Lehet reszketni, élesítik a mindent látó VÉDA kamerákat

Hivatalos: április 5-én éles üzembe állnak a csodakamerák

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ORFK bejelentette: vége a türelmi időnek, azaz a tesztidőszaknak, április 5-től éles üzemben dolgoznak a fix telepítésű VÉDA kamerák.


Nyilván húsvétra is tervez fokozott közúti ellenőrzést a rendőrség, viszont az autósok fekete napja április 5. lesz. Utóbbi talán csak egy sima keddi napnak tűnik, de nagyon nem az. A rendőrség ugyanis ekkor, egészen pontosan reggel 8:00-kor fogja éles üzembe kapcsolni az immár a tesztidőszakán túljutott VÉDA kamerarendszert, ami a 160 (már tavaly március 26-tól éles üzemben dolgozó) változtatható helyű kamera után immár az ország 365 fix pontján ellenőrizni az autósokat. A szám persze sávonként értendő, a konkrét helyszíneket pedig már tavaly megismerhettük.
Hirdetés
A VÉDA rendszer kamerája nem csupán a járművek sebességét ellenőrzi, hanem egyebek mellett rendszámukat is leolvassa, rögtön összeveti a központi adatbázissal, így kiszúrja a lejárt műszaki vizsgával közlekedőket, valamint persze a kőrözés alatt álló autókat is. Látja továbbá, hogy a sofőr bekapcsolta-e biztonsági övét, nem telefonál-e kézben tartott készülékkel, de számolja a forgalmat, észleli a torlódásokat is. Figyeli továbbá a behajtási tilalmak megszegését, a kötelező haladási irány betartását, illetve a záróvonal átlépését vagy jelzőlámpák előírásainak betartását, a leállósáv vagy a buszsáv használatát is. Amennyiben szabályszegést észlel, automatikusan küldi a feljelentést, azaz áttételesen a bírságról szóló csekket is.
A minden eddiginél szigorúbb ellenőrzőrendszertől a rendőrség a baleseti statisztikák javulását várja.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Ez igy van, zömében 2×2, 2×3-4 sáv, + kanyarodó sáv külön. Magyarországi viszonylatban ismeretlen kivitelezésű település.
    Azt akartam érzékeltetni ezzel a példával, hogy a sebesség nem egy kaptafára van véve, mint nálunk, hanem dolgoznak a “szakemberek”, és mindig a közlekedési körülményekhez igazitják a sebességet. Aki ezeket jelentősen túllépi, az már tényleg elmebeteg. Kap is a fejére, ha lebukik. Ja és a vánszorgókat kiszedik a forgalomból!!! A rendőr a defektes kerék cseréjében segédkezik!!!
    Gazdag település, iparterület nincs, mert az amerikai jómódúak üdülővárosa, akik északról a téli időszakban jönnek ide.
    Egyébként van 50 mph-s korlátozás is, ahol átszámolva a 90km/h is még benne rejlik a tűréshatárban.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Street view-ban én is megnézegettem. Az igaz, hogy településen belül vagy, de zömében 2×3, 2×4 sáv, egyik oldalt iparterület, másik erdő. Zebránál 35 mph-s korlátozás. Magyarországon sokszor az autópályák nem tudják ezt.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Az óriási különbség az, hogy a közlekedésből származó halálok mai is elkerülhetők lennének. Ez nem a civilizáció, hanem civilizálatlanság következménye.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Ez van sajnos ez a civilizáció világához tartozik,pl akkor sem voltak szép halálok mikor mondjuk nem volt orvostudomány,rengeteg volt a gyermek halandóság csecsemők,gyerekek,és ugyan úgy felnőttek durvábnál durvább betegségekben.Egyébként ha meg nézed a mai kori betegségek és mulasztások is elég aránytalan8ul sok embert ölnek meg.