Lehet-e probléma az alacsony viszkozitású olaj magas fordulaton?

Fizetett hirdetés

Motorolajdoktor: Honda Civic Type R

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon elég jó olajat ajánlottak a gyáriak a Civic Type R-hez, vagy a magyar szakik jobban tudják? Nagyjából ez a kérdés érkezett Motorolajdokinkhoz.


Tisztelt Motorolajdoktor,
Egy Honda Civic FN2 (ufo) Type R tulajdonosa vagyok.
Kicsit elvesztem, hogy milyen olaj kell az autóba. A neten több helyen kering olyan táblázat, ami az 5W40-et ajánlja. Én azt nem igazán tartom jó ötletnek, ebbe a K20Z4-es motorba.
Jelenleg gyári Honda 0W20-as type 2.0-s olajjal fut az autó. Egyesek szerint ez tönkreteheti a motort, mert túl hígnak tartják a magas fordulat miatt.
Ebben kérném a segítségét, hogy jó olajat töltöttem az autóba?
Köszönöm,
Viktor
Hirdetés

Kedves Viktor!
A gyári ajánlás 0W20 az autóhoz. Nem gondolom, hogy magasabb fordulaton túl híggá válna, mivel a viszkozitási indexe - sokkal - magasabb ennek az olajnak, mint egy átlagos 5W40-nek, tehát magas (és alacsony) hőmérsékleten is stabilabb a 0W20, mint az 5W40.
Üdv,
Olajdoki
Motorolajokkal kapcsolatos kérdéseket várjuk a [email protected] címre!
A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Lehet-e probléma az alacsony viszkozitású olaj magas fordulaton?

  • 2019.10.27. at 21:49
    Permalink

    A TS Corollába gyárilag 0-30-as olajat ajánlottak, de a hivatalos szerviz 5-40-est töltött bele új korától fogva.
    Én is tartottam ezt és több mint 300.000Km alatt tökéletesen működik a motor a mai napig „csúcsra” járatva. Egyébként fajlagosan erősebb a Honda motorjánál.

  • 2019.11.05. at 21:36
    Permalink

    itt teljes fogalom zavar lehet az olajdoki fejekben. Mégis, hogy lenne stabilabb magasabb hőfokon egy 20-as olaj? Magasabb fordulatszám, nyilván magasabb hőfok. Megfelelően kenni, magas hőfokon az az olaj tud, aminek a melegoldali viszkozitása jobb, tehát a W utáni szám magasabb.
    Egy 0w20-as olaj olyan lesz mint egy pisi a 0w vagy 5w40-hez képest magas hőfokon. Nagy teljesítményű gépekbe sem 0w20at raknak hanem 10w60-at….. 😀

Vélemény, hozzászólás?