Lehet-e jó minden szempontból egy Volkswagen Golf?
Piaci körkép: első autó 3 helyett 1,5 millióért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Van, hogy az autóvásárló - feladva korábbi terveit - új álmokat sző, kevesebbet is szánna a kocsira, mást szeretne már, mint eleinte. Hogy lesz a Volvóból VW?
Már nagyon váltana kocsira, mert egyrészt több mint egy éve szövögeti négykerekű terveit, másrészt elege van a tömegközlekedésből (az sem olcsó, sőt, csomó idő, kötöttség és kényelmetlenség), harmadrészt igenis szereti az autókat, szeretne saját autót, saját első autót, ami felettébb fontos szempont. Álma egy Volvo C30 a stílusa, főképp jellegzetes, "letisztult" műszerfala, utastér-kialakítása miatt. Volt. Nem, teljesen nem dobta el eredeti ötletét, azonban a múltkori cikk kicsit elbizonytalaníthatta, illetve újabb és újabb modellekről kezdtünk el beszélgetni. Majd jött a kutatást más irányba terelő idea: lehet, hogy "csak" 1,5 millió forint környékén kéne nézelődni... Tehát azon a szinten, ami abszolút az átlagot jelenti manapság. Hogy 3 milliós autóra fájt a foga? Igen, de azzal együtt, hogy egy kompakt különccel szemezett, hogy a sokak által kedvelt tömegmárkák zöme neki nem kell, hogy fiatal, s hogy első verdáját keresi, nos, mindezzel együtt igen bölcsen, józanul is gondolkodik. Ha 1,5 millióért is kapni - számára - megfelelő autót, minek venne 3 millióért?
Odáig jutottunk hát, hogy legyen a keret uszkve 1,5 millió magyar pénz. Nyilván jobban örülne a lelke egy nem túl koros, nem túl sokat futott példánynak, hogy benzines vagy dízel-e, az mindegy. A váltó lehet automata is, de jó neki a kézi, szíve a háromajtósokhoz húzza, ám az öt ajtó is rendben, ne fogyasszon rengeteget, ellenben 1-2 liter különbség jelen pillanatban nem perdöntő. Teljesen logikus és életszerű az eszmefuttatás - természetesen fontos a fogyasztás (és a fenntartási költségek összessége), de tapasztalataink szerint nem mindig az üzemanyag körül forog a világ. Hősünkkel arra lyukadtunk ki, hogy úgy 8 l/100 km lehet az az átlag, ami még nem veri ki a biztosítékot. Mielőtt dönteni fog, biztosítással, alkatrészárakkal, várható értékvesztéssel, újraértékesíthetőséggel, mindennel kalkulál majd - hoppá, egy dizájner két lábbal a földön...
A már említett előző körképben kisautótól közepesig terjedt a kínálat, a hálón még keménytetős kupé-kabrió is fennakadt. Majd alaposan megrostáltuk a mezőnyt. Szinte teljesen. Eleve két kategória jöhetett szóba: a kisautóké és a kompaktoké, mert barátunknak nem kell tágasabb utas- és csomagtér. Még előéletéről faggatva kiderült, hogy a családban Volkswagen Jetta szolgál, baráti körben S60-as Volvo és 3-as BMW a pálya, vezetni Suzuki SX4-en tanult, a C30-ashoz köthetőeknél is édesebb álmai Mercedes CLS-ről, Volkswagen Passat CC-ről vagy Sciroccóról szólnak. Gyanús ez a sok VW... Na ja, a famíliának megbízható szerelője van, amúgy pedig az ő "népautójuknak" semmi baja, bízik a sztárolt német technikában. Aztán haladtunk végig a márkákon. Alfa? Kizárt dolog. Audit, BMW-t ennyi pénzből vagy nem lehet venni, vagy túl öregek, széthajtottak, az imidzsük sem szerencsés, tovább. Chevrolet? Mondjuk egy jó Lacetti? Kösz, de nem. Citroën? Például C3? Szintén felejtős. Dacia? Esélytelen. Fiat Grande Punto vagy Bravo? Nem tetszik.
Álljunk meg egy szóra. Egyesek talán már lesznobozták emberünket, de lássuk be, bizony majdnem mindenki fejében élnek, mit élnek, tombolnak az előítéletek és a preferenciák. Neki meg akkor is kell, hogy őszinte örömmel üljön be majd az autójába, hogy imádja, ha időközben változtatott is az anyagi oldalon. Hol tartottunk? Igen, a Fiaton csóválta a fejét. Ford? Semmilyen, szürke, nem kell. Honda? A Jazzt nem ismeri, a (1,5 millióért előző generációs) Civic tetszett, de kopogósak, szürkék a műanyagjai, ez eltántorította. A Hyundai és a Kia törekvéseit látja, csak a karosszéria-hajlítgatások a sok krómmal, az a nem bejövős. Mazda? Mazda3 Igen, talán. Oké, szerintünk remek autó, mindjárt beszélünk róla, de előbb még a többi.