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    “Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van,” a közlekedésre bízott szelekcióval az a baj, hogy aránytalanul sokat öl a védtelenekből, öregekből, gyerekekből, persze azt nem is említve, hogy teljesen abszurd.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Nagyon is sok közünk van hozzájuk, már csak azért is, mert a “birodalom” egyik láncszeme, tartománya vagyunk.
    A tömeges autógyártás és autózás onnan indult el. Az ottani emberek élete teljes egészében az autózásra épül. A 85-90 éves emberek is volánnál ülnek, mert enélkül nincsenek meg az életfeltételek sem, pl. bevásárlás, stb.
    A tájékozottsághoz, összehasonlitási alapnak szükséges tudni róla, mert a közlekedés megszervezésében, és mindenben, ami az autózással összefüggésben van, már csak a méretei miatt is, jóval előttünk járnak.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Ezek játszadozások a számokkal, ami persze igaz, csak éppen függetlenek az emberi tényezőktől, közlekedési körülményektől. Egy gyalogos elgázolásának mindig vannak emberi tényezői, és ebből következő előzményei, azaz mulasztások mindkét közlekedő fél részéről!
    Amikor a zöld asztalnál meghozza a vizfej a döntést, (lehet soha nem is vezetett gépjárművet), akkor nem indulhat ki csupán a fizikai képletekből, hanem elsősorban az emberi tényezőket kellene számitásba venni, a közlekedési körülményekkel összhangban. Na ehhez kellene a gondos munka, de csak slendriánsággal találkozunk.
    Csak egy példa: Florida egyik városában [b]lakott területen belül[/b] az utak legalább 70%-ánál 72,4 km/h az engedélyezett sebességhatár. Ez azt jelenti, hogy benne van a tűréshatárban a 80 km/h is, még sem jellemzőek a balesetek, nagyon ritkán legfeljebb koccanások, (ez esetben alkohol vagy drog befolyásoltság), súlyos, halálos gázolások pedig egyáltalán nincsenek. Ott valóban figyelemmel vannak kisérve a közlekedési körülmények, emberi tényezők, gondosan ki van munkálva, melyik útszakaszon mi is az a biztonságos legnagyobb haladás, amit minden esetben táblával jeleznek. Ami egy utcán belül a körülmények függvényében akár változhat is.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Szerintem jobb lesz ha leszorítják mondjuk 0 ra a sebesség határt és mondjuk vagy toljuk az autót,vagy olyasmi járgányokat kezdenek el gyártani,mint a frédi és béniben 🙂 vagy az utakat kátyúsítani kéne és 20 as táblákat kirakni,bár felénk ez nem mindenkire hatásos mert a gazdagok a nagy luxus autóval nem kerülgetik a lyukakat,hanem szinte nagy sebességgel át repülik 🙂 Egyébként az emberi szelekcióra így is úgy is szükség van, tudom durván hangzik de ugye van egy természetes szelekció amibe mi emberek be avatkoztunk és jól el szaporodtunk.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Jó ez a 50km/h helyett 60-nal példa, mert a kommunizmusban 60 volt a településen belüli max. sebesség, majd 1993-ban végre módosult.
    3 év kellett, míg az autósok megszokták. 3 év alatt lefeleződött a halálesetek száma.
    Csak ennyit jelent! Nagyjából évente 1200 emberrel kevesebb halt meg és 40000-rel kevesebb sérült meg. Csak ennyit jelent!

