Lehet 108 lóerővel több?
Izomkúrán esett át az Audi A4 Avant
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A legerősebb benzinmotoros Audi A4-eshez is hozzányúlt a gyárközeli tuningműhelynek számító ABT Sportsline. Az Audi A4 Avant az izmosító kúra nyomán új nevet is kapott, az AS4 felirat szerepel csinos farán.
A németországi Kempten im Allgauban dolgozó vállalkozás sorra szabja át az Audikat és Volkswageneket, így méltán tekinthetjük az ABT Sportsline-t majdnem gyári tuningműhelynek. Másfél éve vették kezelésbe az akkor még friss Audi A4/S4 párost és faragtak belőlük vérbeli utcai sport limuzint. Átalakították az első és hátsó lökhárítókat, előbbi új légterelő elemmel, utóbbi diffúzorral bővült. A kétliteres TFSI motort 211 lóerőről 275-re erősítették, az S4 háromliteres V6-os turbómotorja a tuningot követően 333 helyett 435 lóerős lett, a V6-os dízel pedig 245 lóerő helyett 282 lóerőt szabadít mind a négy kerékre.
Ezúttal a legerősebb kombi A4-est vette kezelésbe az ABT, a háromliteres TFSI 108 lóerős löketet kapott, így 380 lóerővel vitézkedhet. Az AS4 nyomatéka is szerény százassal lett erősebb, így dízelautókat megszégyenítő 500 newtonméteres nyomatékcsúccsal rendelkezik. Ugyanez a csomag természetesen elérhető a limuzin változathoz is.
A vitaminkúra mellett az ABT Audi AS4 Avant optikai, aerodinamikai kiegészítőket is kapott: speciálisan ehhez az autóhoz gyártotta az ABT az első szpojlert, a légbeömlőt, a szellőzőnyílást a sárvédőre, az oldalsó kötényeket, a hátsó köténylemezt és a négycsöves kipufogóvégeket. Hogy a vezetés élményét fokozzák, az ABT rendelésre kemény sportfutóművet tesz a kocsi alá. A tuningműhely állítható magasságú futóműkészlete (spirálrugó lengéscsillapítóval) maximális kényelemmel kombinálja az optimális úttartást nagy tempónál is. Felniből bőséges a kínálat, a 18-19 hüvelykes, ötküllős könnyűfém kerekekre alacsony profilú sportos gumikat húznak.