A Mini neki nem menő, a Nissan színtelen, az Opel pláne. Peugeot? 207? Nem rossz, aranyos kis autó, de annyi rosszat hallott már róla (például a váltóról), hogy inkább dobjuk. A Renault Mégane a kacsasegg miatt esik ki, a SEAT (Ibiza, Leon) a kopár műszerfal okán, a Skoda (Fabia, Octavia) nem tetszik. Suzuki? A terepjáróit kedveli, de utazóautónak azok nem az igaziak. A Toyota Yaris lehetne jó, de a műszerfal középen idegesítené. Corolla? Szürke. Volkswagen? Igen! Golf, de akár Polo is. Előbbi a nem autóbolond számára is etalon, az autó. Időtálló forma, jöhet. Végül Volvo - vérzik a szív, de nem. Még újságírói részről elhangzik a Mazda MX-5 (vegyél egy olyat, a legjobb, néha kölcsönadod nekünk...) és ha már Volvo, akkor például egy isteni 850-es, de félre a tréfával, lássuk a jelölteket.
Mazda3. Jó a híre, s mint autó is jó. Csakis öt ajtóval, sebaj. Remek vezethetőséggel, tágas utastérrel, közepes csomagtartóval, de az most nem is kell, hogy nagyobb legyen. A Használói véleményekből is az szűrhető le, hogy megbízható, "csak" nem olcsó a fenntartása. A 1,5 millió körüli összegért ígéretes darabokat mutat a Használtautó.hu találati listája, egyiket-másikat valóban érdemes lehet megnézni.
Volkswagen Golf. Kár a szóért. Íme a róla, a Golf V-ről írt Használói vélemények és a hirdetések. A Polo meg egy kisebb, de hősünknek tökéletes méretű Golf. Annyira nem közkedvelt, mint a Golf, mindenesetre bőven van belőle a piacon is. De durva (legalábbis annak tűnő) futással, mondjuk 100 ezer kilométernél többel nem nagyon kéne egyik sem. Apró táblázatunk most konkrét futásteljesítmény és átlagár nélküli, csak a rend kedvéért:
A keresési kritériumoknak megfelelő autók
Mazda3-ból első széria, Golfból negyedik vége-ötödik eleje, Polóból negyedik esik ebbe a körbe. A japánból ennyiért és szerény futással csak benzines, a németekből egy-két dízel is van - mi igazából a benzineseket javasolnánk a kompaktoknál 1,6, a kisebb Polónál 1,4 literes lökettérfogattal. Nem szokott velük baj lenni, elég erősek, nem fogyasztanak vészesen. A Polo is elég jó úttartású és kényelmes autó, de a Golf és a Mazda3 nyilván kellemesebb utazó. Most következik az utolsó szűrés, néhány autót biztosan meg is fogunk nézni - látni és vezetni is kell őket, mert az álmot valóság váltja, állapotot, előéletet vesz az ember, nem pusztán márkát és márkaképet. Ön melyiket választaná ezek közül? Jövünk még kollégáink kalandjaival, remélhetőleg arról is beszámolhatunk, hogy megvette első autóját. Nagy nap lesz!
Modell | Motor | Évjárat |
Mazda3 | 1.4, 1.6 benzin | 2003-2005 |
VW Golf | 1.4, 1.6 benzin, 1.9, 2.0 dízel | 2003-2006 |
VW Polo | 1.2, 1.4 benzin, 1.4, 1.9 dízel | 2003-2007 |
Nyilván Mazda 3. A Volkswagen alkatrészei, főleg a gyári minőségűek, valószínűleg nem olcsók. A Mazda olyan japán autó, ami még teljes egészében Japánban készül. A japánok még a németeknél is precízebbek. Tem jön szembe minden sarkon Mazda 3, ellenben több a VW Golf. Az V.-ös Golf még talán az egyik legjobb útfekvésű. Az független hátsó felfüggesztésű, multilink. Olyan mit a Mazda. De azért nem olyan a váltója, kormányzása. A Mazda sportos életérzést ad, jobban fekszi az utat, élvezetesebb vezetni. Direkt erre lett kifejlesztve. A padlólemeze a Ford Focus padlólemezével egyezik meg. Valamikor egy cég voltak, mikor az első Mazda 3-at fejlesztették. Tudjuk, a Focus is híres a kiváló futóművéről, úgy, mint a Mazda. A Golf szürkébb, inkább a nyugodt vezetést támogatja, nem szereti a hirtlen sebességváltásokat. Inkább elegáns mint sportos, idősebb uraknak. A német stílus ízlés kérdése, a Mazda 3 az Alfa Romeo dizájnra hajaz, ami az autók közül megjelenésben általában viszi a pálmát, Km órája fehér számlapos, és a nulla alul függőleges pozícióból indul, mint egy sportkocsinak. Szóval a Mazda különlegesebb, és legalább annyira tartós. A Mazda az egyik első volt aki sorozatgyártásban 4 szelepes hengereket gyártott, a VW nemrég még két szelepeseket gyártott. Kiforrottabb a Mazda technikája. A VW a magas fogyasztásáról volt híres. A Japánok általában kevesebbet fogyasztanak.