    Ordas nagy ostobaságok bemondása helyett olvasgatni kéne egy kicsit:
    [url]http://tuke.blog.hu/2013/11/05/sebesseg_korlatozasok_okai_2_resz_lakott_teruleten_belul[/url]

    Mivel tudom sokan nem olvasnak kimásolom a lényeget.
    Mennyivel ütöm el, ha 50 km/h helyett 60km/h-val megyek?
    “HOPPÁ! Csak 10-el mentem gyorsabban, és 40-el gázolom el a gyalogost, aki előtt meg tudtam volna állni, ha 50 km/h-val megyek!”
    Átváltva biológiára:
    40km/h-val elütni egy embert pont azt jelenti, hogy az elütöttek negyede szörnyethal, a többi maradandóan megsérül.
    [b]Csak ennyit jelent![/b]

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Magyarország törvényeit mindenkinek be kell tartania, tehát érvényes lesz!
    De, ha autód mégis gyorsabban megy, sebaj, Magyarország jobban teljesít! 😉

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Szórakozzanak az anyjukkal amikor 50 helyett 60-nal megyek. További kérdésem volna hogy ezeknél a szaroknál is érvényes lesz mint mikor a szájbatekert fakabátok mérnek az út szélén? Mármint az hogy 50-nél 62 km-re lesz állítva a ketyeró? (És még a 62-höz hozzá lehet adni 7-et amennyivel az ÖSZES km-óra csal pluszba ebben a sebesség tartományban. (nyilván 130-as óra szerinti tempónál 120-121km GPS szerint. Ritka az az óra ami uazt mutatja mint a gps)

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Ha egy vaksi sávváltásnál rám húzza a kormányt, én meg átmegyek a záróvonalon hogy elkerüljem a balesetet (persze ha nem jön szembe senki) akkor vagy benyelem a büntetést, vagy 1 szabimat elb.szva mehetek magyarázkodni jó eséllyel hiába.
    De számtalan olyan helyzet adódhat ami a szabályok megszegését követelheti…
    Asszem inkább kikerülöm ezeket a csodakapukat, köszönjük meg szépen a fejeseknek, hogy lassan teljesen tönkreteszik a vezetés élményét.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Van itt jól láthatóan rengeteg veszályforrás, pl.: kisgyereket ültetnek az ölbe, hogy a pár éves gyerek vezethessen egy kicsit! NORMÁLIS?! Vagy bekrémezett kézzel, az egyikben még egy csomóban a massza, azt a kezet feltartva a másikkal vezetve… KÖZVESZÉLYES!! Úthiba miatt a kocsi balra húzódik a külső sávban, erre az eszetlen motoros jobbról a hídkorlát és a kocsi között az úthibákon átcsapatva megelőz… AGYATLAN IDIÓTA!!!

    Ezek közül a VÉDA mit fog látni, mit fog büntetni? Egyiket sem! Tényleg megérte…

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Áki, nehéz lesz a többséget meggyőzni. Az autósok (és persze a többi közlekedőt sem szabad kihagyni) zömének nem tanítják meg azt amiről beszélsz. Az oviban kellene elkezdeni, majd az iskolában folytatni a közlekedésre nevelést. A jogosítvány megszerzéséhez meg minimális fizikát és biológiát is kéne oktatni. Ez nagy hiányossága a jelenlegi rendszernek. [b]Az eredmény[/b] évenkénti kb. 16000 balesetből, 15000 könnyű sérült, 5000 súlyos sérült, 600 halott és nem mellesleg a gyenge közlekedési kultúra.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    A telefonnyomkodás tapasztalatom szerint sokkal nagyobb veszélyforrás a gyorshajtásnál. Többen is csinálják, mégis sokkal kevesebb szó esik róla. Mondjuk nehezebb is elkapni.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    [i]“És hol marad az erkölcs és az etika. Kimúlóban????? :(”
    [/i]Az az élet minden területén kimúlóban van, nem csak a közlekedésben. Tisztelet a nagyon kevés kivételnek.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Nem a birkáké, hanem azoké, akik felelősséggel vezetnek. Igen, nem árt gondolkodni, és valóban a leggyengébbekhez szabják a szabályokat, mert őnekik is joguk van biztonságban hazaérni. Senkit nem jogosít ez fel semmiféle szabálysértésre. És hol marad az erkölcs és az etika. Kimúlóban????? 🙁

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    “Azt, hogy hol milyen sebességlimiteket határoznak meg, hagyjuk a szakemberekre, és ezt tartsuk be akkor is, ha nem tudjuk, miért annyi az annyi. Majd egyszer rájövünk – remélhetőleg más kárán.”

