány évig most már különösebb gond nélkül szolgál náluk a nem annyira diszkontvétel, de a célnak megfelelő, s összességében mégiscsak olcsó Thalia.
Féltem Renault-t venni,főleg Thalia I-et.Szerencsére rendszeresen karbantartott,jó előéletű autót
kaparinthattam meg,egészen pontosan egy 2001-es 1,4 16 szelepes benzinest.Alkatrész és szervizköltségei nem drágább a kategória többi képviselőinél.
A tesztekben és véleményekben leírt 7 literes fogyasztás feszélyezett.Mindennapi vegyes használatban meglepő 5,8 l/100 km átlagot számoltam.Ehhez hozzá kell tenni hogy gyakorlott vezető vagyok és az autót átlagban max. 90-100 km/órával hajtom,mivel erre sem lehetőségem (út -és forgalmi viszonyok) és igényem sincs rá (szerencsére nincs hova sietnem)Tehát a fordulatszám mérő maximum 3000-es (+néha 1 kicsi) érték körül mozog.
A csomagtartó kihasználhatóságával kapcsolatban sem tetszenek a bugyuta hozzászólások: összecsukható tárolórekesszel és ésszerű pakolási szisztémával minden a helyén marad,a körforgalmak világában is 🙂
Nem lehet elvárni ettől a típustól azt amit a prémium kategóriától,viszont árának megfelelően jól teljesít,fenntartható és ha az előírás szerinti csere és szerviz periódusokat betartjuk akkor mondhatnám problémamentes.
Féltem Renault-t venni,főleg Thalia I-et.Szerencsére rendszeresen karbantartott,jó előéletű autót
kaparinthattam meg,egészen pontosan egy 2001-es 1,4 16 szelepes benzinest.Alkatrész és szervizköltségei nem drágább a kategória többi képviselőinél.
A tesztekben és véleményekben leírt 7 literes fogyasztás feszélyezett.Mindennapi vegyes használatban meglepő 5,8 l/100 km átlagot számoltam.Ehhez hozzá kell tenni hogy gyakorlott vezető vagyok és az autót átlagban max. 90-100 km/órával hajtom,mivel erre sem lehetőségem (út -és forgalmi viszonyok) és igényem sincs rá (szerencsére nincs hova sietnem)Tehát a fordulatszám mérő maximum 3000-es (+néha 1 kicsi) érték körül mozog.
A csomagtartó kihasználhatóságával kapcsolatban sem tetszenek a bugyuta hozzászólások: összecsukható tárolórekesszel és ésszerű pakolási szisztémával minden a helyén marad,a körforgalmak világában is 🙂
Nem lehet elvárni ettől a típustól azt amit a prémium kategóriától,viszont árának megfelelően jól teljesít,fenntartható és ha az előírás szerinti csere és szerviz periódusokat betartjuk akkor mondhatnám problémamentes.
Most ismét megkövetem magam. Ha így nézzük, hogy ez a legalja a kínálatnak akkor valóban elnézhető, hogy szakadt, kopott a belső. 600 – 800-at nem adnék érte mert ott azért már jobb vételek is akadhatnak. A Clio II és úgy alapvetően a Renault járműveinek megbízhatóságáról erősen megoszlik a véleményünk. De mint az előbb is írtam attól szép az élet, hogy mindenki más és mindenkinek mások a preferenciái.
Jogos AndrwT! Ha így nézzük valóban belefér egy kis maszírozás itt – ott. Ha jobban belegondolok nézelődéskor ezeket én is bele szoktam kalkulálni. Soha az életben nem vennék 350-ért Thaliát, 700-ért meg aztán pláne nem. De végül is a sokszínűség gyönyörködtet és úgyis a tulajnak kell, hogy tetszen.
Még azonos forgalmi viszonyok között ugyanazzal az autóval személyenként is más fogyasztási adatok mérhetők. Benzinmotorral elsősorban hosszú távon adódnak kiugróan alacsony fogyasztási értékek, (1000 km. egy szuszra, vagy annál több), sebességhatárokat betartva nem agresszív módon vezetve.
Amcsiban teljesen más szisztéma valósult meg a benzinmotorokat illetően, mint Európában. Ott a bizonyíték, hogy a nagy hengerűrtartalmú motorok is lehetnek takarékosak. Ezt itt Európában értetlenség, kétkedés fogadja. A frász kitör, mikor látom, hogy a nagyobb futásteljesítményű nagy hengerűrtartalmú autók kipufogója mennyire tiszta, korommentes. Szóval itt Európában tévhit van a nagy hengerűrtartalmat illetően.
