Lehet még fokozni a Honda CR-V kényelmét? Úgy tűnik, igen.
Honda CR-V 2.2 i-DTEC aut. teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A modellfrissítéssel egy időben jelent meg a legérdekesebb Honda CR-V, az automatikus váltóval szerelt 2.2 i-DTEC dízelmotoros változat.
Még mindig mosolyogva néz ránk a Honda CR-V
A bolondját járatja velünk a Honda, hiszen a CR-V nem szabadidő-autó. Valójában egy buszlimuzin, amelynek tágas karosszériáját úgy álcázták, hogy megtévessze a gyanútlan szemlélőt. Erőteljes vízszintes tagolás próbálja meg a valóságosnál alacsonyabbnak láttatni a felépítményt, a küszöb magasságában elhelyezett fekete műanyag burkolat miatt nem is tűnik fel, milyen közel van az autó padlója az aszfalthoz. De nincs könnyű dolga annak se, aki pusztán a katalógusadatokra támaszkodva próbál a végére járni a félrevezetésnek. Alapáron adott összkerékhajtásról olvashatunk a népszerűsítő-kiadványokban, meg nyomatékos dízelről - az csak hosszas keresgélés után deríthető ki, hogy a Honda által használt összkerékhajtás nem siratófalak, hanem zord időjárási körülmények leküzdésére alkalmas. Az erőforrás is változtatások nélkül érkezik a márka többi személyautóiból, lehetőség szerint kerülni kell vele az extrém dőlési helyzeteket, az olajozást ugyanis nem készítették fel ilyesmire.
Jól leolvashatóak a műszerek - itt tájékozódhatunk a távolságtartó tempomatról is
A félrevezetés – ahogy az lenni szokott – nem tökéletes, abban a pillanatban lebukik a CR-V, ahogy az ember kipróbálja. Nyoma sincs azoknak a hátrányoknak, amelyek a terepjárásra alkalmas autók sajátjai, például nem kell magasra mászni ahhoz, hogy bejussunk az utastérbe, hanem egyszerűen csak beülünk a kényelmes ülésekbe oly módon, hogy oldalra mozdítjuk a súlypontunkat. Az utastér padlója teljesen sík, annak ellenére, hogy kardántengely fut végig alatta, igaz, a középkonzol a megszokottnál több helyet rabol el a térből. Szerencsére ez egy pillanatig se jelenti, hogy szűkében lennének a helynek az itt utazók, mindössze annyi érezhető, hogy viszonylag messze ülünk az utastól.
Rengeteg hely, elegáns - és könnyen tisztítható - bőrkárpit, gazdag felszereltség
Azon ma már nem csodálkozunk, ha egy dízelmotor szinte hangtalanul működik, és az egyenletes teljesítmény-leadás hosszú évek óta a 2,2 literes négyhengeres sajátja. Újdonság vele kapcsolatban a hagyományos, hidrodinamikus nyomatékváltó, amely öt előremeneteli fokozattal rendelkezik. Érzésre ugyanúgy lehet kettő, vagy akár tíz is, a fejlesztés hosszú évei során olyan tökéletesre csiszolták a szerkezet működését, hogy egyáltalán nem érezni a kapcsolásokat. A hangtalan motor miatt mindössze a fordulatszámmérőről, illetve a fokozatkijelző változásából következtethetünk az áttételek váltására. Ez egyben azt is jelenti, hogy nagyon jól passzol az autó egyéniségéhez az új erőátvitel.
Csendes, kulturált és takarékos a dízelmotor, a váltó működését nem lehet észrevenni
Szinte teljesen elszigetel minket a hektikus hétköznapoktól a CR-V karosszériája. Csend, nyugalom és békesség honol az üvegeken innen, még mozgás közben is. Nem kell állandóan kapcsolgatni azért, hogy mindig a megfelelő fordulatszám-tartományban tartsuk a motort, ezt – az egyébként egyáltalán nem súlyos – terhet leveszi a vállunkról az automata. Csak egyvalami képes kizökkenteni a zen-nyugalomból az utasokat: a felfüggesztés. Mármint az, ha nem úthibákon vagy a - jó magyar szokás szerint - nem síkban lévő csatornafedeleken kell áthajtani. A magas építés miatt feszesebbre vették a lengéscsillapítást, hogy korlátozzák a karosszéria oldaldőlését kanyarban. Ennek eredménye, hogy a rugózás a hullámokkal egészen jól elboldogul, de az éles úthibákon bizony üt. Ha olyan tempóban haladnak tovább az útrekonstrukciók, mint manapság, néhány évtized múlva már tökéletes választás lehet a CR-V.
Variációk csomagtérre. Szükségpótkerék a padló alatt, az üléseket előre is lehet billenteni
Aki hajlandó arra, hogy a kellő visszajelzést adó kormány segítségével szlalomozzon az úthibák között, annak már is ez lehet a szinte tökéletes autó. Ehhez ugyan az átlagosnál egy kicsit többet kell fizetni, de ez a plusz pénz tetten érhető olyan extrákban, amelyek máshol még nem kaphatóak, például távolságtartó tempomat pre-safe funkcióval. A tesztautó majdnem a létező legdrágább CR-V volt, a 10 549 000 forintos alapáron felül metálfényezést (98 000 Ft) is kapott, egyedül a navigációs rendszer (550 000 Ft) hiányzott belőle. Ez nem csak manapság számít jelentős összegnek, és csak kicsit enyhít az egyszeri, nagy érvágáson, hogy a 2,2 literes turbódízel keveset fogyaszt. Remek autó, nem túl remek áron.
Terepjárónak próbálja álcázni magát, pedig valójában egy buszlimuzin
Árak
Tesztmodell alapára
10 549 000 Ft (2010.09.17.)
Tesztautó ára
10 647 000 Ft (2010.09.17.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2204 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,6 s
Végsebesség:
187 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4570 mm
Szélesség:
1820 mm
Magasság:
1675 mm
Saját tömeg:
1707 kg
Össztömeg:
2220 kg
Terhelhetőség:
513 kg
Tengelytáv:
2630 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
524 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
2204 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata - 5 fokozatú
Nyomaték:
350 Nm 2000 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
187 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,6 s
CO2-kibocsátás:
195 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km