Gyullad is csak nem tudni mikor, és nem úgy ég mint a gázolaj, ha rossz időpontban ég oda a hengerfej. Amúgy ha 2x a levegő hőmérséklete az öngyulladási pontnál akkor a reakció sebesség is kb 2x. dízelben kompresszió végén kb van 800 fok, ha ebbe előre benyomod az LPG-t ami hűti vissza, nem lesz sok öngyulladás, meg égés.
CNG légnemű az nem hűti az adagolót és megolvad és cső.
17:1 viszonya CR dízeleknek van ahol nem 300 hanem 1500-2000 BARon meg a játék de a tdi is 1000 körüli, oda pontos illesztések kenés kell, egyedül az elő kamrás rendszer elég buta hozzá.
Ha 13:1 a határ értéke az LPG-nek akkor elvileg 17:1 nél öngyúlladnia kéne!
Sok lehetőség van, már eleve szegény keveréket beszívatni és összesűríteni, stb.
A CNG-nél nem kell adagoló mivel 300báron van, csak a befecskendező szelepeket kell vezérelni!
Egy laikusnak ilyen egyszerű elképzelései vannak a gázosításról, igaz, nem is mernék naki állni!
Sok sikert a gázos motorodhoz!
Értem, hát jó az nekem ha van egy ilyenem. Ha másnak is kell akkor meg megvan hogyan kell.
Mainstream meg fizessen az előítéletei miatt 🙂
Mert a ford szürke amerikaiak célcsoportjának készült, és ezzel nem tudnak mit kezdeni az europai fogyasztói ízlések, gondolom én erre gondolhatott, de nekem az ilyenek nem osztanak szoroznak.. én egyiket sem venném.
Az LPG ön gyulladási küszöbe 2x-e a dízelnek, illetve befecskendezéskor az elpárolgás nem kis hőt von el, ami tovább növeli az öngyulladási reakciót. Maximum egy áramfejlesztőként tudom elképzelni, aminél 1 RPMen megy folyamatosan és oda be van lőve a minőségi szabályzás.
CNG gáz halmaz állapotú 3 perc alatt elfüstölne bármelyik adagoló, LNG lenne jó de az meg nincs. Marad LPG.
Azért nem fog neked ön gyulladni, mert a gázolaj öngyulladási pontja 225 fok az LPGé 450, ezzel duplája a reakció idő, és ha meglehetne növelni 2x-re az elő befecskendezést akkor is necces, hogy mikor kap majd hirtelen lángra az egész. Továbbra is kivitelezhetetlen egy normális alapjárat, mert ahhoz túl sokat kéne benyomni 2x a dízelnek, olyan mintha örökké szívató üzemben menne, vagy a szívató üzem 3000-es fordulatszám lenne.
Minőségi szabályzásnál a szegény keveréknél van hogy nem ég el az anyag, ha elég akkor meg magas Nitrogén oxidok, dúsnál meg detonál az LPG CNG amire a gázolaj képtelen és van hogy elégetetlen üzemanyag hagyja el a kipufogót. Magyarán szar, ezen már mi is gondolkodtunk.
Ilyen magas szinten nem foglalkoztam a dologgal még, nagyjából már értem hogy milyen elképzeléseid vannak!
Szóval te egy LPGs motort szeretnél dízel befecskendező (adagolós) rendszerrel de nem a dízel működési elvén, hanem egy benzines gyújtás rendszerrel és mennyiségi szabályzással!
Bonyolult rendszernek tartom és nehezen kivitelezhetőnek sok felesleges kütyüvel.
Nekem először, a dízel olaj kiváltása folyékony gázzal, akár CNG-vel, fordult meg a fejemben a dízel működési elvét használva!