Vidi! Ha a jazz fogyaszátásra írnád ezeket, szerintem nem lenne itt semmi gond. Nekem is elég alacsonynak tűnnek az értékek, de nekem se hinné senki ,hogy 1,6tonás S60 volvo 2.0 túrbó benzinmotorral, 70Lből 1000km felett autózható, és nem 70-nel. Írta nekem is egy forumozó, hogy ő 8L alá nem ment. Én igen, sőt 6,5 is simán megvolt, csak normális lötyi (osztrák) volt benne és nem ökör módjára előzgettem, hanem együtt éltem a forgalommal, használtam az agyamat és 1-2mpért nem kockáztattam előzéseket. Amcsiba meg nem is nagyon éri meg gyorshajtani. A gond, hogy sok ember sokféle körülmények között használja a kocsiját, és ezekhez az esetekhez különböző fogyasztás társul, ezért nem lehet megmondani a tutit. De ezt is nehezen értik meg.
Én hiszek a matematikába és Te is tegyél úgy. A képlet itt egyszerű. A tip-top Thalia 700e ft magassága, ez fele volt. Marad 350 e, ebbe férjen már bele egy kicsit silány belső, max bontottból kicseréled, férjen bele kis javítgatás és még akkor is lehet olcsóbban van, mintha venne egy szépnek tűnőt. MErt azon is kell cserélgetni dolgokat. Szerintem ez is egy hozzáállás a kocsivásárláshoz. Én is vettem fosul kinéző kocsit, piaci ár feléért, ment , működött. Akinek ez kell, az vegye így. Neked tip top kellene, van ilyen is.
Aki e témában nem meggyőzhető, az éppen te vagy. Engem nem kell győzködni, saját tapasztalataimat írtam le, azonkívül tisztában vagyok a magyarországi üzemanyag minőséggel, utaltam is rá, előző hozzászólásom utolsó mondataiban. Ha itthon is annyit fogyasztana mint kinn, akkor hazahoztam volna.
Most őszintén 350.000 Ft-ért mit vársz? Ez az árkategória a Thalia-ból is a legalja! A normálisabb példányokat 600-800 eFt környékén kínálják. Technikailag a Clio II re épül, az pedig megbízható, relatíve olcsón fenntartható és szervizelhető darab -ez saját tapasztalat-. Praktikusnak tényleg nem praktikus, de hát szegénykém egy sedan és azok nem a praktikumról szólnak. Az Opelt meg inkább hagyjuk (korábban részleteztem hogy miért…)!
Bocs, de ez az autó inkább a 300e-hez jár közel, nem 123. A belső térből egyértelműen látszik, a hengerfej problémából szintén.
Csak úgy 1,5 évig koptattam egy gyönyörű metál fekete neont! Imádtam, de mai üzemanyag árak mellet nagyon sokba van. Nyáron 8, télen 10 litert benyalt a picike, és még csak nem is vadultam. (ami alapvetően nem sok egy ekkora járgánytól, csak sokba van) Témát lezártam, nem hinném, hogy meggyőzhető lennél.(legalább van min mosolyogni, és szerintem nem csak én teszem ezt…üdv.)
Esetlen francia szemétdomb az egész, ha nem francia lenne, akkor is esetlen. Pláne ez a fogyatékos elejű, anyagminőség???? röhögnöm kell…. ezek a kocsik nem másak csupán „modern kori” daciák, és a lehető legolcsóbban megcsinált valamik…de ebben az országban az esetlen betegágyakat mindig is megvették… Gusztustalan és égő egy érzés, ilyen szemetet vezetni, pláne az a francia sajátosság amit úgy hívnak hogy sebváltó. Össze vissza mozog útközben, igazi bal.asz váltó, az elektronika meg egy zsákutca.. És még mielőtt valaki azt kérdezné nekem milyen autóm van, Ford Focus benzines, abban minden passzol, nincs szakadás 99 es, nem új autó pedig. Nem BMW, és nem Mercedes. Sajnos sok ilyen thaliával volt dolgom, ugyanis nap mint nap kell ilyen szemetekkel foglalkoznom… Francia autót soha!!
