Legyőzheti-e a luxuslimuzin a sportgépek egyik ászát?

Vajon ki nyeri a testvérharcot? A hibrid Porsche Panamera vagy a 911 Turbos S?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes versenyt rendeztek az Autocar szerkesztői. A Porsche palettájáról két modellt eresztettek egymásnak, hogy kiderüljön, mi a fontosabb, a nagyobb erő vagy a kisebb tömeg.


Ha pusztán a lóerők számát nézzük, akkor a Porsche luxuslimuzinja erősebb, mint az egyik legvadabb 911, a Turbo S. Ráadásul a Panamera paletta legerősebb tagja egy hibrid hajtáslánccal felvértezett modell, név szerint a Turbo S E-Hybrid. Mire képes ez az erőforrás a 911-ben duruzsoló boxer ellenében?
Hirdetés

Fussuk át gyorsan, hogy mit tudnak ezek az autók! A Panemera Turbo S E-Hybridben egy V8-as benzinmotor és egy villanymotor párosa összesen 680 lóerő rendszerteljesítményt nyújt, 850 Nm nyomaték kíséretében. Viszont többek között a hibrid rendszer miatt a jármű elég sokat nyom a mérlegen a maga 2130 kilogrammjával. Ugyanakkor papíron a 100-as gyorsulása álló helyzetből 3,4 másodperc, ami már komoly sportautók értékével vetekszik.
A 911 Turbo S-ben viszont egy hathengeres boxermotor dolgozik, turbófeltöltő közreműködésével és 580 lóerővel. Ez bizony 100 lóerővel kevesebb, mint, amit a Panamera nyújt, viszont a 911-es tömege fél tonnával kisebb, 1600 kilogramm. Vajon ez az előny elég ahhoz, hogy megverje a márkatársat? Kiderül az alábbi videóból!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?