A minőségi szabályzást jobbnak tartom annak ellenére hogy nem tudom milyen káros anyag kibocsátása lenne!
Már bocsánat,de egy Ford miben “szürkébb” egy Golfnál?…
Most őszintén, megéri ez a sok fúrás-faragás az egészet? Persze aki imádja a bütykölést annak önmagában a cincálás része miatt már megvan az öröme, de a legtöbbnek nem cél hanem eszköz a gépjármű. Azt szeretik ha minél kevesebb zűr nélkül elviszi őket A-ból B-be, a legolcsóbban és ha még a gyökércsakránál magasabb szintű lélekkel rendelkezik az illető akkor még az is fontos, hogy eközben ne nyírja ki a környezetet vele az ember.
Az ilyen meglepetések mint ez az említett kormolódás azért elég lehangoló a nagy faragás után. Olyan érzetet kelt, hogy akár hova faragja az ember a ketyerét előbb utóbb mindig kijön valami probléma ami miatt tovább kell reszelni.
Szerintem sokkal egyszerűbb a dolog!
A minőségi szabályzást kell alkalmazni ennél a motornál is, nem a mennyiségit!
Nem kell gyújtás és elektronika, egyszerűen a forró levegőbe beporlasztom a gázt és öngyulladással hagyom elégni!
Szerinted mi ezzel a megoldással a probléma??
Bizonyára magasabb mint dízel esetén, mert ugyan annyi energiához, 1,5x több kell, vagyis ugyan annyi befecskendezési idővel és keresztmetszettel, csak 67%-os kW teljesítményt tudunk kiszedni ugyan abból a motorból, ráadásul 5% több levegő is kell az ideális keverékhez ami újabb teljesítmény csökkenést eredményez. Összességében 60% a dízel üzemanyaggal való teljesítménynek első körben reális feltételezés.
Ha figyelembe vesszük az LPG gyorsabb égési sebességét és a gáz kipárolódását, a motor jobban fog pörögni, feltöltés nélkül is, ami túllépheti az alkatrészek gyártási küszöbértékeit, vagyis fordulatszám szabályzás az kell.
Ha figyelembe vesszük, hogy gyorsabb az égés úgy a befecskendezési időt lehetne növelni.
Ugyanakkor a dízel gyúlékonysági térfogat %-a 0,6-5,5% az LPG 2,1-10,4%, vagyis esélyes, hogy a 2,1%os legszegényebb kérdésesen gyulladó képes keverék több mint az alapjárati igény, vagyis kell fojtó szelep, még úgy is, hogy 1,5x többet kell benyomni ugyan olyan teljesítményért.(0,6*1,5=0,9% fele).
Aztán az izzító gyertyát át kell esztergálni gyújtó gyertyás foglalatra.
Gázolaj gyulladóképes A/F kombinációi 166:1-18,2:1 ,
LPG 47,62:1-9,6:1 (1,5x szorzóval 71,4:1-14,5:1)
Ha már mindenképp kell fojtó szelep akkor folyamatosan lehet tartani 15,8:1 A/F arányt, egy benzines széles sávú closed loop vezérléssel.
Ezzel gyakorlatilag azt érjük el amit az autóiparnak már jó ideje el kellet volna készítenie, egy direkt befecskendezéses gázmotort, ugyanis kap egy benzines vezérlést és gyújtást.
Ha van turbó feltöltő, akkor azzal a levegő többlettel már fel lehet hozni a teljesítményt a szívó dízel szintjére.(fordulatszámot nem növelhetjük, mint az ottoknál mert darabokra hullik, ugyanakkor az elő kamrásak alapból magasabb fordulatra terveződtek TDI társaiknál)
A nagy előnye az egésznek, hogy nem kell reduktor, gázbefecskendező(adagoló nem olyan érzékeny műszer mint a későbbiek) +ECU, csak rá kell dugni a tartályt gázolaj üzemanyag ellátó rendszerre, és már kapja is a 10BAR-t tartályból alapból. Ami viszont kell, lambda szonda, fojtó szelep, ennek az elektronikája(és program)+gyújtás kialakítása és egy kisebb dízel csipptuning..
Érzed már, miért a Priusba vágtunk bele? 😀
A kipufogós fék erő visszanyeréshez meg légfékes rendszert kell beépíteni, bubu.(kell a hely hozzá rendesen)
0 RPM-nél van 0,5 BAR folyamatos levegő löket a startoláshoz szükséges üzemanyag tökéletesebb elégetésére, és a turbó lyuk kiegészítésére.
Ilyenen még komolyabban nem gondolkodtam hogy dízelbe gázt tegyek és azt porlasszam be!
