A Nissan szíve szerint még további 17 évig gyártaná, de sajnos a szabályok ezt lehetetlenné teszik
Szokatlanul hosszúra nyúlt karriert tudhat maga mögött a Nissan GT-R. A japán sportkocsit 2007 december óta kínálják, ez bármilyen típus esetében matuzsálemi kort jelent, de egy ilyen kaliberű autónál egyenesen példátlan, ha az elmúlt 20-30 évet vizsgáljuk. Ebben a kategóriában a vásárlók a legdivatosabb formára, a legújabb technikára és az autóskártya legerősebb lapjára vágynak, ezért sem szokták ilyen sokáig futtatni a sportautókat.
A külső sem hajlandó elavulni, pedig 17 esztendő hosszú idő az autóiparban
Az egyre szigorodó szabályozások szépen lassan beszűkítették a GT-R vadászterületét. Az európai piacról 2021-ben kellett kivonni, mert túl hangosnak bizonyult, ugyanebben az időben Ausztráliában is megszűnt a forgalmazás, mert túl gyenge volt az oldalsó ütközésvédelme. A típus végleges megszüntetése 2025 végén várható, azaz éppen megéri a 18. születésnapját.
A Skyline lámpa még mindig baromi menő, az utódra még éveket kell várni
A Nissan nem kapkod az utóddal, a GT-R helye egyelőre üresen marad, ami a típus több évtizedes történetében nem szokatlan. Az egész fiatal Z mellé érkezhet későbbiekben a feltámasztott Silvia, a GT-R utódja csak 2030 környékén várható.