Úgy lett tényleg radikális, hogy közben van benne egy rakás jó ízlés is, de eddig túl szürke volt
Több mint két éve már annak, hogy először találkoztunk személyesen a Toyota formabontóan új fazonú, általános hibrid technikát bújtató crossoverjével. Mátyásnak
rendőrsztorija is van vele, bár szerintem csoda, hogy egyáltalán feltűnt bárkinek is eddig a japánok újdonsága. Persze, a dizájn, amiről szól az egész C-HR, és való igaz, hogy nagyot alkottak a Toyotánál, olyan szinten, hogy az ingerküszöböt nem saját magukon, hanem Európán mérték. A maga módján formabontó lett a
negyedik generációs Prius is, de azóta csak próbálják összerántani a fazont, hátha végre nem néznek rá furcsán az emberek.
Milyen fogadtatást kapott a C-HR? Megőrültek érte, hozzáteszem, mi is.
Volt vagy háromféle megoldás a nevére, a lényeg, hogy a C mindenképp coupét jelent, azt tudja legkevésbé
Elöl-hátul ledes fényszórókat kap a Neon Lime JBL kiadás, és matt fekete felniket
De valami nagyon hiányzott, és most már tudom, mi volt az; a szín. Meg tudnék őrülni a piac ízlésvilágától, mert nem véletlenül hiányoznak az igazi színek az autóiparból, nyilván csak olyan verziókat visznek gyártásba, amiről tudják, hogy majd meg is fogják venni az emberek lendületből. Ez a fekete, fehér, ezüst, vagy mondjuk sötétbarna, ha valaki már extravagánsnak tartja magát.
Tudják hogy hívják a színeket a C-HR palettáján? Ultraezüst, higanyezüst, kávébarna, hamuszürke…
Hagyjuk inkább, ezért néz ki úgy az utcakép, ahogy, hiányzik a szín, pedig ha valaminek, akkor a C-HR-nek alapból jól állt volna valami harsány, valami rikító és végre rá is csaptak az asztalra; legyen már szuperzöld! Állati jó a forma, igazából az ezüst fényezés is megteszi rajta, amit tud és kiemeli a vonalait, de annyira rideg tőle, amennyire nem kéne annak lennie. Ez egy vidám, látványos, formabontó és főként divatos városi crossover, ami most egy különkiadással kapott lime zöld fényezést és egyszerre lopta be vele magát a komplett szerkesztőségünk szívébe (Mátyásnál mondjuk előnyből indult...).
Minden a formáról szól, a koncepció lényege egy divatos, látványos és szerethető városi autó, ezt sikerült is
1,8-as benzinmotor és villanymotor hajtja, fogyasztása könnyedén vihető 5 liter alá városban
Van még egy egészen rikító ciánkék árnyalat is, ami passzol hozzá, de ezt a zöldet látva nem gondolkoznék sokat. A japánok reakcióideje mondjuk nem volt rövid, igaz,
sikerült egy olyan árnyalatot választani, ami ma, ha nem csal az emlékezetem legfeljebb két márkánál érhető csak el.
Kaphatod a Nissan Micrát ilyen színben és ami a C-HR-re veszélyesebb, a Hyundai Konát is. Korábban a SEAT Ibizából volt még hasonló, de a németek mára minden bugit kiirtottak a spanyol márkából. Szikrázóan mutat ebben a fényezésben a C-HR, tele van egyébként a modellel a város, mégis megnézik újra úgy, mint két évvel ezelőtt. Mert a többit észre sem vesszük, csak ha nagyon figyelünk. Az egyedi Neon Lime széria fekete tetőt és matt feketére fényezett felniket is kap, hogy a kontraszt tökéletes legyen, és talán most először érzem úgy, hogy nem bánt a fekete felni egy autón.
Csinos, jó anyagokból, remek összeszereléssel, de elég sötét, ami nyilván csak engem zavar
A különkiadás sajátja az Alcantara kárpit, a felületek struktúrái elemenként változnak, mégis van némi összhang
Az új különkiadás persze nem csak a fényezésről szól, ez lényegében egy csúcsfelszereltség, aminél már nem kell a konfigurátorban turkálnunk, egyszerűen csak rábökünk a katalógusban. Van egy utóneve is; powered by JBL. Szerintem elég lenne a JBL is, abból nagyjából mindenkinek leesne, aki már hallott a márkáról, hogy ez egy csúcshifis kiadás lesz. Nem is szól rosszul a hangrendszer, prémium kategóriában persze van jobb, de azt hiszem, ilyen tiszta hangzást kevés hétköznapi autóban kapunk.