Jól hangzik az elmélet és érdemes lenne kipróbálni, de felmerül bennem a kérdés, hogy miért nem csinálták még meg!?
Érdemesebb lenne a dízellel foglalkozni és hagyni a Prius motort!
Milyen fogyasztás lenne elérhető ilyen LPGs dízel megoldással?
Attól még nem silány 🙂 sőt minden paramétere minőségibb, a verseny benzin felé pozicionálható!
Azért van rossz vélemény róla, mert a benzinre hangolt motorok korlátoltak az LPG megfelelő hasznosítására!
A Prius már gázos, de még nincs ráhangolva.
A dízel lenne a tökély 23:1 sűrítés, adagolóval benyomva lenne elég idő a hűtéssel együtt járó kipárlással és elégéssel, lehető legmagasabb termikus hatásfokkal.
Olyanon gondolkodok még, ezzel párhuzamosan, hogy az EGR nyílás után fojtószelepet rakni, és motorfék üzemmódot létrehozva légtartályt töltve, indulásnál kigyorsításnál 0 RPM mellett is jönne a töltés.
Megvan a hangolás nélküli LPGsített prius első betegség, a kokszolódó fojtószelep, ami beragad :S
Révén, hogy keveréket nyom vissza a motor a szívó csonkba és nagyobb gyorsítások után a lábat a pedálról levéve a motor egyből le is áll, úgy szépen van ideje kiülni a koksznak :S Ráadásul 14,7:1 -re hangolja a motor a gázt mint a benzint, 15,8 helyett ami 1,06os lambdának felelne meg ami azt jelenti, hogy az összes hangolatlan LPGs elektromos closed loopos autó 7%-al dúsabban megy ami megint csak elősegíti a kokszosodást.
Silány= kevés energia van benne!
Sok mindent írtál! Most a Priust alakítjátok gázosra, közben azon gondolkodtok hogy lehetne dízelt is gázosítani? Jól értem?
A mazda 3 al egyetértek egy jó és megbízható autó.
A golffal is főleg, hogyha skoda octaviának hívják ( kényelmesebb, praktikusabb )
Amúgy nemesj tippjét osztom én is ebben az árkategóriában a Mitsubishi Lancer egy szuper jó választás.
De hogyha olcsón szeretnék venni egy olcsó megbízható (válság) autót akkor biztos, hogy egy f astrát vennék… az tuti.
igen de attól még mindig gázolajat használunk.
silányat hogy érted?
Biztos hallottál a dízel gázosításról, amikor a szívócsövön keresztül juttatnak gázt a dízelbe, és a befecskendezett gázolaj gyújtja meg. Jobb hatásfokot és kisebb fogyasztást mértek nagy teljesítményű gépeken.
Ha jól emlékszem 22 literes fogyasztást helyett 16 liter + az LPG, forintosítva kb 2000 ft-ot spórolt a gép óránkét! Személyautóról még nem hallottam hogy lenne ilyen, de szerintem egyszerűbb mint egy bonyolult motort összefaragni, aminél az üzemanyag minősége elég silány (KJ/Liter)!
Nem de a citroen még 2006ig építette, illetve a fiatnak is vannak modelljei.
Nem mindegy mert a kompresszor folyamatosan 0 fordulattól is biztosítja a túlnyomást, ugyan akkor valóban a fojtó szelep ratyi dolog 😀 A turbo meg úgy is akkor megy ha sok a füstgáz vagyis nagy az üzemanyag felhasználás amit hatékonyan tudunk elégetni és a fojtószelep is nyitottabb.
Ezért jó LPGhez a Prius mert egy vezérmű cserével folyamatos maxi kompressziónk van olcsón.
CNG jobb feltöltősökhöz, mert nagyobb töltő nyomás miatt az LPG-nek van egy küszöbe amit a befecskendezők képesek bejuttatni.
LPG mindig aktuális mert hulladék termék.
cseppfolyós CNG az LNG liquid natural gas, a CNG compressed natural gas.. LNG nincs elterjedve mert nagyon le kell hűteni, meg szigetelni, nehéz és nagy tartályt igényel, amúgy a CNG-t 300x-ra nyomják össze ami kb 0,5 kWh/ liter.
A folyékony metán energia tartalma 21,013kJ/liter a dízelé 35,082kJ/liter.
Elvileg elfogyna az anyag az üzemanyag ellátóból, kiszárítja az anyagokat és nem erre tervezték, főleg a CR rendszerek adagolói beragadnának stb.. (nincs még kipróbálva ugyan akkor)
Mi is ezért gondoltunk LPGre mert az megy elő kamrásban ami butább.
