Az új Renault 5 sportváltozata lesz az Alpine A290
Lehetséges, hogy ismét egy kínai autógyár fog megmenteni egy európai autómárkát. Az Alpine esetében ugyan feltámasztásra már nincs szükség, azt megtette a Renault, de a hosszú távú sikerességhez és a süllyesztőben való esetleges eltűnés megelőzéséhez sok pénzre lesz szükség, ebben pedig a Geely segíthet. A Volvo, a Polestar és a Lotus tulajdonosa, illetve a Mercedes-Benz és az Aston Martin résztulajdonosa tehát tovább bővítheti európai autómárka-portfólióját. A
Bloombergnek nyilatkozva Philippe Krief vezérigazgató az Alpine jövőbeli forrásbevonásábal kapcsolatban elmondta: "a Geely a csoport tagja és gondolkodunk a további együttműködésen."
Ez lesz az Alpine első villanymodellje
Itt a korábbi közös munkákra utalt, hiszen hibrid hajtásláncokon már korábban is dolgozott együtt a Renault-csoport és az Alpine. A franciáknak egyébként sem idegen az ázsiai együttműködés, hiszen egy csoportot alkotnak a Mitsubishivel és a Nissannal. Az Alpine azonban egyelőre még erősen veszteséges, a sportmárka nyereségessé tételéhez pedig új modellek, elektromos meghajtás es ezekből kifolyólag rengeteg pénz kell. A forrásbevonást a jövő évben tervezik megkezdeni, és a vezérigazgató nyilatkozata szerint itt nyitottak lesznek a Geely felé.
Hét elektromos modellt ígér az Alpine 2030-ig
Az Alpine 2030-ig hét elektromos modellt tervez piacra dobni, melyekből az első a Renault 5 sportverziója lesz, de érkezik majd kupé-crossover, SUV és négyajtós kupé is. Emellett az A110 utódja is villanyhajtást kap, ebből lesz kabrió kivitel is. Ezeket a terveket jövőre fogják véglegesíteni, utána keresnek hozzá befektetőket. 2026-tól fordulna nyereségbe az Alpine eredménykimutatása, az évtized végére már 8 milliárd eurós bevétellel számolnak, és nem kizárt az amerikai piacra való betörés sem. Ha mindehhez pedig kínai pénz kell, ám legyen, az autórajongók csak örülhetnek az új sportmárkának. A francia ipar és a politika viszont érdekes ellentétben áll, Macron elnök ugyanis nemrég vonta meg a gyártás során bizonyos környezetvédelmi követelményeket nem teljesítő márkák elektromos modelljeitől az állami támogatást, ami történetesen a kínai autókat sújtja leginkább. Az Alpine viszont lehet, hogy pont a kínai befektetők segítségét fogja majd igénybe venni a jövőben - bár tény, hogy a kevesebb rivális modell a hazai piacon a francia márkáknak kedvez.
Kínai lett a Samsung, kínai lehet az Alpine, kínai lesz a Renault is? Vagy a történelem ismétli önmagát, csak ezúttal a Nissan nyújt majd segítő jobbot a franciáknak?
Hello mivan a Samsunggal? Ezt honnan veszed?