Mélyből azért elférne még benne, de így is telepi tuningosan berezonálnak a tükrei.
A teljes hangélményhez hozzá tartozik még egy hordozható hangszóró, egy vízálló fülhallgató és egy fejhallgató is, természetesen mindet a JBL adja az autó mellé, valamint 6 hónapos Deezer előfizetés, hogy legyen is mit hallgatni a kocsiban és azon kívül is. Egy komplett divat szettet ad ezzel a Toyota, persze a lényeg az autó, ami továbbra sem képes csalódásokat okozni.
Hátul rossz ülni a kilátás miatt, de nem kényelmetlen, elöl magas az üléspozíció, mindennapra viszont jó lehet
Régimódi a grafika, pixeles a kijelző, kéne ide egy rendes fejegység, a kvarcóra hibátlan
A forma fontos volt a megalkotásánál, a használhatóság és főleg a kilátás már kevésbé. Hatalmas a hátsó oszlop, hátul ülni szerintem rémes, elöl pár nap elég hozzászokni a magas üléspozícióhoz. Amennyire jó a kilátás előre a vékony oszlopoktól, annyira rossz hátra, szerencsére elég nagy látószögű a tolatókamera. Jár hozzá az összes Safety Sense rendszer, navigációs multimédiás kijelző régimódi grafikával és menürendszerrel, de benne vannak a LED fényszórók, a kulcs nélküli nyitás-indítás, parkoló-asszisztens és dupla zónás klíma is. Az utastér persze szintén a dizájnról szól és a divatról, amibe szerencsére beletartozik az Alcantara huzat bőséges használata is, ebbe húzták az üléseket, amik így egyedi dizájnt kaptak és némi sportos beütést is. A fekete utastér nagyon szűk hatást kelt, de világos tetőkárpittal sem lenne jobb, ugyanis nagyon közel van a tető, 190-es magasság fölött nem igazán ajánlanám a C-HR-t senkinek.
Rossz a középkonzol helykihasználása, egy telefont sem lehet letenni, vagy szemüveget, de poharat kettőt is
Csinos külső megoldásai vannak, a légterelő és a hátsó kilincs nálam díjnyertes
A műszerfal dizájnja jól néz ki, szeretem a kormányt is, bár a zongoralakktól sikítva rohannék már ki a világból és nem csak erre került. A középkonzol helykihasználása katasztrofális, egyrészt semmi szükség már ilyen, ráadásul ekkora fizikai irányváltó kapcsolóra, pláne nem egy formára öntött, fényes, karcolódó pultra. Van két pohártartó és egy valamiféle polc az egész elején, mélyen a műszerfal tövében, ahová se egy napszemüveg, se egy telefon nem fér. Nagy a könyöklő alatti rekesz és a kesztyűtartó, de szerintem az ajtók zsebei is inkább szépek, mint használhatóak, röviden nem épp felhasználóbarát szegény. Legalábbis ezen a téren, mert a hibrid hajtása még mindig az, amit
az összes olyan sofőrnek, pláne autótulajdonosnak tiszta szívvel ajánlanék, aki csak helyváltoztatásra használ autót.
Hangja nem rossz, de gázra csak felpörög a motor, gyorsítást csak később kapunk, abból sem túl sokat
Az 1,8-as motorjával és villanyhajtásával ez nem a Toyota legfrissebb rendszere, már az e-CVT váltót és a vezérlést is beleértve. Ma már egészen jó gázreakciót képesek kihozni az új alkatrészekkel, egy új
RAV4-ben, vagy
Camry-ben,
Corollában gázadásra instant gyorsítást kapunk,
a C-HR-ben lényegében csak ajánlást adunk a gyorsításra a gázpedál lenyomásával.
Nincs ezzel gond, amíg valakit nem érdekel jobban a haladás, vagy mondjuk a vezetési élmény. Egyébként ebben nem lenne rossz a C-HR, mert meglepően merev a karosszéria és feszes a futómű, a kormányzásában is van némi élet, de úgy alapvetően kényelmes, de nem elpuhított a vezetése. Kettős érzéseim vannak vele kapcsolatban, lehet, hogy csak a külső éreztette, de akartam vele menni, annak ellenére, hogy a dinamikáról nem kapott oktatást. 5,9-es főleg országúti használat mellett produkált tankolás szerinti fogyasztását nem sokallom, pláne úgy, hogy annál jobban megy lefelé, minél többet használjuk városban, mert akkor megy többet villannyal a főleg alacsony tempók miatt. A Neon Lime kivitelnél nincs válogatási lehetőség, 10,4 millióba fáj, ha valaki belezúg ebbe a színbe, ő viszont rossz autót nem fog kapni, csak szűket, de ha nincs igény a helyre, szerintem nem egy rossz döntés.
