Legyen kombi, japán, dízel és olcsó

Piaci körkép: dízel, tágas, de koros japán kombik 1 millióig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sokaknak nem egy Suzuki Swift a minimálautó, hanem egy nagyobb utas- és csomagterű, dízelmotoros, tehát takarékos kombi. De szintén japán, mert azok ugye megbízhatóak.


Az elmúlt hetekben-hónapokban nem is egy alkalommal néztünk szét az újakhoz képest bizony filléres minimálautók piacán, s most ismét a kimondottan olcsó használt verdák között kutakodtunk a célnak megfelelő példányokért. Mi a cél, milyen legyen a keresett kocsi? Először is: kombi, tágas, praktikus. Másodszor: japán, megbízható, strapabíró. Harmadszor: dízel, takarékos, keveset fogyasztó. Végül, de nem utolsósorban olcsó. Minél olcsóbb, maximum egymilliós. Klímával, lehetőleg egy-két légzsákkal és szervokormánnyal. Nagy csomagtartóval, osztott hátsó üléstámlával, a többi meg már hab a tortán, fő, hogy elketyegjen, s beleférjen a család apraja-nagyja poggyászostul, babakocsistul, gyerekülésestül, kutyástul és macskástul.
Hirdetés
A Használtautó.hu keresőjében a már említetteken kívül még érvényes magyar okmányt, minimum 6 hónap vizsgát, normál állapotot, évjáratként 1990-es kezdést rögzítettünk kritériumként. Óraállás? Ne legyenek illúzióink. Íme a vonatkozó találati lista:
A kritériumoknak megfelelő japán kombik
Modell Évjárat Futott km Ár (Ft)
Honda Civic Aerodeck 2.0 TDS 1998-2001 144 000-250 000 560 000-799 000
Mazda 626 Kombi 2.0 DiTD 1999 169 000 699 000
Mitsubishi Galant Wagon 2.0 1998-1999 244 000-327 000 420 000-699 000
Nissan Primera Wagon 2.0 TD 1998-2002 189 000-280 000 500 000-899 000
Toyota Avensis Wagon 2.0 TD, 2.0 D-4D 1998-2002 214 000-290 000 550 000-999 000
Toyota Carina-E Wagon 2.0 XLD 1996 167 000 600 000

A „normál állapothoz” képest láttunk váltóhibásat, nem ferdehátút, egyterűt, kisbuszt is, mint kombi, na mindegy. A minimumár 420, a plafon 999 ezer forint. Jellemzően 600-700 ezer forint környékén már válogathatunk is. A mezőny doyenje a 96-os Carina, a benjáminok is 12. évüket tapossák. A 200 ezer km alatti (vallott) futás ritka, és hát lássuk be, nem is túl reális.
Motorméretben mind 2,0 literes, 90-110 LE közötti, de nem mind japán eredetű – lásd például a Honda Rover-féle blokkját. Raktérméretileg a kompakt kakukktojás Honda (410 l) és a már D-4D közös csövesként is elérhető Avensis Wagon (530 l) a két véglet. Fogyasztás szempontjából persze egyáltalán nem biztos, hogy a modernebb technológia gazdaságosabb az adagolós turbódízeleknél, 5-6 literrel az összes kipécézett kombi elvan.
A hirdetésekben olvastunk „szokásos” rozsdásodásról, több ízben friss szervizeltségről vezérműszíj-cserétől a fékfelújításon át az új akkumulátorig. Egyes eladók fontosnak tartották kiemelni, hogy működik a klíma, ami valóban nem mindegy, ahogy a plusz téligumi-garnitúra külön felnin, a törésmentesség gyári festékréteggel, az ESP, a digitklíma, a szakadásmentes kárpit is vonzó lehet a vevőnek. Bizonyos ajánlatoknál (kereskedőknél) az ajándék átírás csöppet majomfogónak tűnhet, ám nem kizárt, hogy fölöslegesen gyanakodunk, és „csak” el akarják adni a portékát, ami végül is nem baj, mi több, érthető.
Tényleg megbízhatóak ezek a japán masinák? Megbízhatóbbak például a németeknél? A tinédzsereknél nem minden fehér és fekete, koncentráljunk a konkrét autóra, s bölcsebb elengedni az előítéleteket. A megbízhatóság szinonimájaként emlegetett Toyota is cserbenhagyhat, a Honda is kimehet a világból az ő Rover-motorjával. Igyekezzünk minél többet megtudni az autó előéletéről, s csak akkor csapjunk az eladó tenyerébe, ha alaposan felmértük, mennyibe kerül valójában, mennyibe kerül úgy az autó, hogy azzal még egy-két évig jó eséllyel gondmentesen és biztonságosan közlekedhessünk. A benzinkutakat ritkán, a szerelőt még ritkábban látogatva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

15 thoughts on “Legyen kombi, japán, dízel és olcsó

  • 2017.10.30. at 04:36
    Permalink

    manapság tényleg nem isteni a német autó piac, mert valóban sok szart adnak kereskedésbe, kereskedésből meg hirdetésbe, franciákat inkább hagyjuk, nyáron kamionozunk és járunk franciába, eszméletlen, hogy mennyire igénytelen egy népség, viszont valóban fillérekért adják el szarjaikat. Ha valaki jó vételt akar, akkor olaszból, vagy ahogy írtad Belgium de leginkább Benelux-ból hozasson be autót, mert ott vigyáznak az értékeikre az emberek és nem csillagászati áron vannak minőségi használt autók.