Elő kamrás dízeleket már nem gyártanak szerintem!
A feltöltés mindegy milyen, csak teljes fojtószelep nyitás mellet használható ki a sűrítési viszony!
Az LPG lassan nem aktuális dolog!
Ami még lényeges, hogy cseppfolyós állapotban mennyi energia van a CNG-ben a dízelhez képest?
Amúgy arra gondoltam, hogy a dízel befecskendező rendszeren keresztül adagolni a folyékony CNG-t!
300 BAR, Kb 30 Ft-ot tesz a metán ára mellé töltéskor.
A CR dízelek 17:1-esek a TDI, előkamrásak 19:1, 21:1-esek, de ott az öngyulladás igénye miatt ilyen magas.
Én kompresszor feltöltésre gondolok első körben.. de igen Turbó esetén, csak pályán állandóan elégséges füstgáz mennyiség mellett reális a dolog.
Ezen dolgozunk, hogy tisztán LPG-n mehessen dízel is.
A 17:1-es sűrítést feltöltéssel, csak teljes terhelésen éred el, mi van ha nem padlógázon akarok autózni?
A legjobb hatásfokot akkor érhetné el a motor, ha dízel technológiával tudná befecskendezni a CNG-t vagy bármi más üzem anyagot!
Szóval a 17:1 viszony az dízel motor! Ezért kértem pontosítást!
A CNG gondolom a földgáz, arra lennék kíváncsi, mekkora nyomásra kell sűríteni hogy cseppfolyós legyen?
Egy 1.3-1.5-ös Yaris esetén mondjuk elég prius dugattyúkat berakni, mert kompatibilis és máris 13:1es fizikai viszonyunk van 10,5:1 helyett. Ez jó LPGhez.
CNGnek 17:1 fizikai kéne, viszont a feltöltős benzinesünk csak mondjuk 9:1-el rendelkezik, itt egy alapos nyomás növeléssel a nem fizikai vagyis dinamikus kompressziót hozzá lehet igazítani, mintha egy 17:1-es sima szívó motoré lenne. Több keveréket nyomunk a hengerbe és ezt lezárva nagyobb mennyiséget nyomva össze nő a “dinamikus végnyomás”, amit a metán kibír. Többet és jobban enged összenyomni.
Ez azért jó mert metánból ugyan annyi energiához 1,5x több kell.
Nem kell aggódni nem fog felrobbani a motor, mert 1 liter metánban a benzin energiájához képest csak 2/3nyi energiát találunk, szóval így feltöltve se fogják túllépni az alkatrészek terhelését, főleg ha leszegényítik az igényelt mértékig.
Mert még lambda szonda vezérlés is kell mert 17,3 levegő kell 1 metánhoz nem 14,7 mint benzin esetén. 1,177x több levegő kell neki.
Jelen pillanatban a gyári konstrukciókat nem ismerve szerintem csak nagyon kevés normálisan LPGre optimalizált kocsi fut, többnyire mind feleslegesen dúsítva futnak.
17:1es fizikai sűrítési viszonyhoz tartozó dinamikus kompressziót tud elérni, hogy kihasználja a metán adta lehetőségeket.
Ezt nem egészen értem, elmondanád pontosabban!
A benzinmotor kompresszió értékét 17:1-re kell megváltoztatni?
Eltaláltad! Legalább valaki autókat gyárt, nem giccses karácsonyfadíszeket VW logóval! 🙂
Volvoban egy dolgot becsülök, hogy 80-as években kihozták a mai Ampera elődjét, egy gázturbinás range extenderrel ellátott villanyautót. Annyi volt a lényege, hogy a turbina mindig csucson dolgozva töltötte vissza a telepeket, majd lekapcsolt. 4WD-s volt nekem tetszett.. csak így nem volt csomagtér..
Volvo, ne fárassz már. A rénszarvas pásztorok nekiálltak autókat gyártani, csődbe is mentek aztán eladták a kínaiaknak 😀
Nekem 2003 óta Volvóm van egy 98as S40-es, nem szívesen ülnék át egy népautóba!
Ha alkatrészre kell költeni, inkább a Volvóra költök mint egy ……. !
Idén sikerült megvennem a V60-as D5 Automata váltós 2.4-es 205 LE Dízelt, a fogyasztása veri a PDTDI-t, országúton 4,6 a vegyes átlagom 5,8 liter és autóban ülök nem egy VW-ben!
A Volvót javasolnám még ha régebbi típus is, az embernek legyen tartása!
Felejtsük már el az öngyulladásos motorokat, meg a cseppfolyós üzemanyagokat.
