A BMW a Solid Powerrel közösen fejleszt, de más gyártók is kutatják a szilárdtest-akkumulátorokat
Egy közös fejlesztési megállapodás keretén belül a BMW és az amerikai Solid Power nevű cég egy kutatás-fejlesztési licencet hoz létre, ezáltal fűzik még szorosabbra az együttműködésüket. A két cég közös célja, hogy szilárdtest-akkumulátort hozzanak létre, amit egy ideje már a villanyautók következő generációjának technológiájaként tartanak számon. A mostani lítium-ion akkumulátorokban folyékony halmazállapotú az elektrolit, ellentétben a szilárdtest-aksikkal. Utóbbi nagyobb energiasűrűséggel rendelkezik, tehát adott méret mellett több energiát képes tárolni, és tartósabb is. A megállapodás értelmében a BMW egy új gyártósort hozhat létre Parsdorfban (nem messze Münchentől) a Cellagyártó Kompetenciaközpontjában (CMCC) az újfajta akkumulátor első prototípusainak elkészítéséhez.
Frank Weber, a BMW fejlesztésekért felelős igazgatótanácsi tagja szerint a márka "e
lkötelezett marad a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésére való törekvés mellett, ami szerintünk egy olyan technológia, melyben fontos lehetőségek rejlenek a jövőre vonatkozóan. Várakozással tekintünk a Solid Powerrel való még szorosabb együttműködésre és arra, hogy szilárdtest-cellákat gyártsunk a tesztüzemünkben a Solid Power tervei alapján. A mostani megállapodásunktól azt várjuk, hogy felgyorsítja a szilárdtest-prototípust gyártó sor telepítését, illetve a közös célunk megvalósítását, azaz ennek az ígéretes cellatechnológiának a kereskedelmi forgalomba hozatalát."
Az új i7 már a Neue Klasse tagja
A tervek szerint már idén a BMW rendelkezésére bocsát majd a Solid Power egy villanyautó energiaellátására is képes szilárdtest-akkumulátort, hogy az autógyártó tesztelhesse azt, 2025 előtt pedig a BMW be szeretné mutatni első ilyen technológiával szerelt tanulmányát. Addig is azonban nem hanyagolják el a lítium-ion telepeket sem, a BMW villanyhajtása már a hatodik generációnál tart. A Neue Klasse néven futó új elektromos BMW-k a korábbi, prizma formájú cellák helyett henger alakúakat használnak, amik a korábbinál nagyobb energiasűrűséggel rendelkeznek. A BMW 2025-re el szeretné érni a kétmilliomodik eladott villanyautóját, és még az évtized vége előtt minden második eladott járművük elektromos lehet. A 2030-as évektől a MINI és a Rolls-Royce is kizárólag elektromos modelleket dob majd piacra, de még a BMW Motorrad kínálata is részben villanyosított lesz.