    Egy kevéske kis plusz infó: Ausztriából tényleg nem érdemes autót hozatni. Ennek oka az, hogy télen majdnem, hogy sósav fürdőben ázik az összes autó abban az országban. Én inkább BMW párti vagyok németből, keletiből Toyota-Honda viszont láttam osztrákba tavaly nyáron egy 7-es BMW-t (sztem olyan 2004-2006 közötti) aminek a motorházteteje, ajtaja, küszöbök sárvédők rohadtak elfelé rajta, sőt meg tom kockáztatni, hogy olyan volt az alja, mint manapság a fáraók teste…

  • 2017.10.30. at 04:36
    Permalink

    ezen holnap reggelig lehetne vitatkozni, hogy mi a tuti, de több használtat hoznak be a csigazabálóktól, macskazabálóktól valamint a beneluxból.3évig hordtam, hordom most is kamion számra, lényeges olcsóbb mint a német.németből talán 2x hoztam milve horror áron volt minden.hozzá teszem nem targoncás autókról írok.

  • 2017.10.30. at 04:36
    Permalink

    [i]„pont németből használtat…közlekedni se tudnak….”[/i]
    Na ezt mondhatják ránk magyarokra az olaszok. Mi meg hozzájuk vagyunk „kisiskolások”

  • 2017.10.30. at 04:36
    Permalink

    Persze vannak bambák, nyuggerek és bénák Noban is nem mondom, de egy jóval nagyobb autók száma, sok a sofőr. Mellesleg van pénzük javíttatni, már akinek. Ez egy olyan piac, ahol van kínálat, amiben van sok lefosott kocsi, és sok nagyon jó vétel. Franciáktól inkább nem köszi, láttam őket. De No- már akár 350kmrel is elérhető míg a Franciao.ig és Belgium azért menni kell rendesen, egy 1000-2000 euros kocsinál nem biztos, hogy jó 400 eurot elautózni. Nem isten a német piac, keresni kell a jót, mint mindenhol.

  • 2017.10.30. at 04:36
    Permalink

    Sziasztok! Én jelenleg Németország közepén Kassel mellet dolgozok és lakok fél éve. Amit tudni kell az itteni autóparkról, hogy kb. ezerszer nagyobb a hazainál. Amit szintén tudni kell, hogy azonos évjárat, felszereltség esetén egy-egy modell a hazai árához képest 800-1000 euro-val olcsóbb (természetesen a cikkben szereplő tizen éves japán kombikról beszélek). Ez részben annak tudható be, hogy gazdagabb nemzet és az amortizációs költségeket könnyebben veszik, de a fő ok a biztosítási rendszerükben keresendő. Ugyanis a biztosítás személyre szól első sorban, nem az autóra (vagyis nem csak az autóra) Ez azt jelenti, hogy egy átlagkorú férfi egy ilyen autóra havi 100€ biztosítási költséget fizet.
    Ami az állapotokat illeti valóban sokkal többet futnak itt kint a verdák, mint Magyarországon. Ez éves teljesítményben 20.000-30.000km / év átlagosan. Ha 15 éves autót nézünk akkor 300.000 km – 450.000 km futásteljesítményről beszélünk. Még ha maradunk az előítéleteknél és frázisoknál és egy elnyűhetetlennek tartott Toyotát, vagy BMW-t (de legyen bármelyik márka, nehogy valaki megsértődjön 🙂 ) nézünk, akkor is ekkora futás teljesítménynél bizony biztos el fog romlani olyan alkatrész, ami miatt adott kocsi mozgásképtelenné válik és csak tréler tudja tovább vinni. Mint mondtam mindegy milyen nemzet gyártja.
    Hogy mit is érdemes ebben a ár/méret kategóriában venni? Én is azt mondom, hogy mindegy a márka.
    Amennyiben németországi vásárlást nézünk, akkor sokkal inkább a weboldal számít! Valóban a két legnagyobb website a mobile.de és az autoscout24.de. Én mégis inkább az ebay.de javaslom. Míg az előbb említett weboldalakon a cikkben szereplő modellek 700-1200 € között mozognak addig licitálással ki lehet fogni 400-800 között ezeket a kocsikat.
    Még egy titkos tippem lenne akik ilyen autót Németországból hoznának haza. (Nem vagyok márka hű!!!) Valamiért az egyik, de talán a legnagyobb értékvesztéssel bíró modell nem a Citröen Xantia, hanem a Ford Mondeo! Tudom, hogy az első generációs Mondeokkal a karosszéria igen gyatra korrózió védelme volt. Ez látszik itt a német piaci kínálaton is. Ellenben ha talál egy olyat aminek nincsen baja akkor a legolcsóbb autóhoz juthat ebben a ár/modell szegmensben.
    Én a hozzá szólásom írásakor egy 98-as évjáratú dízel Nissan Primera kombira 362000 km-rel licitálok.
    Ami a szakmaiságomat vagy annak hiányát illeti autóvillamossági műszerész az egyik szakmám és több mint tíz évet húztam le az autóiparban. :-))) Tudom hogy ez sokaknak nudli, de talán nem vagyok egy kezdő laikus! :-)))