Yaris 1,3-mas és csak akkor javaslom, ha LPG re szándékozik kihegyezni, mint írtam is ez donor és 200-e van még jobb kondíciójút vásárolni.
CNGre bármilyen más feltöltős autó jó.
Mindenkinek megvan a maga favoritja, kedvence mindenkinek más tetszik és ez így jó, így kerek a világ.Autószerelő vagyok és én is azt mondom (sajnos vagy nem sajnos) VAG-os autót ajánlatos venni.A konzervatívabbaknak ott a VW, akinek fontosabb a forma annak inkább a Seat, a Skoda pedig pénztárcabarát és megbízható kocsi.Az Audi pedig az igényeseknek.Én részemről a következő autót ajánlanám mert egy elég jó típus és ezzel a motorral egy igazán eltalált konstukció.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/audi/a3/audi_a3_1.9_pd_tdi_ambition_tiptronic-5828404
A yarist, amit linkeltél, az ellenségemnek sem ajánlanám. 10 éves és ha a karbantartásával is annyit foglalkoztak, mint az utasterével (tehát semennyit, még a fotók kedvéért sem takarították ki, tiszta retek kiült ülések, stb), akkor marha jó állapotban lehet. A km-t oda sem merték írni.
A cikkben arról volt szó, hogy nagyobb távokat tesznek meg (vidéki város -> bp útvonal), erre semmiképp nem egy kis yarist ajánlanék 1.2-es motorral.
Másfél milláért vannak jó állapotú, 2004-es 2005-ös 5-ös golfok, lehet fújolni, de azok jól össze vannak rakva, jó a futóművük, a fékük, biztonságosak (alapban 6 légzsákkal adták őket), és még hely is van bennük, kényelmesek és elég jól felszereltek (digit klíma, tempomat stb).
Például:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/golf_v/volkswagen_golf_v_1.6_comfortline-5923610
Érdemes megnézni a képeket.
5 liter az benzinben 5,5 lenne és én nem verném magam, hogy literenként 1,2 kg rákkeltő anyagot hagyok magad után.
Én ezt vetetném vele http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/yaris/toyota_yaris_1.3_linea_sol-5927138
Úgy is dizájner a külsőt idővel rendbe rakhatja, elvileg képes 3,5-4 literes fogyasztásra is ha a delikvens elsajátít néhány fortélyt. Menne még bele 200 ért gáz, az 900 000 Ft, 100 000 verseny automatika, amivel hidegen is gázon tud indulni és szegényített keveréken tud cruzolni, aztán még 200 000 ért 1,5 Prius dugattyúkat kéne bele tenni további 10% hatásfok javulás miatt, hogy kihasználja a gáz nyomástűrését. Ez mind 1,2 millió.. vagyis 200al javíthat még a donor paramétereken. Van még egy verzió ha Pesten tud CNG-t tankolni, akkor 350ért CNG-s rendszer, és még 400 ért kompresszor amivel közel 17:1es fizikai sűrítési viszonyhoz tartozó dinamikus kompressziót tud elérni, hogy kihasználja a metán adta lehetőségeket. Ez esetben a dugattyúk elhagyhatóak és közel benzin fogyasztás tud gázból produkálni. 700(Donor)300(CNG)100(ECU)400(Comp)=1,5 millió , kb 5-8 Ft/km között lenne a közlekedési költsége. Ezt a verziót nem csak Yarisból lehet, (LPGnél csak az 1,3-1,5 Yaris kompatibilis a bontott Prius dugattyúkkal) hanem bármilyen szikra gyújtású nem feltöltős motorú autónál.
Helyedben meglévő feltöltős autón is gondolkodnék, ha rászánod magad a CNGre.
Ha nem tud HSD rendszerű autót venni akkor csak kézi váltóst látom jónak, amennyiben ért a vezetéshez.
Oké,én mindent megértek,elhiszek,de akkor sem kellene egy típust általánosítani,én sem szólom le a suzukit azért mert több ezren le papírautózzák.
Bele kell ülni,használni és nem egy 500000+-os autót kell kifogni,mert vissza van tekerve 130000-re az órája és utána anyázni,mert kuplung,turbó,kéttömegűlendkerék,stb beokádik.
A népítéletet is ezért nem olvasom…
Ha mind új autó lenne,ugyanazzal az üzemanyaggal menne és ugyanaz az ember tesztelné mind a 300000 kilóméteren akkor kaphatnánk egy 100%-os ítéletet.
Egyiket sem választanám.Egy csomó kevésbé közismert de nagyon jó és megbízható autó kimaradt ami első kocsinak tökéletes.