    Ez a birkák hozzáállása.
    Azért gondolkodni sem árt és azt sem kell elfelejteni, hogy a szabályokat a leggyengébbekhez szabják.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Persze, sok igazad van, mindenkire vigyázni kell az utakon, de ez nem változtat azon, amit a sebességhatárok megállapitásáról irtam előzőleg. Az hogy a “szakemberek” egyetemet végeztek, nem garancia semmire! Az csak iskolapad, az élet egészen más.
    Azért érdemes kis hazánk határain túl is szétnézni mi van máshol, és könnyen rájövünk arra a slendriánságra, ahogyan a “szakemberek” Magyarországon dolgoznak.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    …mert olyanok is vannak az utakon. És az ő életük sem ér kevesebbet, mint a nem mazsoláé, rájuk éppen úgy vigyázni kell. De ez nem evidens? Vezetés közben Te csak autót látsz, nem látod a sofőrjét, hány éves, mire képes, milyenek a reflekszei, milyen a rutinja stb. A biztonság érdekében a legmazsolábbat is figyelembe kell venni, és segíteni neki! A “szakemberek” egyetemet végeztek, és sok baleset kiértekelésével találják ki, hogy hol mi a legcélravezetőbb. Az, ha nem tudod egy adott helyszínen, hogy miért van kint egy tábla, nem azt jelenti, hogy a szakember tévedett, hanem hogy Te még nem láttad azt a balesetet, ami miatt kirakták a táblát. Találkoztál már olyannal, aki balesetet szenvedett saját hibából, de nem szándékosan, vagy ittassan? Lehet, hogy nem vette észre a táblát, vagy még nem volt kitéve az a tábla, ami megóvta volna a balesettől. Én is láttam már olyan táblát, amit indokolatlannak éreztem. Évekkel később jöttem rá, miért volt kitéve. És nem a “szakembereket” szidtam, hanem szégyelltem magamat, amiért nem jöttem rá hamarabb.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    [i]“Azt, hogy hol milyen sebességlimiteket határoznak meg, hagyjuk a szakemberekre, …”[/i]
    “SZAAAKEMBEREEEK”??? Ugyan már! Kiket nevezel te szakembereknek? A vizfej, aki ott ül a zöld asztalnál, és unalmában milliós fizetésért a körmét piszkálja, és néha megnyilvánul egy egy hátborzongató őrültséggel? Csak azért, hogy jelezze, ő is létezik?
    Ami a sebességkorlátozást illeti, azt a leghitványabb műszaki adottságú csotrogányhoz, és legmazsolább vezetőhöz szabják.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Biztonságról akkor szólna, ha rejtve maradnának a mérési helyszínek, mert így kénytelen lenne mindenki mindenhol betartani a szabályokat. Így, hogy kameránál lassít valaki, utána pedig megy ahogy akar – nem sokat ér. Én raknák a kamerák előtt/után is kamerákat, és ha egy 130-as limitnél 150-130-150-et mutatna, akkor elvenném a jogsiját pénzbüntetés nélkül. Na annak már lenne hatása a biztonságra!
    Ha már így van, legalább lenne a rendőrségnek egy honlapja, ahol a kamerák “teljesítményét” élőben mutatnák. Jó persze a mai jogérzékeny világban nem arra gondolok, hogy a rendszámokat azzonnal kiírják, ha “befogtak” egy szabálytalankodót, de legalább egy időpont-sebesség párost, és a hozzá járó büntetési tételt. Ennek is lenne elrettentő ereje.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Ez tényleg a pénzről szól,semmi köze biztonsághoz,de amúgy biztos jó ötlet a kamera de balesetek akkor is lesznek,nem a kamera fogja meghatározni.Egyébként be kéne tiltani az összes nagy teljesítményű autó meg motor gyártását vagy le kéne őket szabályozni mondjuk max 130km/h órára ugye a max megengedett autópálya sebességre,na de akkor is lenne gyorshajtás más utakon 90km/h nál 130 al tépve,nem kamera meg ilyesmi kéne ,hanem vissza menni a kőkorszakba mikor még nem léteztek nem ,hogy gyors járművek de még járművek sem.Egyébként meg lehet biciklizni is talán azt még nem büntetik,de ha azt is fogják akkor viszont marad a gyaloglás.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Nem értek vele egyet, hogy közzéteszik a kamerák helyét, mert ennek tapasztalhatóan az az eredménye, hogy ahol nincs kamera, ott nincsenek szabályok, lehet nyomni ezerrel, a kameránál a buta 80-ra lassít még autópályán is, utána meg mehet a 160. Ez nem balasetmegelőzés. Angliában és hollandiában szinte minden kereszteződésben ott figyelnek a kamerák, nincsen kitáblázva. Németországban civilnek látszódó autókból is mérnek menetközben. Horvátországban, és Romániában is lesből mérnek. Így van hatása. De ha tábla jelzi, rádió bemondja, applikáció jelzi – ennek így semmi értelme. Meg is van az eredménye: szomszédainknál sokkal többen betartják a szabályokat, átérve hazánkba mintha megszűnnének a sebességlimitek. Szerintem alap, hogy betartjuk a szabályokat. A rossz példa ragadós, ha egyvalaki nem tartja be, megy utána a többi is, akkor is, ha az egyvalaki tudta, hogy hol milyen közlekedésbiztonsági veszélynek van kitéve, a többi viszont nem. Tehát ezért, a példamutatásért már megéri szabályosan közlekedni. Életeket lehet menteni vele. Igenis vegyük tudomásul, hogy az autósok többsége (persze nem “én”) nem profi sofőr, csak annak gondolja magát. Azt, hogy hol milyen sebességlimiteket határoznak meg, hagyjuk a szakemberekre, és ezt tartsuk be akkor is, ha nem tudjuk, miért annyi az annyi. Majd egyszer rájövünk – remélhetőleg más kárán.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    (csak zárójelben jegyzem meg: “valamint persze a kőrözés alatt álló autókat is” körözés az, nem kőrözés)