A JBL különkiadáshoz fülhallgató, fejhallgató és egy hordozható hangszóró is jár, meg féléves Deezer előfizetés
Értékelés
Pozitív
Divatos és látványos külső, csinos fényezés, jó összeszerelés, masszív karosszéria, jó vezethetőség, hatékony hibrid hajtás
Negatív
Nehézkes kilátás, régimódi fedélzeti rendszer, lomha gázreakció
Árak
Tesztmodell alapára
8 225 000 Ft (2019.07.12.)
Tesztautó ára
10 400 000 Ft (2019.07.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Teljesítmény:
72 kW (98 LE) 5200 1/min-nél
Nyomaték:
142 Nm 3600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.00 s
Gyári vegyes fogyasztás:
3,9 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
crossover
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
920-970 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
190 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
485 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1240 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1630 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motorosztály:
Euro6d-TEMP
Hengerűrtartalom:
1798 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Nyomaték:
142 Nm 3600 1/min-nél
Teljesítmény:
72 kW (98 LE) 5200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.00 s
Gyári vegyes fogyasztás:
3,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Remek autó, megosztó design és megosztó szín. Ha belül a komorságát némileg csökkentve akár opciós elemként a zongoralakk helyett a kesztyűtartó feletti keresztben futó műanyag/bármelyik elem helyett be lehetne csempészni a kinti színt, nálam telitalálat lenne (hasonlóan, mint az új Ignisnél)
Ha kapna egy menőbb plastidippet a felni is (meg persze körbe neon), kész a needforspeed-edition.
Ez szép?!
Náthás időben tüsszentve a zsepibe kerülő tartalom is jobban mutat mint ez a förmedvény.
Azt nem mondanám, hogy szép, de mivel én rajongok az olyan autókért, amik nem a hétköznapi Poló, Golf, Passat, Audi, BMW trendet követi, ezért engem megvett kilóra a külső. Nem szép, de érdekes, ha szembe jön velem, egyből tudom, hogy ez egy CH-R. Jó ez a zöldalmás szín is… A belső is oké, talán kicsit lehetne praktikusabb is. A motor városba elég (bár arra nem vennék ekkora autót), viszont ha beletennék a 180 lovas hibridjüket ebbe, azzal már egész dinamikusan mozoghatna.
Friss külső, friss technika, japános megbízhatóság (remélhetőleg). Rendben van, kell az ilyen külső is, legalább nem fulladok bele az unalomba.:-)
A CHR volt talán az első modellje a Toyotának ezzel a formanyelvvel ami telitalálat. Nem unalmas de nem is bántja a szemet, látványos és mégsem közönséges.
És ez igaz a belsőre is, ráadásul az anyagok is rendben vannak.
Méretét tekintve pedig teljesen jó egy kisebb családnak.
Egyetlen komoly hibája van a formatervnek ami viszont sokaknál meg fogja idézni a vétót: a hátsó ajtók ablaka felfoghatalanul kicsi. A kis gyerekek jó eséllyel nem fognak kilátni, így lesz némi durci miatta, pláne ha anyu hátul utazik néha.
Ha ezt sikerül lerendezni egy nagyon jó autónak tűnik.
Végre valami ami nem flottafehér, szürke ötven árnyalata stb. Támogatom az elképzelést miszerint több színes autót az utakra! A ma divatos suv modellek és társaik kifejezetten “élnek” színesben és bikolor fényezéssel. Ezeket szerintem bűn semmitmondó színekben venni. A kiskocsik is jól mutatnak feltűnő festéssel, de pl. A Mazda 6, Cx5, soul red – ben is jók pedig azok azért nagyobbak. Sajnos az emberek zöme kockázatkerülő ( mondhatni konform birka ) és alapszínekben gondolkodik. A nagyobb modellek pl. A6, 530d, E350d, Ls, viszont sötét színekben az igaziak esetleg fehérben, mert méretükhöz, stílusukhoz az illik. Szóval a nagy méretű modelleket leszámítva színesítsünk bátran!!! ( jómagam megléptem ezt, színes bikolorban vettem suv-ot ) Hajrá mindenki!!!
Ez a szín telitalálat.