  • 2017.10.30. at 04:36
    Permalink

    Igazad van abban, hogy a dízelekkel olyan 30e / évvel lehet számolni No-ban, viszont lehet találni keveset futottat, csak nem 1000 euroért. Ő megtalálta és biztos nem 500 eurot fieztett érte. Mo-n az van, hogy legyen benne kevés, meg fiatal meg olcsó, erre vannak optimalizálva a kintről berángatott romok :).

  • 2017.10.30. at 04:36
    Permalink

    2010-ben még csak kilenc éves volt, ennyit a matekról. De igazad van, elnézést de elírtam véletlenül: 94.000 alatt volt néhány km-rel a számláló. Nyugdíjas volt valóban a bácsika, de nem pap és nem is félszemű. Lol vagy sem, de így van. Akkor a barátok is csak rázták a fejüket a vásárlást megelőzően. Ma már nem…
    Mazda szerelőt vittem magammal, lutri volt az út is önmagában, hiszen előtte csak képen láttam az autót. Direkt ilyen autót kerestem, hosszabb családi túrákra. Viszont van ismerősöm autószalonban Hamburgban, aki elmondta: Észak-Németországban nem attól kell félni, hogy visszatekerik a kmórát, hanem (és ez inkább a kikötővárosokra vonatkozik) a tenger miatti párás levegő és a só minden formája kezdi ki a karosszériát. Ez esetemben is így volt, de minimális költséggel lehetett az alvázon javítani. A szervízkönyv végig vezetett volt. az állapota alapján nem tűnt „többetfutottnak”. Lakókocsit húzott, emiatt speciális lengéscsillapítása is volt és vonóhorog, amelyet aztán itthon át kellett alakíttatnom. Patikatisztaság volt belül is, nem alkudtam az árból próbautat követően. Ilyet Magyarországon nem kaptam volna. Ideiglenes rendszám és biztosítás, aztán négy keréken haza Magyarországra. Ezután sem fogok használt autót itthon venni (mellette szólna: kevesebb utazás, kényelmesebb stb.), kivéve ha jogilag ellehetetlenítenék a vételt…
    Javaslom nézegesd az mobile.de vagy az autoscout24.de honlapokat. Nehezen, de találhatsz kivételesen jó állapotban lévő autókat megfelelő áron! Nemcsak hétvégi bevásárláshoz…

  • 2017.10.30. at 04:36
    Permalink

    10+ éves nagy dízel kombi, 84.000 km-el, Németországban?!? És 87 éves félszemű nyugdíjas paptól vetted, igaz? Na ez a lol!
    Persze jó autók azok (én nagy Japán párti vagyok), ezért is lehet több 100.000km-ről úgy visszatekerni, hogy észre se vegye egy átlag ember.
    De mint tudjuk, ilyen autót nem hétvégi bevásárlásokhoz vesznek, főleg nem Németországban….

  • 2017.10.30. at 04:36
    Permalink

    A japán autókkal szemben kezdetben nekem is fenntartásaim voltak. Egészen addig, amíg egy szerelő barátommal nem beszéltem. Három éve vásároltam a Mazda 626 2.0D Kombi autómat Brémában 84000 km-rel magánszemélytől. A honosítás ugyan bürokratikus volt valóban, ám idáig csupán olajat cseréltem benne és a műszakit hosszabbítottam meg tavaly a szokásos kopó alkatrészek cseréjével. Óriási a hely a hátul ülők számára is és a csomagtér is viszonylag nagy. Elektromos ablak elöl-hátul, digit klíma, ABS, négy légzsák. Nyilván igényektől függ, kinek mire van szüksége. Ez plebejus autó a javából, de nem kérdez vissza szinte semmit se… A Toyota Avensis hasonló ebből az évjáratból (2000-től).

  • 2017.10.30. at 04:36
    Permalink

    Aki ezen paraméterek alapján keres az kb semmit sem ért az autókhoz.

    Hajrá tusdás nélküli előítéletek.

    Ha dízel kell akkor ne japán pláne ebből az időszakból. Mondjuk egy V6os galant.

    Egy normális benya és teljes a csomag. Vagy egy rendes motorral felszerelt európai.

Vélemény, hozzászólás?