    A sebességtúllépés milyen mértékénél lesz büntetés ezeknél a kameráknál? Ahogy a többi fix vagy autóból mérő traffinál? Tehát 90 Km/h-s határnál 105 felett büntet stb, vagy már 91-nél?

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    mert szerinted normális az, hogy egy kintfelejtett 30-as tábla mögött este mérnek, ahol 100.000 év alatt 1 baleset sem történik, hm? az miféle “megelőzés”? mert nálam a megelőzésnél nem ez szerepel a szótárban. hanem az, hogy csúcsidőben (amikor a legtöbb autó közlekedik) baleseti gócpontoknál mérnek, avagy jeleznek, hogy legyünk óvatosabbak. az megelőzés, az első, amit csinálnak, az NEM.
    óvatosnak mindig óvatosnak kell lenni, de az nem normális aki egy kihalt főútvonalon a határban is úgy pörög, mintha 2 milliós városban lenne.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Milyen távolságra látnak ezek a kamerák? Csak az előttük, mögöttük lévő rövid útszakaszt, vagy km távolságra is? Másrészt ha autóúton csak az egyik oldalra van felhelyezve, akkor a másik oldali forgalmat is nézi? Az M2 budapesti felhajtójánál van egy ilyen kamera – ott 110 a megengedett. A másik oldalt viszont nincs, de ott már 90 a sebesség korlát. Nos itt sokszor kell átsorolni, ilyenkor néha nyomja neki az ember – és nem pont fékez. Ha viszont a szembelévő kamera átlát, akkor igencsak zsebbe nyúlós történet lesz…

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Ez mint szép és jó, csakhogy lassítani, szabályosan közlekedni nem attól kéne mert kitesznek egy “control” feliratot. Vagy tegyünk pl elsőbbségadás vagy stop tábla elé olyanokat hogy “na most tényleg áll meg, adj elsőbbséget mert irgum burgum lesz!” Többi helyen ahol nincs ott persze szard le az egészet.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Még el is hinném főként akkor ha oda telepítenék a kamerát, ahol már volt súlyos vagy halálos baleset.
    Mert nem nagyon tudok olyan helyet. Inkább olyat ahol könnyű büntetni. Magyar embernek mindig is magyar volt a farkasa, sajnos. Meg uniós előírások stb, tőlünk nyugatra ki van táblázva hogy “Control” meg fel van festve az útburkolatra, ezzel elérik hogy valóban lassít az ember, de azzal hogy feltesszük a kamerát és azt dolgoztatjuk az nem valószínű, hogy a baleseti statisztikát javítja.

  • 2017.10.28. at 07:01
    Permalink

    Egyetértek az ellenőrzésekkel, de azt gyanítom, hogy inkább a bírságbevételi oldal erősödését várják inkább és nem a statisztika javulását. A halálos balesetek száma eddig is nőtt, ezt beismerték! Csúcstechnika ide vagy oda, ezután is fog abban biztos vagyok.

Vélemény, hozzászólás?