A Chevy Lacetti,a Nissan Almera,Mitsubishi Carisma,vagy a Suzuki Liana.
Nekem az utóbbi van és bátran mondhatom nem bántam meg,hogy tavaly nem Opelt vagy Volkswagent vettem.A 2005-ös évjáratú első gazdás kocsit 980ezerért hoztam el. Minőségben,helykínálatban,felszereltségben nincs lemaradva,fogyasztása meg verhetetlen.Persze nincs akkora imidzs,meg cipónyi jelvény az orrán.
Ezek a cikkek tényleg uborkaszezon jellegűek,mert nem sorolja fel a teljes kínálatot és nem objektív.
Kedves Olvtársak! Vegyétek már észre , az egész téma ” vihar egy pohár vízben” . Más autós fórumokon is bedobják ezt a témát koncnak , és jól szórakozik az illető , amikor a fórumozók egymás torkának esnek a különböző autómárkák ajánlgatása közben .Higgyétek el , rég el van döntve a vásárlandó auto típusa , mivel ízlések és pofonok különbözők . Uff .
Ezt valószínűleg azért írod,mert még nem ültél golfban.
Nem egy felsőkategória.de ebben a szegmensben nekem bejött (7éve van meg),persze nem 1.4 fapad…
Én pedig 2 évig röhögtem volna Rajtad,mert 5 literrel járok a fekete 4-es (tucat)Tdi golfommal…
Ha valaki annyira körültekintően és ész érvek alapján vesz 1.5 misiért fenntartható autót akkor nem tudom hogy hogyan lehet kizárni a következő autókat. Corolla 2003-tól (nekem volt 1.6-os 2 évig….Csak olaj kellett bele, meg 100km-enként 7 liter benzin. Nagyon bánom hogy Vectrára cseréltem) Jazz sokan sokszor mondták hogy kategória bajnok.
Az Octavia….. A legjobb golf!!! És mivel nem tud ész érveket felhozni ezek ellen annyival lerendezi hogy SZÜRKE!!! Közben egy Golfot favorizál…. A képen ráadásul szürke a Golf…
Van egy ismerősöm és hasonló elvárások alapján vette meg első autóját. Neki is felsoroltuk a fenti autókat. Neki nem kell Corolla mert nem akar tucatautót! Ő egy fekete 4-es Golfot vett…… Hetekig röhögtünk rajta… De ha mindenkinek ugyanaz kellene az sem lenne jó…. Csak akkor normális érvekkel zárjunk ki vagy tartsunk bent autókat! Főleg egy neten közölt cikkben!!!
Javaslom, hogy a Mitsubishi Colt 1,3-as 95 LE-s (Mercedes motoros) kivitelét is tekintse meg. Rendkívül nőies és szerethető autó, valamint praktikus is (tologatható hátsó ülés). A fogyasztása nálunk nem ment 6 liter fölé még, és abszolút nem szervizigényes. Barátnőmnek tavaly egy piros 5 ajtós kivitel közepes felszereltséggel (klíma, alufelni, +téli szett) 1,3 millióba került 100.000 km alatti futással, ami igazolt volt.
Hogy a Golf miért lenne etalon, soha nem fogom megérteni. Egy Golfban nincs semmi fantázia. Technikailag sem sokkal különb a vetélytársaknál. Annyira tömegtermék, hogy az már fájna, ha vezetnem kéne.
Szerintem az 1.4-es benzines VW Golf a kitűnő választás. 2002-től egy 1.4-es benzines négyes Golfom volt (75 LE), 10 év alatt csak tankolni kellett, semmi probléma nem volt vele. 1 hónapja hoztam el a szalonból a hatos Golfom, szintén 1.4-es motorral (igaz ez már 122 LE-s, TSI). A családban van egy 5 éves ötös Golf (benzines 1.4-es) is, szintén semmi probléma nem volt vele. Igazából kár a szóért, rá kell nézni, ki kell próbálni. 5 perc után beleszeret az ember…
Ha a családnak van egy megbizható és bevált Volkswagen szerelője, akkor szerintem a Volksi a nyerő. Más valós alternatíva ebben az esetben nincs!!! Ja a vásárlásra vigye magával a mestert is (egy hordozható diagnosztikával).
Golf lesz ebből.
Köszönjük! Mi is említettük már számára, de nem fogta meg, sajnos az autóvásárlás nem csak észérvekről szól.
Titkos tipp: Mitsubishi Lancer 2003-tól. Kiváló jármű, nem tömegtermék, az 1.6-os városon kívül 6l-t fogyaszt csak. Az alkatrész nem drága és nem is nagyon romlik el.