Ne haragudj de nem fér bele. Ha a belső tér ilyen silány akkor milyen lehet a kaszni és a mechanika? Én magam is alulról súrolom a száz kilót és még egyik említett jármű ülése sem adta meg magát. Igen, még az említett 19 éve ellenére rozsdamentes f astra sem amihez nem 50 ezer egy komplett vezérlés… Nem akartam egyik fraciaimádó gyúkszemére se rálépni pusztán nehezen értem, hogy fenntartási költség – megbízhatóság – praktikusság vonalon miként lehet ezt a járművet választani. Horribile dictu egy egyes megane-ért még lehet pénzt is adnék. De ezért…
Na persze nagyokos. Te csak úgy látatlanból csípőből lököd az egészet. Ha már a minőségről is szó esik itt a fogyasztás mellett, akkor annyit, hogy 270.000 km-nek megfelelő miles volt benne, manuális váltó, motortér száraz, sehol egy olajfolt alul sem, integrált szíj, és bordásszíj sohasem cserélve, féltengelyek teljesen alászedett kormánynál nem kopogtak, kormánykerék bőr bevonata nem rojtos, csak egy kicsit fényes, szín elváltozása nincs, üléskárpit nem szétszakadva, nem kopott, esztétikus. Vásárláskor a gumi úgy lekopva, hogy egyiknél már az acélsodronyból 1-2 szál kilógott. 195×50/15-ös méret a gyári gumi, helyettesítő méret 195×55/15. Sam’s Club – nál kedvező árú 195×70!!!/15-ös gumik, elég hely a kerékjáratban, megvéve, felszerelve, és ezzel a kerékkel hozta a korábban közölt értéket, Exxon kutaknál tankolva. Más alkalommal amikor gyakori „előzések” alkalmával (párhuzamos közlekedés) gyakran túllépve az engedélyezett sebességhatárokat előzés alkalmával, hosszú úton 5,6 liter/100 km -es fogyasztás jött ki. Ja és nem a legolcsóbb, hanem a közepes (89-es) benzinből. Az más kérdés, hogy a Magyarországon árult löttyből ugyanez az autó többet kérne.
14 éves Clio II-t hajtok -újkorától- 130 kg vagyok s nincs szétszakadva a kárpit, de ha szétszakadna akkor az nem lenne komoly tétel! Az alkatrész meg mindenhez drága! Vaterom 11 éves G-astrájában most omlott össze a motorvezérlő elektronika-z16xe- (150.000 km-t futott), 180.000 Ft volt az új alkatrész+ a munkadíj a betaníttatására. A bontós alkatrész lett volna 90 ezer. No komment:-((((((((( A Cliomra talán a 14 év alatt költhettem összesen ennyit a kopó alkatrészekre…:-)
Itt a pont!
110-115 kilóval, szinte minden nap közel 8 éve beülök a kocsiba még sincs szakadás!
Na akkor most hogy van ez?
Köszönjük atesz400 a bizonyára saját tapasztalaton alapuló értelmes hozzászólást! 🙂
Az én thaliában 🙂
Ez a ki szakadás simán belefér, bőven 1 mázsa feletti testtömeggel bármit szétszakíthatsz néhány év alatt…:-( Az f astrát meg inkább hagyjuk, szegény pára meg se éli a 12 évet mivel szétrohad addigra!
Az thalia-ban 205 ezer km van, de nincs szétszakadva egyik ülés sem (115 kg csücsül benne minden nap) és hengerfej tömítést sem kellett még cserélni. Igaz 1.4 16v változat, de ez is csak a motort magyarázza a belső lelakását nem!
Nem szép autó, de összességében ezért a pénzért kiváló választás. Ha nem lenne aránytalanul drága hozzá az alkatrész, akkor igazi best buy lenne! 🙂
Nekem meg szőrős a talpam! A számokat add össze és megkapod azt a számot ami közelít a valósághoz!(5+3, 6+5) a gyengébbeknek.
Ehhez képest egy f astra vagy III-as golf kívül – belül egy designcsoda még fapadosan is. A minőségük pedig… 12 év alatt hogy kophat és szakadhat ennyire a kárpit? 15 éves b corsában, 19 éves f astrában de még 25 éves malac passatban is különb belsővel találkoztam. Inkább legyen egy szürke – fekete koporsó jó állapotban mint egy tarkabarka szétszakadt playmobil ha már választhatok.
Ezek szerint, ha azt mondod, hogy a diesel Astra-d ennyit eszik…
Az nagyszerű. Tehát annyit eszik, mint a dízel Astrám légkondi nélkül?
[i]„… inkább benzinzabáló amerikai modellel járok!”[/i]
Nem tartom benzinzabálónak a hasonló méretű amerikai járgányokat, legalábbis az amerikai benzinnel nem.
Hosszú távon és másfél mázsányi cuccal megpakolva egy 132 LE-s 2 literes motorú Chrysler Neon a sebességhatárokat betartva kijött 5.3 liter/100 km-es fogyasztással. Városban, jó nem araszolva, de gyakori hideg indításokkal és nem hosszú utakkal meg 6.5-ből.
Hát én nem tudom!? A hengerfej tömítés a legutolsó dolog amit cserélni szeretnék egy autón! Jah ,de ez a csigazabáló franciáknál gyakran előfordul! Mindenesetre ha ez egy külföldi autópályán tenné meg ,inkább meggyújtanám az út szélén ,mint hogy horibilis pénzért bárhová szállíttassam és javíttassam,jobb megoldás ha otthagyod és busszal jössz haza 🙂 inkább benzinzabáló amerikai modellel járok! Igaz fogyaszt ,de sosem áll meg! Amit a franciára költesz javításra ,azt én elautózóm ,bosszúság nélkül 🙂 !!!!!!!